کد خبر 1040853
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
أبطال العراق

یک منبع برجسته امنیتی خبر داد که در عملیاتی که ارتش عراق از صبح امروز در استان الانبار آغاز کرده، هیچ نیروی نظامی یا تکنسین وابسته به ائتلاف آمریکا حضور ندارد.

به گزارش مشرق، صبح امروز نخستین مرحله از عملیات موسوم به «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) برای پاکسازی استان «الانبار» (غرب عراق) و مناطق اطراف آن در مرزهای مشترک این کشور با سوریه و اردن از وجود گروه تروریستی داعش آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

شکست برنامه آمریکا برای منحرف کردن تظاهرات در عراق

مرحله نخست عملیات «ابطال العراق» در پنج محور آغاز شد

یک منبع برجسته امنیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عراق در این عملیات از نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا استفاده نکرده است.

وی تأکید کرد که در عملیات مذکور برای تجهیز جنگنده‌های «اف-۱۶» به موشک و جایگزین کردن آن، از تکنسین‌های ائتلاف آمریکا استفاده نشده، بلکه بر تکنسین‌های عراقی تکیه شده است.

این منبع می‌گوید که مرحله نخست این عملیات، متکی «بر سامانه پدافند هوایی صرفا عراقی» است و فقط نیروهای عراقی در آن حضور دارند و هیچ نیروی خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی، در آن حاضر نیستند.

وی همچنین توضیح داد که نیروی هوایی ارتش عراق با جنگنده‌های روسی «سوخو» و اف-۱۶، با پرواز در سطح پایین در استان الانبار، این عملیات را آغاز کردند.

این منبع عراقی گفت که ساکنان مناطق مختلف الانبار از جمله «الفلوجة»، «عانة» و «راوة» به محض مشاهده جنگنده‌های ارتش عراق، بسیار اظهار شادمانی کردند.

استان الانبار یک سوم مساحت غرب عراق را تشکیل می‌دهد و با کشورهای عربستان سعودی، سوریه و اردن مرز مشترک دارد.

نیروهای ارتش عراق پیش از این، در ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ مرحله نخست عملیات «اراده پیروزی» را کلید زدند. این عملیات در هشت مرحله با موفقیت انجام شد. هدف از این عملیات، پاکسازی مناطق بیابانی بین استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار تا مرزهای مشترک با سوریه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس