نیروهای عراقی (1).jpg

در ماه های گذشته آمریکایی ها حمایت از عناصر مخفی داعش را در مرزهای اردن و سوریه افزایش داده اند و همین مسئله باعث شده مناطق غربی استان الانبار به محلی امن برای تروریست ها تبدیل شوند.

به گزارش مشرق، از غرب استان الانبار عراق خبر می رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های پنهان گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند.

یک منبع میدانی با بیان این که حملات عناصر مخفی داعش در غرب استان الانبار با کمک مستقیم آمریکایی ها صورت می گیرد، گفت: نیروهای عراقی عملیات را در مناطق «مناخ، وادی حلکوم، الهدره، الکعره، العودان، بنیان سحالی و ... » انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند چند مقر و مخفی گاه هسته های خاموش داعش را کشف و منهدم کنند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در غرب استان الانبار دنبال می کند، افزود: نیروهای بسیج مردمی در محور گذرگاه مرزی الولید در جنوب غرب استان الانبار برای به حداقل رساندن حملات عناصر مخفی داعش، خندق بزرگی را تا نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه حفر کردند.

به گفته این منبع میدانی، مناطق آلوده در صحرای الانبار واقع شده اند که به طور کامل در دید و تیر رآس نیروهای عراقی نیستند و به محل مناسبی برای رشد و آموزش عناصر تروریستی داعش تبدیل شده اند و وجود مرزهای مشترک با اردن، عربستان و سوریه راه را برای حمایت گسترده آمریکایی ها از تروریست های داعش در این محور باز کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها در مرزهای اردن و سوریه (پایگاه التنف در جنوب استان حمص) به عناصر مخفی داعش کمک های فراوانی می کنند و همین مسئله باعث شده مناطق غربی استان الانبار، محلی امن برای تروریست ها شوند.

بخش مرموز «وادی حوران» که متشکل از دهها منطقه مهم و راهبردی است بر اهمیت غرب استان الانبار افزوده و همچنین جاده های «گذرگاه مرزی القائم - الرطبه»، «گذرگاه مرزی طریبیل - الرطبه»، «گذرگاه مرزی الولید - الرطبه»، «گذرگاه مرزی طریبیل به گذرگاه مرزی الولید» و «الرطبه - الرمادی» از این محدوده می گذرند و وجود تعدادی پایگاه نظامی نیز اهمیت مناطق غربی استان الانبار را چند برابر کرده است.

الانبار بزرگترین استان عراق به شمار می آید و از مجموع ۱۳۵ هزار کیلومتر مربع از مساحتش، ده ها هزار  کیلومتر مربع آن صحرایی و بیابانی است و عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با حمایت آمریکایی ها بیشتر در این مناطق حضور دارند.

هسته های پنهان داعش اگر چه می دانند در مقطع فعلی توان سابق را برای اشغال مناطق ندارند اما در مناطق غربی عراق از جمله استان الانبار درصدد بر آمده اند قدرت خود را بازیابی کنند تا در کوتاه مدت بتوانند حداقل ناامنی ایجاد کنند و ضرباتی را به نیروهای امنیتی وارد آورند و در بلند مدت برای انجام هرگونه عملیاتی آماده باشند.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر، گروهک تروریستی داعش حدود ۷ هزار نیروی فعال عملیاتی دارد که به صورت مخفیانه فعالیت می کنند و تعداد قابل توجهی از آنان در مناطق مرزی مشترک با سوریه و اردن و مناطق غربی استان الانبار مستقر هستند.

به گزارش مشرق، سایر عناصر گروهک تروریستی داعش در استان های صلاح الدین، کرکوک، نینوا و دیاله فعال هستند و در ماه های گذشته حملات زیادی را علیه نیروهای مسلح عراق ترتیب دادند و ناامنی هایی را در این مناطق به وجود آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 1
    شاید پروژه سفیانی بصورت مخفیانه در حال شکل گرفتن است خصوصا این که اسراییل برای اجرای معامله قرن و الحاق کرانه باختری آماده می شود و مکمل اجرایی طرح ننگین معامله قرن خروج سفیانی از وادی حوران و ایجاد هرج و مرج در منطقه خاورمیانه می باشد بهرحال باید نسبت به تحرکات شوم امریکاییها کاملا هوشمندانه برخورد کرد و از انفعال دوری نمود تا تبعات این حرکت خطرناک خنثی شود
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 0
    هیچ فکر کردید چرا باید جنگ در کشورهای مسلمان فقط روی دهد کشورهای خارجی مخصوصا آمریکا مخصوصا این جنگ را راه انداخته تا خود مسمانان همه دیگر بگشند چرا مسمانان از این خواب بیدار نمی شوند با کسیل افراد اجرای میخواهند اقتدار کشورهای مسمان را بشکنند اما به لطف خداوندپیروز خواهیم شد و آمریکا و کشورهای هم سو آن را مخصوصا اساسا را به جای خود خواهیم نشاند فقط مسمانان اتحاد خود را حفظ نمایندانها نمی خواهند کشورهای مسلمان پیشرفت کنند از این رو هر روز نفاق بین مسلمانان می اندازند به خود بیاید اگر کشور و استقلال کشور خود را می خواهید همانطور که در قرآن آمده و مکر مکروالله
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 10
    هرچی هست به ماچه
    • فرزند ایران IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      10 4
      اینایی که میگن به ما چه انگیزه دیدن این خبر ها و گذاشتن نظر رو از کجا به دست میارن؟!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      3 1
      البته تو که در آلبانی نشسته ای باید هم همین رو بگی
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 0
    به تو هم جنگ میرسه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 7
    مثل ..........مشرقی ها رو میکشند
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 1
      کود نخور داعشی بی پدر
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      7 1
      اگه مشرق ها را بگشن تورا حراج مییییییکنن.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 5
    بیشتر فساد در منطقه زیر سر پایگاههای آمریکاست
  • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 7
    داعش منفورترین گروه در بین مسلمانان است ولی یک ایدولوژی است با پشتیبانی فکری چند صد ساله چه ما قبول کنیم یا نه در بین بخشی از مسلمانان جایگاه عمیقی دارد از نظر نظامی شاید محو شود ولی بعد از مدتی باز زنده خواهد شد و صرفا با رشد فکری و دینی و اقتصادی میتواند کم رنگ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس