نیروهای عراقی (2).jpg

آمریکایی‌ها با حمایت از هسته‌های خاموش داعش در تلاش هستند استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح الدین را ناامن و به افکار عمومی عراق این گونه القا کنند که بدون حضور ما نمی‌توانند در مقابل تروریست‌ها بایستند.

سرویس جهان مشرق - در روزهای گذشته، هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق فعال‌تر و تحرکات خود را افزایش و حملاتی را در چند محور ترتیب دادند تا نشان دهند همچنان حضور میدانی دارند و می‌توانند مشکلاتی را به وجود آورند.

حدفاصل شمال شرق و جنوب شرق استان صلاح الدین، جنوب و جنوب غرب استان کرکوک و شمال و غرب استان دیاله، مناطقی محسوب می شوند که عناصر مخفی داعش فعالیت بیشتری دارند و حملات را علیه نیروهای عراقی انجام می دهند.

مثلثی که تروریست های داعش در مناطق مرزی استان های «دیاله - کرکوک - صلاح الدین» تشکیل داده اند این امکان را به آنان داده است که در منطقه اختلال ایجاد کنند و همچنین ساختارهای دفاعی خود را حفظ و از چشمان نیروهای عراقی دور بمانند.

این راهبرد به هسته های مخفی داعش کمک می کند تا در آینده هم بتوانند حملات را علیه نیروهای عراقی در مثلث مرزی «دیاله - کرکوک - صلاح الدین» ادامه دهند و مواضع را در این محور تقویت کنند که یک خطر جدی به شمار می آید.

مناطقی همچون «داقوق، یثرب، مطیبیجه، وادی الشای، جلولاء و...» نقاط اتصال در مثلث مرزی استان های صلاح الدین، کرکوک و دیاله محسوب می شوند و همین مسئله باعث خواهد شد حملات تروریست ها منجر به ناامن شدن این سه استان شود.

این راهبرد عناصر مخفی داعش در مثلث مرزی را به خوبی می توان در حملات روز یکشنبه (بیست و چهارم فروردین ماه) در مناطق شمال استان دیاله و جنوب استان کرکوک دید که تروریست ها در کمتر از ۶ ساعت ۳ مرتبه به مواضع نیروهای عراقی حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این حملات در محدوده روستای «تل البصل» از توابع شهرستان «داقوق» و حومه شمالی منطقه «جلولاء»  صورت گرفت؛ بیست و دوم فروردین ماه نیز هسته های خاموش داعش حملاتی را نزدیکی فرودگاه «حلیوه» در مناطق مرزی مشترک جنوب استان کرکوک و شمال شرق استان صلاح الدین انجام دادند که منجر به شهادت ۳ تن از رزمندگان بسیج مردمی عراق شد.

روز دوشنبه (بیست و پنجم فروردین ماه) درگیری هایی با تروریست های داعش فعال شده در محور «وادی الشای» در حومه شهرستان داقوق در جنوب استان کرکوک به وقوع پیوست که یک تن از نیروهای امنیتی شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.

البته باید توجه داشت شیوع بیماری کرونا نیز باعث شده برخی از نیروهای عراقی به منظور ایجاد قرنطینه، شهرها بازگردند و این فرصت برای عناصر مخفی داعش مهیا شده از خالی شدن مناطق استفاده کنند و حملاتی را انجام دهند که نمونه آن را می توان در مناطق مرزی مشترک استان کرکوک و صلاح الدین مشاهده کرد که تروریست ها به راحتی از رشته کوه های حمرین به سمت منطقه «وادی الشای» جا به جا می شوند.

به گزارش مشرق، افزایش تحرکات و حملات عناصر مخفی داعش در مثلث مرزی استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین با خروج نیروهای ارتش تروریستی آمریکا از برخی پایگاه های نظامی از جمله پایگاه « K۱» همزمان شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با تاکید بر این مسئله که آمریکایی ها در پشت پرده از هسته های خاموش داعش به شدت پشتیبانی می کنند، افزود: افزایش حملات تروریست ها بخشی از سناریوی آمریکایی ها برای رسیدن به منافع در عراق است.

این منبع میدانی تصریح کرد: آمریکایی ها قصد دارند تشدید حملات هسته های خاموش داعش را به خارج شدن نیروهای خود از پایگاه های نظامی ارتباط دهند و به افکار عمومی عراقی این پیام را بدهند که بدون حضور ما نمی توان در مقابل تروریست ها ایستاد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با این راهبرد تلاش می کنند به مردم عراق بقبولانند که خروج نیروهای آنان برابر با قدرت گیری دوباره تروریست های داعش و افزایش حملات و ناامنی ها خواهد بود.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای عراقی قدرت ایستادگی و حذف بقایای عناصر تروریستی داعش دارند، افزود: اگر با خروج آمریکایی ها از پایگاه نظامی، حملات تروریست ها افزایش یافت نباید تعجب کرد چرا که این سناریوی از پیش تدوین شده و برای تحت تاثیر قرار دادن مردم و سیاسیون عراق است.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد آمریکایی ها به هر شیوه ممکن تلاش می کنند از اجرای قانون مصوب پارلمان عراق جلوگیری کنند و مانع از اخراج نیروهای خود از خاک عراق شوند و در این میان برخی گروه ها در منطقه اقلیم کردستان نیز با واشنگتن همکاری می کنند و در این سناریو نقش پر رنگی دارند چرا که می خواهند از دولت مرکزی امتیازات بیشتری بگیرند و به آرزوهای خود در استان کرکوک دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    19 7
    یانکیها گرفتار عذاب کرونا شدن ولی باز دست از جنایت و شرارت بر نمیدارن
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    24 60
    شمارو بخدا دیگه این مثلث و مربع و مستطیل رو بیخیال بشید بخدا معیشت مردم داغونه مشرق جان از بدبختی ما مردم بگو
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 6
      شما نماینده ی مردمی؟
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 5
      از فاصله طبقاتی در آمریکا بزار مشرق بزار این کودن طرفدارای روحانی یکم سر عقل بیان.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 5
      مشکل با حرف زدن حل نمیشه باید وضعیت اصلاح بشه و روحانی باید بره کنار با اینهمه خسارتی که زده تا دولت با انگیزه تر بیاد روی کار.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 5
      این مثلث و مربع و مستطیل را بیخیال بشن دیگه معیشت و کرونا و ... کلا یادت می ره چون جلو در خونتون داعش سر خواهد برید التماس مغز ! 8 سال گذشت باز یکسری همان فرم فکر می کنند ! 180 سال هم بگذره مغز این جماعت به کار نخواهد افتاد چرا مبارزه با سلفی تکفیری ها در سوریه و عراق مهمه .
  • DK ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 4
    هدف از تاسیس داعش نقشه شیطانی ایجاد خاورمیانه نوین یعنی ایجاد کشور یهود از( فرات )(جدیدا دجله تا نیل توسط ب . ا . ز .ا ن . ی یهودی الصل اسپانیایی در کشورهای اسلامی می باشد . اول داعش اشغال میکند بعد اعتلاف ضد داعش پس می گیرد و در اختیار pyd _pkk _ یکتی _ پزاک و اتحادیه میهنی _ HDP _ ...قرار می دهد . اگر نبود هوشیاری کشورهای منطقه نقشه شیطان با انتخابات کذایی میرفت پیروز شود. در مرز ۹۰۰ کیلومتری سوریه سه تا کلونی در چند ماه بیش از ارتش نازیهای با پاکسازی کامل اعراب وترکمنها و.... تصاحب میکنند . منتها اول کمر مار در اعزاز تا جرابلس شکسته می شود . بعد سر مار افعی در افرین له می شود. و اخر دم مار در راس العین تا تل ابیض قیچی می شود.اما مهمتر از همه قلب مار متجاوز بود که در کرکوک دریده می شود . نهایتا دو باره شیطان می خواهد با بهانه داعش کثیف مار روده شده را به این اراضی برگداند. کجایی سردار. بعد از مرگ شیر دوباره روباه زوزه میکشد.
  • کامران IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 6
    از این نبرد باید سفیانی بیرون بیاید یا توی عراق یا جنوب سوریه
  • رضا IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    15 10
    دقیقا سه استان اکثریت ترکمان نشین دیاله کرکوک و صلاح الدین هدف استعمارگری مثل امریکا و اسرائیل تنها دنبال نفت این سه استان هستن و از طرفی میخوان این سه استان رو برای بارزانی ها و اقلیمک جعلی تصاحب کنن
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      5 7
      خدا پان ترکان تجزیه طلب را با رهبرانشان ،لعنت کند
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 6
    خدا همرااان امریکا رو نابود کنه انشاالاه . چه کرد چه ترک چه فارس
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    ره حل حملات پهبادی به اسد و اربیل است
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 13
    کرکوک و دیاله و خانقین و جلولا تا بوده کورد بودن. چرا ایران نمیخواد از کردها پشتیبانی کنه و اونجا نفوذ داشته باشه؟ صدام اونجارو عربسازی کرد و ترکیه هم ترکسازی. ولی ایران؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس