کد خبر 1063288
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
اعتراض هوادارن ترامپ

فرماندار واشنگتن هشدار داد دروغ‌پراکنی‌های رئیس جمهور آمریکا می تواند به خشونت در جامعه منجر شده و باعث شورش داخلی شود.

به گزارش مشرق، «جی اینسلی» فرماندار واشنگتن، روز جمعه در رشته توئیتی درخصوص فعالیت‌های غیرقانونی و خطرناک حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

چرا ترامپ خودش در شورش‌ها شرکت نمی‌کند؟

فرماندار نیویورک: ترامپ باید از خواب بلند شود

اینسلی در حساب توئیتر خود نوشت: «بیانات صبح امروز رئیس جمهور مشوق فعالیت‌هایی غیرقانونی و خطرناک است. او میلیون‌ها نفر را در خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهد. سخنان تند دیوانه‌وار او و فراخواندن مردم به "آزاد کردن" ایالت‌ها می‌تواند به خشونت منجر شود. ما چنین چیزی را پیش‌تر نیز شاهد بوده‌ایم».

وی افزود: «رئیس جمهور در حال تحریک مردم به شورش داخلی و دروغ پراکنی است. درحالی که حتی دولت خودش نیز می‌گوید این ویروس واقعی است، کشنده است و راهی طولانی تا برداشتن محدودیت‌ها داریم».

اینسلی ادامه داد: «روز گذشته رئیس جمهور به ملت گفت، از دانش برای برنامه‌ریزی درخصوص کاهش محدودیت‌ها استفاده می‌کند. کاخ سفید برنامه‌ای منطقی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی ارائه داد. ۲۴ ساعت بعد او کنترلش را از دست داد و برنامه خودش را نادیده گرفت و دست به لفاظی‌هایی غیردموکراتیک و خطرناک زد».

ببینید:

فیلم/ تلاش ترامپ برای اینکه احمق به‌نظر نیاید!

او هشدار داد: «اقدامات رئیس جمهور، هدف خود او در بازسازی [اقتصادی] را مورد تهدید قرار می‌دهد. در زمانی که فاصله‌گذاری جواب داده است، حرف‌های او موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود. از ارتباط مداوم دکتر بریکس معاون رئیس جمهور و ادمیرال پولوفسکی و جیرویر و سایرین قدردانی می‌کنیم. اما کار این افراد با اقدامات غیرمسئولانه رئیس جمهور مورد تخریب قرار می‌گیرد».

او در پایان نوشت: «از رهبران سیاسی ‌می‌خواهم با قدرت علیه فراخوان شورش توسط رئیس جمهور حرف بزنند. آمریکایی‌ها باید برای مراقبت از یکدیگر همکاری کنند. این کاری است که در واشنگتن در حال جواب دادن است. تنها راه برای کاهش انتشار این ویروس و قرار دادن ما در مسیر بازسازی کشور همین است».

ترامپ روز جمعه از هوادارانش خواست سه ایالتی که به دست دموکراتها اداره می‌شوند را آزاد کنند، درخواستی که به روشنی کسانی را که مخالف محدودیتهای تردد و اجبار به خانه ماندن بودند، به اعتراض بیشتر تشویق کرد.

یک روز بعد از آن که ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را اعلام کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیتها از آنها استفاده می‌کنند، نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!»، «ویرجینیا را آزاد کنید!» و «مینه‌سوتا را آزاد کنید!».

هواداران ترامپ بدون توجه به قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایتالت‌های کنتاکی، فلوریدا و مینه‌سوتا دست به تظاهرات و اعلام حمایت از آغاز فعالیت‌های مشاغل پرداختند.

با این‌که قرنطینه و محدودیتها از سوی فرمانداران ایالتها و مقامات محلی برقرار می‌شوند، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها برای بازگشایی هر چه سریعتر فعالیتهای اقتصادی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا کرده که او برای انجام این کار «اختیار تام» دارد.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    42 0
    شهید ابومهدی میگفت آمریکا رو خود ترامپ نابود میکنه. درست زده بود وسط خال. این ترامپ اصلا دیوانست.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    رییس جمهور احمق طرفداران دیوانه کشور خلستان....
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    انشالله امریکا به دست خود مردم امریکا تجزیه میشود وخدا انها را به خودشان مشغول کند تا ازار مسلمانان را از یاد ببرند وخدا جانم ظهور مولایم امام عصر را برساند
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    12 0
    ان شاءالله که تو امریکا شورش بشه اینکه ناراحتی نداره ! هفتاد یا هشتاد ساله کار امریکا کودتا و انقلاب مخملی و نارنجی و سبز و قرمز بوده حالا نوبت مردم آمریکاس که شورش کنن
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    3 0
    انشاالله که آمریکا از داخل بپوکه و از یک کشور شرور به چند کشور دوست داشتنی تبدیل بشه.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    2 0
    امریکا بین دو تا خطر گیر کرده. یا اینکه اقتصادش تعطیل شه و یا اینکه جنگ داخلی بشه. خداروشکر
  • RO ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    1 0
    ترامپ بیشرافت توئیتر باز به تمام حامیانش پیام داده آزاد کنید فُلان و فُلان ایالت رو. اصلا این روانی در قالب هیچ معیار و تست شخصیت نمی گُنجه. خدا جهان رو از شر این دیوانه و طرفدارانش نجات بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس