کد خبر 1061958
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
قدس کرونا

در حالی که به نظر می رسد که قدس شرقی اشغالی خالی از هر کرونایی است اما برخی گزارش ها از پنهانکاری صهیونیستها در این زمینه حکایت دارد.

به گزارش مشرق، القدس العربی فاش کرد: در حالی که به نظر می رسد که قدس شرقی اشغالی خالی از هر کرونایی طبق آنچه وزارت بهداشت اسرائیل منتشر می کند، است؛ اما شاهدان عینی و برخی مراکز از وجود دهها مبتلا به کرونا در این شهر اشغالی خبر می دهند.

بیشتر بخوانید:

متراکم‌ترین منطقه جهان و فاجعه‌ای که کرونا رقم خواهد زد

القدس العربی نوشت: وزارت بهداشت فلسطین اختیاراتی در داخل قدس شرقی ندارد و ارائه اطلاعات درباره مبتلایان به کرونا در این شهر فقط در دست وزارت بهداشت اسرائیل است. فادی الهدمی وزیر امور قدس فلسطین تاکید کرد:« وزارت بهداشت اسرائیل آمار دقیقی از مبتلایان به کرونا در قدس شرقی اشغالی به دلایل سیاسی نمی دهد. این مانع از شیوع کرونا نمی شود و اسرائیل عمدا فلسطینی ها  و کادر درمانی فلسطینی را در شهر بدون اطلاع نگه داشته است. در حالی که می توان از آمار دقیق مبتلایان در دنیا مطلع شد اما امکان اطلاع از شمار مبتلایان در قدس شرقی اشغالی وجود ندارد. اسرائیل به عنوان اشغالگر باید اطلاعات دقیقی که دارد را بیان کند زیرا سانسور این اطلاعات غیرقانونی و نقض آشکار قانون بین المللی است».

این رسانه می نویسد: دفتر امور انسانی وابسته به سازمان ملل آنچه الهدمی گفت را تایید می کند و این دفتر در گزارشی آورده است: «همچنان شمار دقیق متبلایان به کرونا در قدس مشخص نیست».

ببینید:

فیلم/ کرونا در بزرگترین محاصره جهان

القدس العربی گزارش داد: وزارت بهداشت اسرائیل واکنشی به این موضوع نشان نداده است. بر اساس گزارش های فلسطینی و اسرائیلی، شمار ساکنان فلسطینی در قدس شرقی بیش از ۳۴۰ هزار نفر است. در سایه عدم اطلاع رسانی اسرائیل از مبتلایان در قدس شرقی، کسانی که ابتلای آنها به کرونا مشخص شده است از طریق شبکه های اجتماعی آنرا بیان کرده اند. در شهر سلوان در جنوب مسجد الاقصی یک شهروند فلسطینی روز شنبه ۱۱ آوریل از ابتلای خود به کرونا خبر داد و از کسانی که با وی در ارتباط بوده اند خواست که از ابتلا یا عدم ابتلای خود به کرونا از طریق معاینات مطمئن شوند.

این رسانه اعلام کرد: در روز  یکشنبه ۱۲ آوریل هم مرکز وادی حلوه که یک مرکز حقوق بشری غیررسمی است اعلام کرد که شمار مبتلایان در سلوان و محله راس العامود در قدس شرقی به ۱۹ نفر رسیده و اینکه شمار مبتلایان روبه افزایش است.

القدس العربی نوشت: گزارش های تایید نشده از دهها مورد ابتلا به کرونا در محله های قدس شرقی حکایت دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس