کد خبر 1062654
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶
مردم جمعیت نمایه

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت،میزان انتشار ویروس کرونا با تغییرات دما، بارندگی و رطوبت در سراسر جهان افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، دکتر ماریا فن ون کرکوو، رئیس بخش بیماری‌های نوظهور و بیماری زونا سازمان جهانی بهداشت در دفتر مرکزی آژانس در ژنو، گفت: اگرچه دانشمندان هنوز در حال یادگیری درباره بیماری کووید_۱۹ هستند، اما تا کنون توانایی سرعت انتشار در تعدادی از اقلیم‌های مختلف را نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چه نکاتی در مورد کرونا نادرست هستند؟

۵ باور نادرست درباره کرونا

او  گفت: اگر به یاد داشته باشید، شیوع ویروس در دماهای بسیار سرد، در درجه حرارت بسیار خشک و رطوبت بسیار پایین آغاز شد، ما هنوز نمی‌دانیم این ویروس تحت تأثیر چه دمایی قرار گرفته است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت گفتند: شکی نیست که با تغییرات دما، بارندگی و رطوبت شیوع بیماری‌های عفونی در سراسر جهان افزایش می‌یابد، اما هنوز تأثیر آب و هوا بر روی ویروس کرونا مکرراً در حال تغییر است.

چین اولین موارد شناخته شده از ویروس کرونا را در ۳۱ دسامبر هنگامی که بخش‌هایی از این کشور در اواسط فصل زمستان بود، به آژانس بین المللی بهداشت گزارش داد.

 از آن زمان به بعد ویروس تقریباً در همه کشورها در سرتاسر جهان گسترش یافته و بیش از ۲ میلیون نفر را در طیف وسیعی از محیط‌ها و شرایط جوی مختلف آلوده کرده است.

دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت، گفت: بسیاری از بیماری‌های شناخته شده دیگر وجود دارد که به شرایط آب و هوایی حساس هستند.

او ادامه داد: شما در سراسر جهان شیوع وبا را مشاهده کردید که یا مربوط به سیل و یا مربوط به خشکسالی بود، این نوع بیماری‌ها حجم زیاد آب و یا حجم بسیار کم آب حساس هستند.

رایان گفت: در برخی از محیط‌ها، مانند شهرهای پرجمعیت، خطرات بیماری‌های عفونی بیشتر است.

تراکم جمعیت در نیویورک به شیوع ویروس کرونا در آنجا کمک کرده

او ادامه داد: اکنون پاکستان که بیش از ۶۰۰۰ مورد کووید_۱۹ از بعد از ظهر چهارشنبه دارد، تلاش کرده تا ویروس کرونا را در برخی از شهرهای بزرگ شهرش از بین ببرد، اعتقاد بر این است که تراکم جمعیت در نیویورک که تقریباً دو برابر جمعیت لوس آنجلس است به شیوع ویروس کرونا در آنجا کمک کرده.

این ویروس غالباً با آنفلوآنزای فصلی مقایسه می‌شود که همچنین سالانه میلیون‌ها انسان به آن مبتلا می‌شوند.

ماه گذشته، مقامات بهداشت آمریکا هشدار دادند که آمریکایی‌ها باید خود را برای موج دوم شیوع بیماری کوید_۱۹ آماده کنند. به گفته دانشمندان این ویروس می‌تواند فصلی باشد و در شرایط گرم‌تر مانند آنفلوانزا عمل کند، اما این بدان معنی است که می‌تواند در پاییز دوباره برگردد.

ممکن است این ویروس به یک چرخه فصلی تبدیل شود؟

دکتر آنتونی فاوسی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید در ۲۵ مارس در این باره، گفت: امکان اینکه این ویروس فصلی شود وجود دارد.

او ادامه داد: آنچه که ما در نیمکره جنوبی آفریقای جنوبی و کشورهای نیمکره جنوبی مشاهده کردیم، نشان داد که با ورود به فصل زمستان مواردی از کووید_۱۹ را مشاهده می‌کنیم، اگر شیوع قابل توجهی داشته باشند، این امر جتناب ناپذیر است و باید خود را برای این چرخه فصلی آماده کنیم.

دانشمندان همچنین در حال بررسی بر روی ریشه ویروس کرونا هستند. در اوایل شیوع این بیماری، دانشمندان گفتند که ویروس کرونا از یک بازار غذاهای دریایی در ووهان چین که احتمالاً از خفاش‌ها سرچشمه گرفته، به وجود آمده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس