کد خبر 1058894
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کرونا در تهران وارد مرحله پاندمی شده است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اما اگر موج ابتلاء به کرونا در تهران افزایش یابد، شرایط قابل پیش بینی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، علی رضا زالی، با حضور در برنامه «طبیب»، با اشاره به آخرین آمار شیوع و ابتلاء به بیماری کرونا در تهران، افزود: ما نه تنها به مرحله کنترل این بیماری نرسیده‌ایم بلکه رو به افزایش است.

وی گفت: کرونا به مرحله پاندمی در تهران رسیده و نوسانات سینوسی در تهران ناشی از هشدارهایی بوده که در روزهای قبل داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

شرایط کشور چه زمانی عادی می‌شود؟

زالی ادامه داد: اپیدمی کرونا در حال حاضر در تهران به پاندمی تبدیل شده است، ما بر اساس میزان مداخله در کاهش تردد شهری می‌توانیم نسبت به مدیریت این ویروس اظهارنظر کنیم، اما نکته قابل ذکر اینکه کووید ۱۹، درمان قطعی و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با آن، پیشگیری است به همین علت پیدا کردن مظنونین به بیماری، راه نخست است که ما نمی‌توانیم آن را عملیاتی کنیم، چون امکاناتش را نداریم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: راه دوم، غربالگری بیماری است که از طریق سامانه ۴۰۳۰ این مورد عملیاتی شده است و با توجه به جمعیت شهر تهران که دو یا سه برابر استان‌های دیگر است تنها راه غربالگری منطقی، ارتباط با این سامانه است.

زالی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر کمبود تخت در استان تهران نداریم، اما اگر موج ابتلاء افزایش یابد و فرسایش نیروهای درمانی که از ابتدای اسفند جسم و روح شأن درگیر این فعالیت فزاینده است ادامه یابد، شرایط قابل پیش بینی نیست.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران افزود: در خصوص ماسک باید گفت ویروس کرونا سنگین است و ماسک‌های جراحی در شرایط عادی و حتی ماسک دست دوز هم قابل استفاده است و می‌توان با قرار دادن دستمال کاغذی داخل ماسک، نفوذ پذیری ویروس را کاهش داد البته در بخش‌های درمانی توصیه بر استفاده از ماسک N ۹۵ است.

وی گفت: در مناطق آزاد و بیرون هم اگر دسترسی به ماسک بود استفاده کردن آن بهتر از استفاده نکردن آن است. شستن و اتو زدن ماسک برای مردم به منظور استفاده در فضاهای غیر شلوغ و عادی هم اقدام مؤثری است.

زالی افزود: ویروس کرونا سنگین است و روی هوا نمی‌ماند، اما بر اثر عطسه و سرفه تا ۷ متر به سطوح می‌چسبد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    24 1
    از همه مشکلات خبر دارید و هیچ کاری انجام نمیدهید؟شماه نوبرید والله
    • جعفر IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      نه عزیزم مشکل اینجاست که خبر ندارند. آخه فرمانده محترم، مرحله پاندمی اونم تو تهران !!! آقای دکتر پاندمی به معنی انتشار بیماری در قاره های مختلف دنیاست نه تو تهران نه مرحله !!! آخ چی میشد تک ماده نمی کردی. الان مردم دنیا عین خبرو تو DW و دیگر خبرگزاریها خوندن چی میگن به ما با این...
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    48 0
    اینها رو به پروفسور روحانی بگید نه به مایی که دو ماهه خونه نشین شدیم :|
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      16 3
      ای کاش رئیس جمهور محترم ، یا سرهنگ یا پزشک بود. اون موقع هم در برخورد با مفسدین قاطع بود و هم در برخورد با کرونا.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    24 13
    بعد از دیدن اخبار سراسری به این نتیجه رسیدم که تهرانی‌ها استحقاقش را بیش از اینها دارند، الان جوانانش به فکر کرونا پارتی‌های بیشتر و بازاریانش به فکر درآمدهای نجومی بیشتر، از خواب و خوراک افتاده‌اند.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      6 10
      میشه خفه شی
    • ابو محمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      11 2
      چشمها را باید شست طور دیگر باید دید. جوانها شب و روز در حال ضد عفونی معابر و مکانهای عمومی هستند. بازار هم تعطیل است.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      6 3
      شما از خوف کرونا هذیان میگی.
  • امیرمحمد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    22 0
    تروخدا بخودتون رحم کنید صورت همه پرستارا زخم شده خونه بمونید خدانکنه کرونا بگیرید.من ۳۶ سالمه کروناگرفتم دارم از درد سینه میمیرم احساس میکنم ریه هام پرشدن از سوزن سرم داره میترکه
    • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      10 6
      ان شا الله هر چه زودتر خوب شوید برادر عزیز داروی امام کاظم فراموش نشه خیلی مفیده
    • بیداری مردم IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      3 5
      داروهای طب اسلامی درمان قطعی شماست. فقط قبل از آنکه دیر شود اقدام کنید. انشاءالله به اذن الهی درمان خواهید شد.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      10 1
      دقیقا. منم اول باری که ریه هام سوزن سوزن شد. گفتم این دیگه چیه. عجیب بود برام!! برخلاف حالت عادی سرما دو هفته طول میکشه. ویروس موذی ای هست. ویتامین د3 مصرف کن.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      0 0
      بنده هم در اسفند ماه دچار مرضی شبه کرونا شدم که ریه هام به شدت میسوخت و میخارید مخصوصا شبها که از شدت سرفه نمیتونستم بخوابم و چند شب از شدت خارش و سوزش ریه با پنحره باز اتاق سر کردم تا نهایتا که به مصرف داروی امام کاظم رو آوردم خوشبختانه بعد از دوره سه روزه مصرف علائمم به شدت فروکش کرد البته سرفه بود ولی خیلی کمتر طوری که بعد از چند شب بی خوابی بالاخره تونستم بخوابم و این دارو رو هر سه شب تا از بین رفتن کامل سرفه ادامه دادم این دارو رو از دست ندید
    • IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      0 0
      سیاه دانه عسل بخور.. بخور اویشن بده برای ریه هات
  • CA ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    1 0
    فکر نمیکنم که قرنطینه میخواست شر کرونا رو به کل کم کنه، بلکه با قرنطینه ما میخواستیم به یک شرایط قابل اتکا برای مبارزه با عفونت کرونا برسیم. باید عز طرف سرمایه داران هم یه چیزی بگیم دیگه!!! خخخخ
  • همت IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    8 0
    مغازه داران وبازاریان بعد از یک ماه خانه نشینی حریص شده اند خدا به داد مردم برسه خوب کارمندان وکارگران عذرشان موجه برای کار، وطبق معمول دولت با شعار فاصله اجتماعی از دادن یک ماسک ودستکش به منازل عاجز است ولی
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    پاندمی (دنیا گیری) به شیوع جهانی یک بیماری گفته می شود. همه گیری پس از عبور بیماری از مرزهای یک کشور، این بیماری پاندمیک نامیده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس