علیرضا زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه تهران یکی از مهمترین مراکز داغ بیماری کرونا در کشوراست، گفت: معتادان متجاهرباعث شیوع و گسترش کرونا می‌شوند.

به گزارش مشرق، در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که امروز تشکیل شد، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به تبیین وضعیت تهران در روزهای اخیر پرداخت.

در این نشست کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، نمایندگانی از سازمان‌های مختلف شهرداری تهران، دادستانی  عمومی و انقلاب، سازمان بازرسی تهران، بهشت زهرا  و سایر اعضا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

رشد آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های تهران

ترخیص ۸۰۰ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

اگر با سختی و سنگینی محدودیت‌ها را اعمال می‌کردیم شاید مدت زمان این رخداد کوتاه‌تر می‌شد

زالی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۴۹ بیمارستان دانشگاهی در تهران درگیر فرایند خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند، گفت: درصد آمار متوفیان کرونایی را نسبت به میزان مبتلایان بستری شده در بیمارستانها ۲.۳ و نسبت به کل مراجعان ۱.۳ درصد در تهران  است.

وی این آمار را نشان دهنده کار بزرگی برشمرد که در تهران به مدد جامعه پزشکی، اساتید، کادر درمان و همکاران انجام شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا  تهران متوسط سن متوفیان در شهر تهران را  ۶۹.۲ سال ذکر کرد که نسبت به آمار کشوری بالاتر است و افزود: بیشتر بستری شدگان در بیمارستانها در رنج سنی ۵۰-۴۰ سالگی  قرار دارند و این امر حاکی از این است که افراد مسن به هشدارها و توصیه ها توجه کرده و کمتر از منزل خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بجز دو یا سه روز بقیه ایام با صعود آمار مبتلایان روبرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سه روز اخیر شاهد رشد آمار کلی مراجعان بدحال، سرپایی، بخشهای بستری و ویژه بودیم که نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زالی افزود: با اجرای طرح ملی بسیج غربالگری کرونا به همت معاونان بهداشتی سه دانشگاه پایتخت و با همکاری شهرداری و بسیج و سپاه  یک حماسه بزرگ در تهران آفریده شد. در طی هفته گذشته حدود ۱۰ درصد مردم غربالگری شدند و با همکاری مجموعه شهرداری این طرح سرعت گرفت و مدلی متفاوتی شکل گرفته است که در صورت موفقیت می تواند به عنوان یک الگوی بین‌المللی مطرح شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا، تهران را یکی از مهمترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و خواستار همکاری اعضای شورا در خصوص اخذ تصمیمات و مصوباتی برای مقابله و مهار بیماری شد.

وی از زحمات مسوولان شهرداری و سازمان بهشت زهرا در خصوص ساماندهی اجساد متوفیان کرونایی تقدیر کرد و گفت: حماسه بزرگی در آرامستان بهشت زهرا شکل گرفت و علیرغم صعوبت کار همکاران با همت و غیرت و رشادت به ساماندهی اجساد، تغسیل و تدفین آنان پرداختند که قابل ستایش است.

 زالی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر بدون سرپناه ضمن عدم رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه باعث شیوع و گسترش بیماری می‌شوند، خواستار جمع آوری و بازگشت آنان به مراکز قبلی نگهداری آنان نظیر بازپروری‌ها و ... شد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای حاضر به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در محدوده کاری خود پرداخته و  نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست می‌توان به جمع آوری معتادان متجاهر به مراکز قبلی، کاهش آمار دزدی از منازل، کاهش ۵۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی تهران، افزایش ترافیک غیر سنگین درون شهر در روزهای اخیر، حمل و نقل هوایی، نحوه ساماندهی متوفیان مبتلا به کرونا،  رعایت دستورالعمل‌های مربوطه، پلمب واحدهای صنفی متخلف، توسعه دولت الکترونیک و دورکاری افراد از این طریق، تدوین پروتکل واحد برای پروازهای داخلی و خارجی  اشاره کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 21
    زالی هر روز فقط ته دل همرو خالی میکنه. ی نفر دیگه بزارن اینطوری حرف نزنه... همش ایه یاس می خونه
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 1
      یکی که راست میگه رو هم میخواین خفه اش کنین.... خوبه الکی مثل روحانی میخره مون کنه و بگه این شنبه درست میشه؟
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    بیچاره شهرستانی ها هم گرفتار پایتختند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس