iraq.jpg

نیروهای عراقی در پاسخ به تحرکات آمریکایی‌ها و تروریست‌های داعش در غرب استان الانبار، عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده در این محور آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رزمندگان تیپ های « ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹» بسیج مردمی، ۴ گروه از نیروهای ارتش، نیروهای اطلاعات و یگان های مهندسی عراق از صبح روز پنج شنبه ( ۲۱ فروردین) عملیاتی را در غرب استان الانبار با هدف تامین امنیت مناطق مرزی آغاز کردند.

در این عملیات گسترده نیروهای هنگ حشدالشعبی مستقر در منطقه «الرطبه» نیز به همراه کادرهای پزشکی برای تامین امنیت مناطق مرزی شرکت دارند؛ نیروی هوایی ارتش عراق هم در این عملیات از یگان های زمینی حمایت می کند.

عملیات نیروهای عراقی در غرب استان الانبار با نام «ابطال النصر الثانیه» از ۴ محور و در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه و اردن علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته عناصر مخفی داعش در این محور تحرکاتی داشتند و همین مسئله باعث شد نیروهای مسلح عراق علیه آنان وارد عمل شوند و پاکسازی مناطق آلوده مرزی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مشرق، رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق در جست و جوی منطقه به منطقه در غرب استان الانبار موفق شدند مساحتی در حدود ۱۲ هزار کیلومتر مربع را بررسی و امن کنند.

نیروهای عراقی در این عملیات مناطق «البوعلوان، البوشریده، البوعیسی، الناهدین، وادی الناهدین» را به همراه فرودگاه «الولید»، فرودگاه الطبعات ( H۳)، سد حوران و نقاط بیایانی اطراف به طور کامل پاکسازی کردند.

به گفته منابع میدانی، ۷ تن از عناصر تروریستی داعش از جمله یکی از فرماندهان میدانی که در قتل عام ساکنان منطقه النخیب در جنوب استان الانبار و حمله به نیروهای امنیتی نقش داشت توسط نیروهای عراقی شناسایی و دستگیر شدند.

به نظر می رسد، تروریست های داعش با حمایت آمریکایی ها و رژیم های مرتجع منطقه در تلاش هستند مناطق غربی استان الانبار (هم با کشورهای اردن و سوریه) و جاده راهبردی «الولید - الرمادی» را ناامن کنند.

در روزهای گذشته شماری از فرماندهان و سرکرده های ارشد گروهک تروریستی داعش توسط آمریکایی ها از استان حسکه سوریه به استان الانبار عراق انتقال داده شده اند و همین موضوع گمانه زنی در خصوص سناریوی ناامنی در غرب استان الانبار را تقویت کرده است.

این احتمال وجود دارد آمریکایی ها از منطقه تحت اشغال التنف در جنوب استان حمص سوریه و مرزهای اردن، ناامن کردن مناطق غربی استان الانبار عراق را در اولویت قرار دهند چرا که کمک رسانی به تروریست ها از این محورهای بیابانی در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

در حال حاضر، چندین منطقه در استان الانبار از جمله «الرطبه، الحدیثه و...» به همراه بیابان های مرکزی و جنوبی، حومه جنوبی دریاچه الثرثار، نقاط مرزی با استان نجف آلوده به هسته های خاموش داعش هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این مناطق ادامه دارد.

به گزارش مشرق، الانبار بزرگترین استان عراق به شمار می آید و با کشورهای اردن، سوریه و عربستان هم مرز است و مساحتی در حدود ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارد و همین مسئله اهیمتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    29 3
    خدا لعنت کنه آمریکا و اسراییل رو. خاورمیانه کی قراره آرامش رو ببینه.
  • سوسان IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    31 3
    فعلا پول نفت عربستان و توریستهای اماراتی ته کشیده والا ظهور داعش در تابستان محتمل بود ترور سردار سلیمانی و حمله به حشد الشعبی برای زنده کردن داعش بود چون آمریکا برای حضور در عراق بخصوص استان الانبار و نینوا به این تروریستها نیاز داره
  • ناشناس IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 19
    استان الانبار باید ناامن شود تا زمینه های ظهور سفیانی نزدیک مرز سوریه فراهم شود
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    8 26
    داعش به ایران چه ربطی داره به فکر مردم تا خرطناق درمشکل باشید
    • عبدالله مومن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      11 1
      خری که ربط درست کردن داعش توسط آمریکا. برای مشکل زایی برای ایران را نفهمد همان بهتر که در مشکل باشد
    • سرباز IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      9 0
      داداش ناراحت نشو ولی یه طویله خری
    • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      2 7
      احسنت. حرف دل مردم ایران را زدی
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 1
    این اردن پلید خیلی کشور موذی هست(منظورم حکومتش هست) خیلی از فتنه ها و لجستیک نیروهای تروریست و آموزششون از اونجاست یه روزی تو نبرد با ارباباشان حال این ها هم خواهیم گرفت...ان شاءالله
  • علی خدایی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 1
    باید از برنامه های شوم آمریکا و اسرائیل عرب های اشغالگر آگاه شد چرا که دارند در عراق کار های کلک خودشان را میکنند باید مقاومت عراق را با سلاح و تجهیزاتی مدرن مجهز کرد و یک ارتش کامل باشد چرا که اصلا به هیچ عنوان منحل نشود توسط نفوذی های داخلی عراقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس