کد خبر 1062410
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
کرونا

ویروس کرونا باعث اختلال در سیستم تنفسی و سیستم ایمنی بدن می شود.

به گزارش مشرق، ویروس کرونا در سال  ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و باعث ایجاد دردسرهای زیادی شد، به طوری که امروزه در اکثر کشورهای دنیا موضوع مقابله با بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا مطرح شده است و کشورها براساس ابلاغیه های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های ملی اقداماتی را در زمینه کاهش شیوع این ویروس انجام داده اند.

میزان کشندگی ویروس کرونا بسیار کمتر از آنفولانزا است اما متاسفانه سرایت پذیری و بیماری زایی آن چندین برابر آنفولانزا است.

بیشتر بخوانید:

بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟

کرونا در کمین استعمال کنندگان مواد مخدر

امروزه با شیوع بیماری کرونا و رعایت نکردن افراد و حضور آنها در اجتماع و ترددهای بی جا در سطح شهر می تواند باعث آلوده شدن سایر شهروندان به بیماری کووید ۱۹ شود.

ویروس کرونا وقتی که وارد بدن می‌شود می‌تواند در محیط زنده تکثیر کند به همین دلیل هنگامی که بر روی یک سلول زنده می نشیند در آن سلول تزریق و هنگامی که  محیط ویروس آلوده شد سلول  می ترکد و باعث پخش سلول های آلوده به ویروس کرونا در تمام محیط می شود.

ویروس کرونا بیشترین آسیب را به دستگاه گوارش، طحال و ریه  وارد می کند و سبب تخریب می شود. این ویروس هنگامی که بر روی سلول های ریه می نشیند باعث آلوده شدن آن و سایر سلول ها می شود و بعد از گذشت ده روز باعث ایجاد گرفتاری فرد بیمار می شود. 

انتشار ویروس کرونا در بدن و آلوده شدن سلول ها باعث آسیب جدی به سیستم ایمنی بدن می شود که به دلیل آلوده بودن سلول های سیستم ایمنی به ویروس کرونا درخواست یک حمله تمام عیار و مجدد برای کشتن ویروس از سوی سیستم ایمنی بدن صادر می شود و به خاطر اینکه ویروس سیستم ایمنی را آلوده و سردرگم کرده است یک حالت جنون جنگی در سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و در این زمان اوضاع وخیم و خسارت های جبران ناپذیری بر بدن وارد می شود.

اکثر بیماران علایم خفیف  بیماری کووید ۱۹  را می گیرند

برخی از مردم به دلبل اپتلا به بیماری کووید ۱۹ دچار مشکلات حاد و عفونت ریوی شده  که برای زنده ماندن باید از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنند و اگر سیستم دفاعی بدن از ویروس شکست بخورد باکتری وارد شبکه خون شده و ویروس و آلودگی تمام بدن را می گیرد و فرد بیمار تا یک قدمی مرگ می رود.

ویروس کرونا سرایت پذیری اش از آنفلوانزا بیشتر است اما میزان کشندگی آن کم تر است. خبر بد این است که هیولای همه گیری به طرز وخشتناکی می تواند به سایرین سرایت کرده و باعث شده آن ها به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند و هنگامی که همه گیری سریع در بین افراد زیادی اتفاق می افتد، مردم‌ و بیماران زیادی به بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت درمان مراجعه می کنند و هیچ نظام بهداشتی در دنیا توان ارائه خدمت به تعداد زیادی بیمار را ندارد.

به دلیل کمبود امکانات افرادی پیدا می شوند که جان خودشان را  به خاطر کمبود امکانات و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست می دهند.

ویروس کرونا واکسن خاصی ندارد

به دلیل آن که هنوز ویروس کرونا دارو و واکسن خاصی ندارد، رفتارهای اجتماعی ما باید در محیط خانواده و اجتماع طوری باشد که مانند یک واکسن عمل کند و با شستن دست ها با آب و صابون و رعایت فاصله در مواجهه با افراد از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

اگر همه گیری کرونا با شیب تندی ادامه یابد، پایان غم انگیزی برای ما به همراه دارد، اما اگر شیوع بیماری و همه گیری با شیب کند انجام شود پایان آن قابل تحمل تر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    6 0
    بر اساس گزارش های جدید، کشندگی کرونا از آنفولانزا خوکی بیشتره
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    7 0
    همین دیروز گفتن کشندگی کرونای جدید ده برابر آنفولانزای H1N1 هست
  • CA ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    4 0
    "ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و ..." خود شما خنده تون نگرفت با این سطر ؟ مگعگه دستاورد بشریه که معرفی بشه؟ شاید هم دستاورد ازمایشگاه های چین باشه که به دنیا معرفی شد!!!
  • تنبل IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 2
    پدیده توفان سیتوکین را خیلی عالی و جالب و راحت الحقوم تفسیر کردید. بسیار روشنگر است .
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 0
    خوب اعلام شد که این ویروس 10 برابر کشنده تر از ویروس آنفلوآنزای خوکی هستش. بس باید متن خبر عوض کرد. دیگه
  • سید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    6 0
    اطلاعاتتان را به روز کنید قدرت کشندگی کرونا ۱۰ برابر آنفولانزا است
  • CA ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 1
    فقط چهار درصد از مردم که دارای بیماریهای زمینه ای باشند این بیماری میتواند کشنده باشد و البته آن چهار درصد ممکن است از هر بیماری دیگری نیز از دنیا بروند بنابراین اینکه کشنده بودن را چگونه تفسیر کرده اند خود جای سوال دارد!!!! در ضمن لطفاً اطلاعات افراد فوتی مشکوک به کرونای سالهای گذشته را استخراج کنید و با روابط آماری کنم کنید بیماریهای مشکوک دیگر و افراد آسیب پذیر شناسایی شوند چون یک بیماری نمی‌تواند با این سرعت گسترش یابد ولی با سرعت میتواند شناسایی شود البته نیاز به شناسایی به روش فعلی را نداریم بلکه نیاز به فاصله گذاری هوشمند اجتماعی هستیم تا با ویروس تحریم دیگر روبرو نشویم. بایستی کسب و کارها باز شود و از روش های مناسب استفاده کنیم و ا از روش های احمقانه کشورهای لیبرال پیروی کنیم. در ضمن چین چون صادرات به غرب دارد و دارای بده بستان های مختلف هست برای همین براحتی اسیر بازی‌های رسانه ای کشورهای لیبرال شد در صورتی که میبینیم خیلی کشورها اصلا در این بازی رسانه ای شرکت نکردند. اگر واقعا میخواهیم مشکل حل شود ابتدا لازم هست به این بازی های روانی رسانه ای پایان دهیم و بعد دنبال حل مشکل باشیم.
  • JP ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 2
    بخش قابل توجهی از مردم رعایت نمی کنند، پارک ها رو مقامات می بندند، به جاش خیابان ها و حاشیه پارک ها پاتوق افراد بی ملاحظه و ناهنجار شده است..ایکاش استفاده از ماسک اجباری و استعمال دخانیات ممنوع می شد، چونکه با این شرایط واقعا برای دیگران بوی سیگار آزاردهنده هست و مضاف بر اینکه دود سیگار فرد سیگاری مبتلا و ناقل بدون علایم حاد، حامل خوبی برای پخش ویروس کرونا هست...!!! و دیگر اینکه متاسفانه برخی ها دید و بازدیدها را از سر گرفته اند.. شاید اگر ما هم مثل یونان عمل می کردیم، الان مبارزه با کرونا به سمت فرسایشی شدن نمی رفت...!! با این وضعیت چشم انداز روشنی در آینده نزدیک متصور نیست...!!! پیشنهاد ویژه راه اندازی رادیو ویژه برای اخبار کرونا، کارگذاشتن تابلوها و نشانگر هایی همچون آلودگی هوا برای کرونا در سطح شهرها و همین طور بنر های هشدار دهنده ..!! امید کاذب و اخبار مثبت به تنهایی فایده ندارد..!! به قول قرآن مبشرین و منذرین...!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس