نیروهای عراقی (2).jpg

آمریکایی ها با حمایت آشکار از هسته های خاموش داعش در تلاش هستند مرزهای مشترک عراق و سوریه را ملتهب کنند تا راه برای افزایش ناامنی ها در این محور مهم و حساس بازشود.

به گزارش مشرق، عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق در مناطق غربی این کشور برای پاکسازی مناطق آلوده، شناسایی عناصر مخفی داعش و کشف مقرهای نظامی و انبارهای سلاح تروریست ها در محورهای مختلف ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان تیپ ۱۹بسیج مردمی در روزهای گذشته در جریان عملیات در حدفاصل مناطق غربی استان الانبار تا نوار مرزی مشترک با سوریه موفق شدند ۶۵ کیلومتر را پاکسازی و امن کنند.  

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در غرب استان الانبار دنبال می کند، گفت: رزمندگان بسیج مردمی در جریان تامین امنیت منطقه «وادی الصواب» توانستند مسیر تردد تروریست های داعش را شناسایی و مسدود کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای بسیج مردمی در عملیات پاکسازی روستای «البوخلیفه» هم ۴ تن از افرادی که با تروریست های داعش همکاری می کردند را شناسایی و دستگیر و همچنین مقادیر قابل توجه تجهیزات نظامی و مواد منفجره را در این منطقه کشف و ضبط کردند.

این منبع میدانی به بخش دیگری از موفقیت های میدانی در غرب استان الانبار اشاره کرد و افزود: نیروهای عراقی همچنین در جریان برقراری امنیت در عمق صحرای الانبار موفق شدند ۶ مقر و ۷ تونل عناصر گروهک تروریستی داعش را کشف و منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های مخفی داعش با افزایش تحرکات در محور شرقی و جنوب شرقی استان حمص (جنوب سوریه و مرزهای مشترک با عراق) درصدد هستند راه را برای نفوذ به خاک استان الانبار باز کنند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش با کمک نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه اشغالی التنف در جنوب سوریه وارد استان الانبار می شوند و نیروهای عراقی با اطلاع از همین موضوع در تلاش هستند با انجام عملیات های متعدد، مناطق مرزی مشترک را امن و پاکسازی کنند.

مناطق واقع شده در حدفاصل گذرگاه القائم (غرب الانبار) تا گذرگاه مرزی الولید (جنوب غرب الانبار) با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص سوریه حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و این موقعیت بر اهمیت این محور افزوده است.

این نوار مرزی مشترک میان سوریه و عراق اغلب بیابانی است و فرصت را برای هسته های مخفی گروهک تروریستی فراهم کرده که از مناطق آلوده جنوب سوریه (بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه) وارد استان الانبار شوند.

از مجموع مساحت ۱۹ هزار کیلومتر مربعی جنوب و جنوب شرق استان حمص و جنوب استان دیرالزور سوریه، ۵ هزار کیلومتر مربع به عناصر مخفی داعش آلوده است و سایر مناطق در کنترل و اشراف نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است.

حدفاصل جنوب منطقه السخنه تا حومه شهر تدمر در استان حمص و مناطق هم مرز با استان دیرالزور بیشترین مناطق آلوده به تروریست های داعش محسوب می شوند و این بخش ها نقطه هدف آمریکایی ها برای ایجاد ناامنی به شمار می آیند.

به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی داعش که در این محور تحرک زیادی دارند در یک ماه گذشته نیز میزان عملیات های خود را افزایش داده اند و با حملات ناگهانی و کارگذاشتن تله های انفجاری شماری از نیروهای ارتش سوریه را شهید و زخمی کرده اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، این احتمال وجود دارد آمریکایی ها دامنه تحرکات تروریست های داعش را از مناطق جنوبی استان های حمص و دیرالزور به مناطق غربی استان الانبار بکشانند و در مجموع مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه را ناامن کنند.

به گزارش مشرق، عملیات همزمان نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای مسلح عراق به ویژه رزمندگان بسیج مردمی علیه هسته های مخفی داعش در محدوده مناطق مرزی بهترین گزینه در مقطع فعلی برای ناکام گذاشتن سناریوی آمریکایی ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • FR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    8 4
    نتیجه قطع شدن ۲۰ روزه حملات راکتی به مواضع آمریکا در عراق همین میشه!! یک قدم عقب برید، دشمن ۲ قدم جلو میاد.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      3 3
      عزیزم جوجه رو آخر پاییز میشمارن. کمی صبر کن به حکمتش پی می بری...
    • ho3ein021 IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      غلط کرده دو قدم بیاد جلو. با همون دو قدم همون جا نابودش میشه. مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 1
    ممنون برای این مقاله مفیدتون
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    5 1
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    سیاست کلی استعمار و استکبار ،ایجاد مناطق حائل در مرز کشورهای مورد نظره تا در مواقع ضروری نسبت به فعال سازی پتانسیل موجود ،مشکلاتی را متوجه هر یک از این کشورها نمایند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    موج دوم داعش به گمانم درحال آغاز است. این کرونا هم گرفتاری را دوبرابر خواهد کرد چون نیروهای بیکار بیشتری خواهند داشت. بنظرم یک جنگ بزرگ در راه است. گرچه این تنها دیدگاه فردی من است
  • GB ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    ازنظر من باید ارتش آمریکا بره تروریست های عراق دیگه تامین کننده ندارند وعراق خواب خوب میبنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس