ای مایکل جونز - نمایه

ای. مایکل جونز می‌گوید: ایران باید به پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا پاسخ منفی بدهد، زیرا این پیشنهاد یک اقدام کاملاً ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از مشکل اصلی یعنی تحریم‌هاست.

سرویس جهان مشرق - روزبه‌روز اسناد و شواهد بیش‌تری درباره واقعیت‌های پشت پرده ویروس کرونا افشا می‌شود. این شواهد نشان می‌دهند کرونا یک «ویروس آمریکایی» و چه‌بسا سلاح بیولوژیک آمریکاست که به طور خاص برای هدف قرار دادن انسان‌ها با حداکثر نرخ شیوع و مرگ‌باری طراحی شده است. علاوه بر ابعاد بهداشتی و درمانی، آن‌چه در مورد ایران به طور خاص قابل‌توجه است، بی‌اهمیتی اصول اولیه حقوق بشر و انسان‌دوستی برای مدعیان شماره یک این ارزش‌های بین‌المللی یعنی کشورهای اروپایی و دولت آمریکاست. در رأس این دولت‌ها، دولت ترامپ است که نه تنها حاضر نیست تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونیش علیه ایران را در دوران شیوع کرونا لغو کند، بلکه تا جایی که بتواند از رسیدن کمک‌های بین‌المللی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

ای. مایکل جونز

سرویس جهان مشرق در همین‌باره با «ای. مایکل جونز [۱] » نویسنده شناخته‌شده آمریکایی، کارشناس مسائل فرهنگی و جنگ روانی، و سردبیر مجله «جنگ‌های فرهنگی [۲] » گفت‌وگو کرده است.  نکته جالب‌توجه درباره دکتر جونز که پیش از این برای حضور در کنفرانس «افق نو» به ایران هم سفر کرده، تصویری از رهبر ایران است که روی میز کار وی گذاشته شده است. وقتی خبرنگار مشرق درباره این تصویر از آقای جونز می‌پرسد، وی آن را یک «سوغاتی از ایران» توصیف می‌کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید متن مصاحبه مشرق با این کارشناس آمریکایی است.


مصاحبه قبلی مشرق با آقای جونز را از این‌جا بخوانید. همچنین مصاحبه‌های قبلی مشرق با کارشناسان بین‌المللی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران همزمان با شیوع ویروس کرونا را از این‌جا، این‌جا و این‌جا بخوانید.

در همین‌باره بخوانید:

›› کنفرانس افق نو نشان داد رهبر «جهان آزاد» ایران است نه آمریکا

›› برای معامله با آمریکا باید «مهدی» را بفروشید/ کرونا آزمون ایمان ما به عقایدمان است

›› تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرانسانی و وحشیانه هستند

›› ویروس کرونا از آمریکا شروع شد/ هدف تحریم‌های واشینگتن ملت ایران است


شما در یکی از مقالات خود، به نکات جالبی درباره ویروس کرونا اشاره کرده‌اید [۳] . لطفاً توضیح بدهید که به نظر شما واقعیت پشت پرده این ویروس چیست؟

اگرچه رسانه‌های جریان اصلی می‌گویند بیماری [کووید-۱۹] در اثر شیوع ویروس کرونا به یک‌باره ظاهر شده است، اما اکنون واقعیت ماجرا دارد واضح‌تر می‌شود و به نظر می‌آید که این بیماری یک سلاح بیولوژیک است [۴] . اندکی پیش از انتشار اخبار شیوع بیماری، [«چارلز لیبر»] رئیس دپارتمان شیمی دانشگاه هاروارد همراه با یکی از دانشجویان این دانشگاه [«زائوسونگ جِنگ»] به اتهام همکاری با دولت چین دستگیر شدند [۵] . این دانشجو یک ستوان ارتش چین بوده که تلاش کرده مواد بیولوژیک را در جوراب‌هایش از طریق فرودگاه «لوگان» [در مرز منطقه شرقی بوستون و شهر وینتروپ در ایالت ماساچوست] به خارج از آمریکا قاچاق کند. هر دوی این افراد هم با یک آزمایشگاه تحقیقات بیولوژیک در ووهان ارتباط داشته‌اند.

آمریکا روابط طولانی‌مدتی با ووهان داشته و بسیاری از تحقیقات خود در مورد مهندسی ژنتیک ویروس‌ها [۶] را با همکاری دانشمندان چینی در این شهر انجام داده است. بنابراین، همه این شواهد به علاوه اسناد مربوط به [فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا در] کارولینای شمالی [۷] و همچنین «وینیپگ [۸] » [مرکز استان «مانیتوبا» ی کانادا] نشان می‌دهند که ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک بوده است [۹] .

شواهد نشان می‌دهند که ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک آمریکایی بوده است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مرگ مشکوک یک زن آمریکایی/ آیا منشأ اصلی کرونا آمریکاست؟

اکنون سؤال این است: آیا این سلاح به طور تصادفی نشت پیدا کرده، یا تعمداً به عنوان یک سلاح جنگی به کار گرفته شده است؟ دولت چین می‌گوید شیوع این ویروس یک اقدام جنگی بوده است. دولت ایران هم همین عقیده را دارد. با این وجود، این مسئله که دانشجوی هاروارد به دنبال قاچاق مواد بیولوژیک در جوراب خود بوده، من را متقاعد می‌کند که شیوع ویروس ممکن است اتفاقی بوده باشد. این مسئله با گذشت زمان مشخص خواهد شد، اما در حال حاضر نظر من این است که هنوز هیچ نشانه متقنی برای اثبات هیچ‌یک از این دو نظریه نداریم.

یکی از مسائل قابل‌توجه در این‌باره این است که با توجه به ارزیابی دولت چین از جنگ بیولوژیک بودن شیوع کرونا، آیا پکن اکنون به دنبال تلافی خواهد بود؟ و مسئله دیگر مربوط به وضعیت موجود در آمریکاست. من در ایالت ایندیانا در منطقه «غرب میانه» زندگی می‌کنم. این‌جا وضعیت نسبتاً عادی است؛ بیمارستان‌ها شلوغ نیستند؛ و مردم [تند و تند] کشته نمی‌شوند. اما اوضاع در شهر نیویورک کاملاً متفاوت است. و چینی‌ها هم اگر بخواهند دست به یک حمله بیولوژیک انتقام‌جویانه بزنند، مطمئناً به شهر نیویورک حمله خواهند کرد. پکن چنین حمله‌ای را صرفاً یک پاتک در جنگی خواهد دید که از دید آن‌ها با حمله آمریکا به چین آغاز شده است.

در همین‌باره بخوانید:

›› نشریه آتلانتیک: کرونا دست ترامپ و ماهیت دیکتاتوری آمریکا را رو کرد

›› چند هزار آمریکایی هر سال بر اثر آنفلوانزا کشته می‌شوند؟

›› خصومت ترامپ با کرونا شخصی است/ تقلای رئیس‌جمهور وسواسی آمریکا مقابل یک ویروس

نکته دیگری هم وجود دارد که باید به آن اشاره کرد [۱۰] : الیگارش‌ها سال ۲۰۱۹ کنترل روایت [و افکار عمومی] را در فضای اینترنت از دست دادند. تمام رسانه‌های جریان اصلی اکنون در موضع [انفعال و] تدافعی فرو رفته‌اند و تمام گزارش‌های آن‌ها در واکنش به اتفاقاتی است که پیشاپیش در اینترنت رخ داده‌اند. بنابراین ویروس کرونا ممکن است تلاش الیگارش‌ها برای پس گرفتن کنترل روایت باشد. همین که من و شما الآن داریم در مورد ویروس کرونا صحبت می‌کنیم یعنی آن‌ها تا حد زیادی موفق شده‌اند. با توجه به همین موفقیت، اوضاع حال حاضر جهان نشان‌دهنده برنامه‌ای است که الیگارش‌ها برای بقیه جهان، از جمله شهروندان خود آمریکا، چیده‌اند؛ برنامه‌ای که اصولاً «حکومت نظامی پزشکی» است.

بهترین نمونه اجرای این برنامه در فرانسه بود. «[امانوئل] مکرون» [رئیس‌جمهور فرانسه] گرفتار «ویروس جلیقه‌زردها [۱۱] » بود [که هر هفته به خیابان‌ها می‌ریختند و اعتراض می‌کردند]، اما اکنون هیچ‌کس در خیابان‌های این کشور حضور ندارد. این اعتراضات به محض اعلام منع پزشکی رفت‌وآمد به پایان رسیدند. حالا فرانسوی‌ها قبل از بیرون رفتن از خانه، باید برگه مجوز دریافت کنند [۱۲] .

ویروس کرونا ممکن است تلاش الیگارش‌ها برای به دست گرفتن افکار عمومی جهان باشد [دانلود]

آن‌چه شاهد هستیم می‌تواند بر اساس یک الگوی دیگر مدنظر الیگارش‌ها هم باشد. نمونه‌ای از این الگو در اتفاقاتی بود که سال ۲۰۰۲ در رام‌الله رخ داد: اسرائیلی‌ها به رام‌الله حمله کردند؛ ارتش، شهر را اشغال کرد؛ شبکه‌های تلویزیونی فلسطینی را تسخیر کردند؛ و سپس اقدام به پخش فیلم‌های مستهجن از شبکه‌های تلویزیونی کردند[۱۳].

این اتفاق ثابت می‌کند که فیلم‌های مستهجن یکی از سلاح‌های الیگارش‌ها هستند [۱۴] . آن‌چه امروز دارد اتفاق می‌افتد شباهت غیرقابل‌انکاری با وقایع سال ۲۰۰۲ دارد. [همزمان با اعلام قرنطینه]، یکی از پایگاه‌های اینترنتی فیلم‌های مستهجن، خدمات پولی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران ایتالیایی قرار داد [تا به ماندن در خانه تشویق بشوند]. بنابراین ببینید این «دنیای شگفت‌انگیز جدید [۱۵] » [و جهان ضدآرمان‌شهری] چگونه است: مردم نمی‌توانند به کلیسا بروند؛ مراسم‌های مذهبی تعطیل شده‌اند؛ و در عوض می‌توانید در خانه بنشینید و فیلم‌های مستهجن را به صورت رایگان تماشا کنید. این آینده‌ای است که الیگارش‌ها برای ما تصور می‌کنند و اکنون به نظر می‌رسد قدرت آن را پیدا کرده‌اند که این آینده را بر ما تحمیل کنند.

این نکته واقعاً جالب‌توجه است، چراکه شیوع ویروس در ایران هم از قم شروع شد که، در کنار مشهد، یکی از دو شهر مقدس ایران به شمار می‌رود. در این‌جا هم مراسم‌های مذهبی تعطیل و مکان‌های مقدس بسته شده‌اند. همان‌طور که شما هم گفتید، متغیرهای سیاسی و مذهبی زیادی در نتیجه شیوع این ویروس متحول شده‌اند، به ویژه در جامعه مذهبی و سنتی‌ای مانند ایران.

اما یک نکته دیگر هم که درباره ایران باید به آن اشاره کرد، تحریم‌های آمریکا و تأثیر آن‌ها بر مبارزه ایران با این بیماری همه‌گیر است. در مورد تحریم‌ها معمولاً به مسئله لوازم و تجهیزات پزشکی اشاره می‌شود که به دلیل تحریم‌ها به ایران نمی‌رسند؛ و دلیل این کار هم قابل‌درک است: اشاره به جنبه‌های ضدبشری تحریم‌ها. با این حال، استدلال دیگری هم می‌توان آورد و آن این‌که در بحران‌های بین‌المللی، هر کشوری حق دارد از تمام توان خود استفاده کند، در حالی که تحریم‌ها با آسیب رساندن به اقتصاد ایران، این کشور را از این حق خود محروم کرده‌اند. به علاوه، تحریم‌ها بیش از آن‌که به دولت ایران صدمه بزنند، به مردم عادی این کشور آسیب می‌رسانند.

اول از همه [این را بگویم] : آمریکا اخیراً پیشنهاد ارائه کمک‌های پزشکی به ایران را داده است و ایرانی‌ها دارند بررسی می‌کنند که «آیا این کمک‌ها را بپذیریم؟» پاسخ این سؤال «نه» است. این پیشنهاد یک اقدام کاملاً ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از مشکل واقعی است. مشکل واقعی، تحریم‌ها هستند که جنگ علیه ایران و علیه مردم ایران هستند. اگر آمریکا [راست می‌گوید و] درباره کمک به ایران در مبارزه با ویروس کرونا جدی است، باید تحریم‌ها را لغو کند؛ به همین سادگی. اما این کار را نخواهند کرد، زیرا این [تحریم‌ها به منزله] جنگ است و آن‌ها همچنان دارند [با مردم ایران] می‌جنگند.

در همین‌باره بخوانید:

›› «برایان هوک» کیست و در «گروه اقدام ایران» چه مأموریتی دارد؟

آقای «[استیو] منوچین» [وزیر خزانه‌داری آمریکا که] نویسنده تحریم‌هاست [خودش یهودی است [۱۶] ] و همه تحریم‌ها را هم یهودی‌های وزارت خزانه‌داری وضع می‌کنند [۱۷] [جزئیات بیش‌تر]. آن‌چه در خود آمریکا دارد رخ می‌دهد هم مشابه همین [تلاش برای فریب مردم] است. منوچین اکنون به سراغ مردم آمریکا آمده و می‌گوید: «ما از شما حمایت می‌کنیم. به شما ۱۰۰۰ دلار کمک می‌کنیم.» در حالی که همه این حرف‌ها برای منحرف کردن ذهن‌ها از این واقعیت است که الیگارش‌ها خودشان دارند تریلیون‌ها دلار به جیب می‌زنند. اصلی‌ترین نوع «تحریم» های دولت آمریکا علیه شهروندان این کشور، بدهی است؛ و یکی از مرسوم‌ترین اشکال این بدهی‌ها، وام‌های دانشجویی هستند.

ایران نباید از آمریکا کمک‌های پزشکی دریافت کند [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› پشت پرده استعفای مسئول تحریم ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا چیست؟

›› اتاق جنگ آمریکا علیه ایران کجاست و در رأس آن چه کسانی هستند؟

›› ۲۰ آمریکایی ثروتی بیش از ۱۵۲ میلیون جمعیت این کشور دارند

در حال حاضر در آمریکا یک گروه از جوان‌های ۲۰ ساله را داریم که هر کدام ۵۰، ۰۰۰ دلار بدهی دارند، بدون آن‌که شغلی داشته باشند. و اکنون دولت دارد به آن‌ها می‌گوید ما به شما ۱۰۰۰ دلار می‌دهیم؛ یا ۲۰۰۰ دلار؛ یا ۳۰۰۰ دلار. این مبالغ ارزشی ندارند، چراکه در مقابل آن ۵۰,۰۰۰ دلار مانند یک قطره در دریا هستند. بنابراین، اگر دولت آمریکا [در ادعای خیرخواهی برای جهان] جدی است، اولاً باید همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند، و دوماً باید بدهی‌های مردم خودش را ببخشد. نمی‌توان این بدهی‌ها را تا ابد ادامه داد؛ فرمول‌های ساده تصاعد هندسی درباره این وام‌ها [و سود مرکب آن‌ها] نشان می‌دهد که تداوم این روند غیرممکن است. به همین دلیل است که کتاب مقدس، عهد عتیق، می‌گوید هر ۵۰ سال باید بدهی را بخشید، زیرا در غیر این صورت، اقتصاد خفه می‌شود. و در آمریکا هم همین اتفاق افتاده است.

در همین‌باره بخوانید:

›› از نوزادانی که در سطل رها می‌شوند تا کودکانی که از سطل غذا می‌خورند

›› ۷۰ درصد درآمد قشر کم‌درآمد آمریکا صرف کرایه خانه می‌شود

›› در دادگاه‌های آمریکا بهتر است مجرم باشید تا فقیر

همان‌طور که شما هم گفتید، آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که نه تنها از ورود داروها، لوازم پزشکی و کمک‌های بشردوستانه به ایران جلوگیری نمی‌کنند، بلکه دست یاری هم به سوی ایران دراز کرده‌اند. این در حالی است که حاضر نیستند تحریم‌ها را لغو کنند و می‌دانیم که حتی در شرایط عادی اقتصادی هم کمپانی‌های خارجی از ترس تحریم‌ها حاضر نیستند با ایران همکاری کنند و احتمال این همکاری در بحران اقتصادی کنونی و افزایش ریسک قطعاً بسیار کم‌تر است.

این مسئله دقیقاً مشابه همان مثالی است که من درباره بدهی‌های دانشجویی و ۱۰۰۰ دلار کمک دولتی در آمریکا زدم. واشینگتن به ایران هم می‌گوید: «ما به شما ماسک و سایر اقلام پزشکی را می‌دهیم، اما تحریم‌ها را برنمی‌داریم.» این حرف کاملاً منافقانه است، زیرا پول اندکی که [در قالب کمک‌های بشردوستانه] می‌خواهند به ایران بدهند، ذره‌ای از میلیاردها دلاری است که از ایران دریغ می‌کنند.

نکته دیگری که اهمیت دارد این است که دست [قدرت] خداوند را در این مسئله ببینیم، زیرا الیگارش‌ها هرگز حاضر نمی‌شوند خودشان از قدرت کناره‌گیری کنند. در مقاطعی مانند این، در طول تاریخ، خداوند است که باید برای ساقط کردن این افراد از قدرت مداخله کند. بنابراین به اعتقاد من باید به این مسئله از دیدگاه خداشناسی نیز نگاه کنیم، نه این‌که فقط رنج‌هایی را ببینیم که در کوتاه‌مدت داریم تجربه می‌کنیم. در طول تاریخ بشر هیچ دوره‌ای نبوده است که خداوند ناظر بر بشریت نباشد؛ و دوره کنونی هم از این قاعده مستثنی نیست. باید بحران کنونی را به عنوان آغازِ پایان حاکمیت الیگارش‌ها و «انشاءالله» پایان امپراتوری آمریکا ببینیم.

«انشاءالله» ویروس کرونا آغازِ پایان امپراتوری آمریکا خواهد بود [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اینک آخرالزمان؛ دزدی فروشگاه‌ها از مردم در آمریکا و دزدی مردم از بیمارستان‌ها در انگلیس


[۱] About Dr. E. Michael Jones Link

[۲] Culture Wars Link

[۳] The Coronavirus and the Culture War Link

[۴] COVID-۱۹ Coronavirus: Catalog of Articles in This Ongoing Series Link

[۵] Harvard University Professor and Two Chinese Nationals Charged in Three Separate China Related Cases Link

[۶] Bats, Gene Editing and Bioweapons: Recent DARPA Experiments Raise Concerns Amid Coronavirus Outbreak Link

[۷] COVID-۱۹: Born in North Carolina, Sold to Wuhan Lab, Optimized for Pandemic Spread Link

[۸] Coronavirus was developed in a Wuhan lab as a BioWeapon Link

[۹] شواهدی که بخشی از آن‌ها در منابع بالا آمده، حاکی از آن است که ویروس کرونا در کارولینای شمالی متولد شده، تعدادی تبعه چینی در دانشگاه هاروارد و «آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی» کانادا در انتقال و توسعه آن به ووهان نقش داشته‌اند، و این ویروس به طور خاص برای شیوع گسترده و نرخ بالای مرگ در میان انسان‌ها بهینه‌سازی شده است.

[۱۰] Black Frankenstein Turns on its Jewish Creators Link

[۱۱] جنبش جلیقه‌زردها لینک

[۱۲] People in France can’t leave home without this permit during the COVID-۱۹ outbreak Link

[۱۳] Porn and Politics in Palestine Link

[۱۴] Libido Dominandi: Sexual Liberation and Political Control Link

[۱۵] دنیای قشنگ نو لینک

[۱۶] ۵۰ Most Influential Jews: ۶. Steven Mnuchin Link

[۱۷] The Jewish Revolutionary Spirit, and Its Impact on World History Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    58 2
    الان اصلاح طلبهادمیگن این آدم ایرانه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      13 1
      خب خداردشکر که ایرانیه چون ایران آدم اجیرشده نداره
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    37 4
    خوشون میگن رو ما حساب نکنید باز یه عده معلوم الحال سلاخی طلب میگن وارد کنید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    34 1
    ما که الان چند وقته داریم همینو داد میزنیم، کیه که گوش کنه. عشق کدخدا بعضی هارو کور کرده.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    35 1
    ببینید چقدر آمریکا جنایتکار است که مردم آمریکا با این مقدار اخطار و هشدار به نظام ج.ا.ا و مردم آن صحبت می کنند. اصلاح طلب ها بیشتر توجه کنند.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      8 0
      اصلاح طلبها همه اینارو بهترازمنو تو میدونن .اما کسیکه از خونه فرسوده 70 متری درنیرو گاه قم یاهرجای ایران بخونه اشرافی درسعادت ابادها رسیده .همه حقائقو زیر پا خاهد گذاشت .بنام وبخوبی میشناسم بعضیاشونو
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    22 1
    احسنت به بینش این استاد گرانقدر
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 1
    خوب که گفت خودمون نمیدونستیم.
  • JP ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    32 3
    یاد احمدی نژاد بخیر چقدر استکبار را بی آبرو و منکوب و عصبانی می کرد....!!!!
  • سید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    32 3
    رهبرم از اول میدونست امریکا هدفش کمک نیس فدای رهبرم بشم
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    20 2
    خاک بر سر آمریکا و سران جنایتکارش
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 11
      تحریم ها رو یهودی های وزارت خزانه داری وضع میکنن و افرادی مثل محمود که باید تبارشون بررسی بشه دستشون بهانه میدن.
  • روزبه IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    22 3
    غرب به یک باره به این تفکر کاهش جمعیت انسانی نرسیده، اول با جنگ و اشغال نظامی، بعد شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر، بعد با توصیه به نگهداری حیوانات به جای فرزند آوری، بعد ازدواج با هم جنس، بعد ازدواج با حیوانات، بعد ازدواج با ربات، بعد ازدواج با خود، و الان مرحله نهایی کاهش جمعیت جهان با ویروس فراگیر
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      20 2
      این حرفت رو باید با طلا نوشت. دمت گرم.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      8 0
      اگه ویروس بخواد برای کاهش جمعیت ساخته باید نرخ مرگ و میرش خیلی بیشتر از این باشه. اخه یه میلیون نفر کشته بشن میشه کاهش جمعیت؟ خدا به انسان عقل داده که فکر کنیم و بسنجیم. به نظر من اگه این ویروس آزمایشگاهی باشه برای اهداف اقتصادی طراحی شده
  • FR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    16 0
    خیلی جالب بود ممنون از مشرق
  • پری مجرد49ساله IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    16 3
    مرگ بر آمریکای جنایتکار خدای ریشه این رژیم سفاک و جنایتکار را بکن
  • قریشی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    18 4
    یک خبر ناخوشایند برای اصلاح طلبان و سایر نفوذی های داخلی ، در صورت نابودی امریکا و رژیم صهیونیستی زیر پای این افراد بشدت خالی میشود ...
  • على FI ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    15 1
    گفتگوى خيلى عالى و مفيد بود.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 26
    كرونا اگه حمله بيولوژيك باشه حتما سازنده اين ويروس كشورء چين هست چون تنها كشوري كه از قدرت واقعي ويروس خبر داشت و از روز اول شديدترين عكس العمل ها رو نشون داد چين بود بقيه كشورها همه سردرگم بودن و اصلا نمي دونستن اين ويروس چي هست ولي چين انگار به خوبي ويروس رو مي شناخت
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      12 1
      تو آلبانی هم بارون میاد؟
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      14 0
      والا ایتالیا گفته از اواسط نوامبر درگیر این بیماری بودن ولی پزشکان نمیدونستن بیماری جدید هست. حالا چین متوجه شده این یه بیماری جدیده دلیل نمیشه شیوع از چین باشه و یا اینکه ساخت چین باشه. ضمن اینکه چین هم مثل ایران یه کشور با فرهنگ و تمدن چندهزار ساله هست.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      10 0
      واکنش مناسب چین به خاطر امکانات بالاشون بود. وگرنه امریکا هم از خداش بود همچین کاری انجام بده و مثل چین قرنطینه کنه.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      15 1
      حیف از اکسیژن که فداییان آمریکا تنفس کنند. آخر بیشعوری تا کجا؟
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 4
      اینکه ایتالیا گفته درگیر این بیماری بوده از چند ماه پیش رو از کجا اوردی ؟ در ضمن چرا بهعد از همه گیذی چین همه جای جهان از جمله ایتالیا عود کرد ؟ کمتر اخبار دروغ پخش کن کاربر عزیز !
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 0
      چین وجود این بیماری را تشخص داد و افشا کرد. اما 24 هزار نفر قبلا در آمریکا به بهانه آنفولانزا مرده بودند و حالا اعتراف کرده اند احتمالا کرونا بوده!
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    26 3
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    14 0
    هنوز جانوران افساد طلبی هسند که دارن برای درخواست کمک از آمریکا جون میکنن
  • میانجی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    14 0
    امریکا خودش تجهیزات و لوازم پزشکی ،پزشک و پرستار کافی ندارد اگرواقعا هم بخواهد نمی تواند به ایران کمک کند ترامپ و پمبا درمانده اند امریکا فقط می تواند تحریم های ایران را لغو کند که اینکار را نمی کند و بلکه تحریم های دارویی و تجهیزات پزشکی را بیشتر میکند تا بتواند اینطوری از صنعت تحریم متحدین و رقبای خود را جریمه و تعیف بکند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    8 0
    مستند》》》 ایکسونامی《《《
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 36
    این چقدر له بوده که با مشرق مصاحبه کرده خخخخخخخ
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      33 1
      پس ببین تو دیگه چقد له لهی که مشرق می خونی.!! :)
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    22 0
    درود بر انسان ها ی آزاده
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    27 2
    حتمأ باید مینی ژوپ پاش باشه و با بی بی سی مصاحبه کنه تا له نباشه ناناز؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      5 1
      دیگه از قدیم گفتن اسکُل با اُسکُل مغز با مغز.. کاریشون نداشته باش، گناه دارن بدبختا :/
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    به قیافش میخوره فامیل جان کری باشه!
  • زهرا IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 14
    اشهد ان لا اله الا الله و الله اکبر دروعه۶ است.امریکا کردند را ایجاد نکرد.شماها خبرنگار فرمایشی هستید. مثل همونا که جلوی شاه کرنش میکردن. اولا مدرک و سند دارید که امریکا درست کرده و دوما هیچ شهروندی علیه کشورش بد نمیگه.خجالت بکشید لااقل رسالت خبرنگاری خودتان را رعایت کنید. آیندگان ۱۰۰% به شما خواهند خندید که حماقت تا این حد....
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    8 6
    عقل هم خوب چیزی هست. هرچند مشرق و طرفداراش عقل داشتن که وضع کشور این نبود. اگر سلاح بیولوژیک هست باید چین و ایران بیشتر درگیر میشدن. نکنه آمارتون دروغه.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 1
      اگر کرونا یه سلاح بیولوژیک باشه اونی که قبلا از سلاح اتمی و شیمیایی استفاده کرده از همه بیشتر متهمه. یعنی امریکا.
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 2
      اولا دولت دست مشرق وطرفدارانش نیست که بیخود وضع کشورو به اینا ربط میدی درضمن هنوز شما غربگراها به این ایه قران که میفرماید "ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین "اعتقاد ندارین چون اگه داشتین باید میفهمیدید چاه کن همیشه ته چاهه
  • فرا جناحی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 3
    آقای جونز نمیدانم چه نسبتی با تری جونز ملعون که اقدام به قرآن سوزی کرد داری و اینکه خیر خواه مردم ایران شده ای عجیب است اولا نیروهای انقلابی ایران هرگز زیر منت کمک حرمله زمان که تحریم شیر خشک برای نوزادان ایرانی وضع کرد نمی روند ثانیا فاقد شی نمی‌تواند معطی شی باشد کشور شما اگر چیزی دارد خرج مردم و کادر درمانی خود بکند تا بخاطر یک ماسک پرستار اخراج نکند
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      2 0
      هر جونزی با اون مرد فامیل نیست نابغه. حسن روحانی ربطی به محمد رضا روحانی در فلان نقطه ایران نداره. نام خانوادگی در آمریکا و اروپا هم بسیار تکراری هست. در کره و چین که پارک، کیم فراراوان هست. نکته دیگه تو فراجناحی نیستی بلکه دغلی! این دو تا بهم ربط ندارن و تضیحاتت کشک هست.
  • محسن IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 3
    این از مزایای دموکراسی است که شهروندِ یک کشور اینگونه آزادانه در بارۀ کشورِ خودش اظهار نظر می کند و از کشور دیگری، که این همه حساسیت هم نسبت به آن وجود دارد، جانبداری می کند.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 1
      لابد از بس آزاد است با یک خبرگزاری در ایران مصاحبه می کند که هیچ خواننده ای بین آمریکاییها ندارد! آره. انتقاد از ترامپ در آمریکا آزاد است چون عروسکی بیش نیست. مرد آن است که جرات کند یک انتقاد ملایم از آیپک بکند!
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 0
      در غرب حتی اجازه تحقیق درباره هلوکاست را نمی دهند و همه باید چشم بسته هلوکاست را باور کنند در حالی که دروغی بیش نیست . و حتی اجازه نمی دهند کسی خلاف نظریه داروین صحبت کند .
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 3
    همه می دانند این سند جنایت آمریکاست بر علیه بشریت ..بجز یه عده نادان نفهم .
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      ای جانم ادم دانا . محکوممون نکنی ای کیو
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    هر چه قحطی و بلا بر سر شما بیاید کمه. ملت و امت و مردم با دولت و ترامپ و ملکه و پاپ یکی اند و تفاوت ندارد . اینکه تفاوت میگذارید یعنی قصد چاپلوسی و تردد و تابعیت و دم تکان دادن برای تایید صلاحیت دارید. بند تومبان را محکم بگیر و بیل را بردار برو زراعت کن و خودکفا شو.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    زیباکلام تحویل بگیر :)
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 3
    همه جا آدمهای افسرده پیدا میشند که به همه چی شک دارند. اغلب تیره پوش اند. صورتی چروکیده و پشتشان خمیده است.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 0
      همه جا هم احمق گیر میاد چرت و پرت بنویسه! خوبه قدرت و حکومت رو کسی دست شما نمیده و گر نه کشور رو به خارجی ها بذل و بخشش می کردید در ازای قاقاللی !!
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      مثل جان کری؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    خوب بود, ولی شما به عنوان یک نویسنده چطور جمله آخر رو هم در متن هم در زیرنویس نادرست نوشتین. لطفاً به معنی توجه کنید إن شاء الله در زبان محاوره ای گاهی برای "ان شاء الله" الفاظ دیگری بکار برده می شود که می تواند معنی کلمات را تغییر دهد و کاملاً بر ضد مفهوم اصلی باشد. ایشاالله: یعنی خدا را به خاک سپردیم. (نعوذبالله) (استغفرالله) . انشاالله: یعنی ما خدا را ایجاد کردیم.(نعوذبالله) (استغفرالله) . ان شاءالله: یعنی اگر خداوند مقدر فرمود.(به خواست خدا)
    • محسن IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      دوست گرامی، این اختلاف در رسم الخط، در هر دو زبانِ فارسی و عربی، بسیار وجود دارد، و چون خواننده از فحوای کلام، مقصود از آن کلمه یا ترکیب را می فهمد، مشکلی در معنی پیش نمی آید. با یک مثال مطلب را روشن می کنم: دوستی می گفت اینکه روی تابلو باشگاه می نویسند «باشگاه بدنسازی» ( بجای بدن سازی) باعث اشتباه می شود و « باشگاهِ بد نَسازی» خوانده می شود. بنده در جواب گفتم همین که کلمۀ «بدنسازی» در کنار کلمۀ «باشگاه» دیده می شود، همه کس مقصود را می فهمد و هیچکس «بد نَسازی» نمی خواند.
  • جلیل IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام خیلی عالی بود دست شما عزیزان درد نکند ۳۴۹۹
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 0
    بهتر است غربزدگان نادان وافرادى مانند مطهرى ، صادقى ، زيبا كلام وامثال انها مطالب فوق را مطالعه كنند شايد؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس