کوین برت

«کوین برت» می‌گوید دولت ترامپ تحریم‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که بیش‌ترین فشار را علیه مردم عادی در ایران وارد کنند و امیدوارند با این کارشان مردم را علیه حکومت بشورانند.

سرویس جهان مشرق - شیوع ویروس کرونای جدید ماه‌هاست که به خبر اول رسانه‌های جهان تبدیل شده است. اگرچه روایت‌های رسمی غربی، منشأ این ویروس را کشور چین معرفی می‌کنند، اما رفته‌رفته دارد شواهدی پدیدار می‌شود که نشان می‌دهند ممکن است شیوع بیماری کووید-۱۹ از آمریکا آغاز شده و سپس به چین رسیده باشد. فارغ از این‌که منشأ اولیه ویروس کرونای جدید کدام کشور است، در حالی که تمام جهان با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آمریکا نه تنها حاضر نیست به خواست افکار عمومی جهان و سازمان‌های بین‌المللی تن بدهد و تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق کند، بلکه طی همین روزهای بحرانی، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع کرده است.

در همین‌باره بخوانید:

›› بحران کرونا؛ دزدی فروشگاه‌ها از مردم در آمریکا و دزدی مردم از بیمارستان‌ها در انگلیس

کوین برت

سرویس جهان مشرق درباره همین موضوعات با «کوین بَرِت» تاریخدان، اسلام‌شناس، استاد دانشگاه، پژوهشگر ۱۱ سپتامبر و سردبیر پایگاه اینترنتی «وترنز تودی» آمریکا گفت‌وگو کرده است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید متن کامل این مصاحبه است.

دیدگاه‌های متفاوتی درباره شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان وجود دارد. دیدگاه شما درباره ماهیت این بیماری همه‌گیر چیست؟

بیش‌ترین احتمالی که ما در حال حاضر می‌دهیم این است که این ویروس از آمریکا سرچشمه گرفته است [۱] . همین الآن که ما با هم صحبت می‌کنیم، دولت چین از دولت آمریکا در این‌باره توضیح خواسته است. ارتباط مستقیم میان وزارت‌خانه‌های خارجه آمریکا و چین برقرار شده و دستیار وزیر خارجه چین از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، صحبت کرده است.

چینی‌ها خواهان ارائه توضیح توسط آمریکایی‌ها شده‌اند، چراکه تحلیل آن‌ها این است که کرونا قطعاً از سربازان آمریکایی‌ای نشأت گرفته که ماه اکتبر [سال ۲۰۱۹] برای بازی‌های [ورزشی] نظامی [۲] به چین رفته بودند. چینی‌ها ویروس را تا هتلی ردیابی کرده‌اند که سربازان آمریکایی در آن اقامت داشته‌اند. تعدادی از این سربازان که در بازی‌های نظامی رقابت می‌کردند، ظاهراً در یک بیمارستان چینی به دلیل ابتلا به دقیقاً همین نوع ویروس کرونایی تحت معالجه قرار گرفته‌اند که بعداً در ووهان شیوع پیدا کرد و بعدها در اواخر ماه دسامبر [۲۰۱۹] و ژانویه [۲۰۲۰] به شدت جدی شد.

در همین‌باره بخوانید:

›› تقلای رئیس‌جمهور وسواسی آمریکا مقابل یک ویروس

جالب این‌جاست که تیم آمریکایی از منطقه‌ای در نزدیکی [پایگاه نظامی] «فورت دتریک [۳] » در ایالت مریلند، که مقر برنامه‌های جنگ میکروبی آمریکاست، عازم چین شدند. گفته می‌شود چینی‌ها از پمپئو خواسته‌اند که در همین‌باره شفاف‌سازی کند، و به هر آن‌چه که واقعاً رخ داده اعتراف نماید، و [چینی‌ها] دارند تلاش می‌کنند بفهمند که آیا [شیوع کرونا] اتفاقی بوده یا یک حمله تعمدی بوده است.

به نظر می‌آید سربازان آمریکایی اولین بار ویروس کرونای جدید را با خود به چین برده‌اند [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مرگ مشکوک یک زن آمریکایی/ آیا منشأ واقعی شیوع ویروس کرونای جدید آمریکاست؟

 

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس ممکن است قبل از رسیدن به چین در آمریکا شیوع پیدا کرده باشد، به این معنی که ممکن است سربازان آمریکایی که به ووهان سفر کرده‌اند، پیشاپیش به طور تصادفی در آمریکا به این ویروس آلوده شده باشند. امسال تعداد زیادی مرگ‌ومیر در آمریکا به علت مشکلات ریوی، ذات‌الریه، آن هم ذات‌الریه‌های غیرعادی، گزارش شده است که احتمال دارد در اثر همین ویروس بوده باشند. برخی از این مرگ‌ومیرها به سیگارهای عجیب الکترونیکی‌ای نسبت داده شده‌اند که این روزها برخی افراد می‌کِشند، اما برخی دیگر تحت عنوان آنفلوانزا تشخیص داده شده‌اند [۴] [جزئیات بیش‌تر]. بنابراین ممکن است که ویروس کرونا، یا نوعی از آن، [پیش از رسیدن به چین] پیشاپیش در آمریکا شیوع پیدا کرده باشد.

 

در همین‌باره بخوانید:

›› چند هزار آمریکایی هر سال بر اثر آنفلوانزا کشته می‌شوند؟

 

همچنین این احتمال وجود دارد که انواع مختلفی از این ویروس وجود داشته باشند که برخی از آن‌ها به مراتب خطرناک‌تر از برخی دیگر باشند. نکته دیگری هم که بسیار مشکوک است، این است که خطرناک‌ترین نوع این ویروس به طور ناگهانی در قم در ایران ظاهر شد و روحانیون عالی‌رتبه در این کشور را مبتلا کرد؛ روحانیونی که در «فهرست دشمنان» نومحافظه‌کاران پیرامون دولت ترامپ قرار دارند.

من گمان می‌کنم که شیوع این ویروس، جنگ بیولوژیک و حمله آمریکا علیه چین بوده است، همان‌گونه که اپیدمی‌های قبلی، مانند سارس و غیره، نیز به نظر می‌آید حملات آمریکا علیه چین بوده‌اند. ظاهراً دیدگاه مقامات چینی به مسئله هم همین است. دولت آمریکا (یا در واقع مسئولان این اقدام که قطعاً شامل کل دولت آمریکا نمی‌شود) احتمالاً تصور می‌کرده‌اند که از این ویروس می‌توان برای تخریب ظرفیت‌های چین، کاهش سرعت رسیدن این کشور به جایگاه «قدرت یک شماره جهان»، و همچنین مجازات ایران استفاده کرد؛ هرچه باشد، این افراد دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای مجازات ایران هستند.

شیوع این ویروس، جنگ بیولوژیک و حمله آمریکا علیه چین بوده است [دانلود]

آن‌ها احتمالاً متوجه این مسئله نبوده‌اند که ممکن است ویروس کرونا از کنترل‌شان خارج گردد و گونه‌های جهش‌یافته آن به یک بیماری همه‌گیر در سطح جهان تبدیل شوند که می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری حتی در همین‌جا، یعنی در خود آمریکا، به همراه داشته باشد. همچنین قابل‌تصور است که افراد پشت پرده این ویروس، آن‌قدر دیوانه باشند که اتفاقاً از همه‌گیر شدن یک بیماری در تمام جهان استقبال هم بکنند. نومحافظه‌کارها فیلسوف‌های بسیار عجیبی هستند که معتقدند روح بشر در شرایط جنگ، و محرومیت و رنج شدید به بالاترین درجه خود می‌رسد.

آن‌ها عقیده دارند که آسایش، سلامتی و رفاه، که اکثر ما ترجیح می‌دهیم داشته باشیم، اتفاقاً برای روح بشر مضر هستند. و این‌که مردم، تحت این شرایط تنبل و بی‌خاصیت می‌شوند. بنابراین این افراد زندگی خود را وقف تلاش برای ایجاد جنگ، بحران و محرومیت می‌کنند، که به گمان آن‌ها عوامل شکوفایی روح بشر هستند. این فلسفه بی‌نهایت تحریف‌شده، و در واقع شیطانی، مبتنی بر تفسیر اشتباه «لئو اشتراوس [۵] » [فیلسوف صهیونیست آلمانی-آمریکایی] از فلسفه افلاطونی و سنت‌های فلسفی غربی است.

بسیار حیاتی است که دنیا به این نکته توجه کند که نومحافظه‌کارانی که مسئول حوادث پرچم دروغین ۱۱ سپتامبر بودند، از آن زمان تا کنون درون یا پیرامون کانون قدرت در آمریکا بوده‌اند. بنابراین عده‌ای دیوانه سطوح عالی قدرت در آمریکا را به دست گرفته‌اند و ما باید برای حل این مسئله راهی پیدا کنیم. من فکر می‌کنم بهترین راه انجام تحقیقات بین‌المللی باشد. ۱۸ سال پیش باید این کار را درباره ۱۱ سپتامبر انجام می‌دادیم [اما انجام ندادیم]. با این حال، شاید این‌بار چین قدرت کافی را برای اجبار [نهادی بین‌المللی به] انجام تحقیقات واقعی بین‌المللی در این‌باره داشته باشد.

 

اگر واقعاً این‌گونه باشد که شما می‌گویید، و آمریکا با شیوع ویروس کرونا به کشورهای دیگر حمله کرده باشد، بدیهی است که واشینگتن تلاش کند با اِعمال تحریم، کشورهای هدف خود را مقابل این ویروس آسیب‌پذیرتر کند. اما باز هم باید درباره تأثیر تحریم‌های ضدایرانی بر توانایی این کشور در مبارزه با بیماری همه‌گیر فعلی صحبت کنیم.

این یک رسوایی بین‌المللی است که دولت ترامپ نه تنها تحریم‌هایی را حفظ کرده که مانع از ورود اقلام پزشکی به ایران می‌شوند، بلکه حتی در این شرایط اضطراری، تحریم‌ها را تشدید هم کرده است. این اقدام را می‌توان «جرم تعمدی» دانست و استدلال کرد که این افراد به خوبی می‌دانند چه کار دارند می‌کنند، تعمداً می‌خواسته‌اند با این کار به ایران آسیب برسانند، و مطمئناً نمی‌خواهند [با برداشتن تحریم‌ها در این دوره حساس] مشکلات ایران را کاهش دهند. یا این‌که می‌توانیم این [تشدید تحریم‌های ایران در شرایط کنونی] را یکی دیگر از علائم رویکرد روان‌پریشانه مقامات آمریکا نسبت به روابط بین‌الملل بدانیم.

در هر صورت، با این اقدام دولت آمریکا، «آمریکایی بودن» در حال حاضر واقعاً شرم‌آور است. امیدواریم افکار عمومی بین‌المللی [این رفتار] دولت آمریکا را وادار به تغییر کند.

 

با وجود دولت ترامپ، آمریکایی‌ها از آمریکایی بودن خود شرم می‌کنند [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نشریه آتلانتیک: کرونا دست ترامپ را رو کرد/ بحرانی که ماهیت دیکتاتوری آمریکا را نشان داد

آمریکا ادعا می‌کند «دولت» ایران را تحریم کرده، اما ویروس کرونا نشان داد که آسیب این تحریم‌ها به مردم عادی بسیار بیش‌تر از دولت‌مردان است. در مورد تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم عادی در ایران هم توضیح بدهید.

همه این تحریم‌ها به عنوان «مجازات دسته‌جمعی» طراحی شده‌اند، که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است. اما دولت آمریکا [اهمیتی نمی‌دهد و] باز هم این تحریم‌ها را اِعمال می‌کند. صریح‌ترین نمونه از اعتراف یک مقام رسمی آمریکایی به حقیقت درباره تحریم‌ها وقتی بود که [سال ۱۹۹۶] از «مادلین آلبرایت» [که چند ماه بعد وزیر خارجه آمریکا شد] سؤال شد آیا کشته شدن نیم میلیون نوزاد و کودک عراقی [در نتیجه تحریم‌ها علیه عراق] ارزشش را داشت یا خیر، و او گفت: «بله، ما فکر می‌کنیم ارزشش را داشت.» کاری که آلبرایت کرد، اصولاً اعتراف به این حقیقت بود که این افراد روان‌پریش، با بازی‌های قدرت خود، مطلقاً هیچ اهمیتی برای رنج‌هایی که به مردم عادی تحمیل می‌کنند، قائل نیستند.

 

مادلین آلبرایت: ما معتقدیم کشتن نیم میلیون کودک عراقی برای تأمین منافع آمریکا ارزشش را دارد [دانلود]

 

مطمئناً مقامات آمریکایی می‌دانند که دارند مردم عادی ایران را هدف قرار می‌دهند، نه افراد قدرتمند در این کشور را، اما تحریم‌ها را تعمداً به همین شکل اِعمال می‌کنند، چراکه این نظریه دیوانه‌وار را دارند که اگر بتوانند کاری کنند مردم عادی در ایران به اندازه کافی رنج بکشند، آن‌وقت مردم این کشور طرف آمریکایی‌ها را خواهند گرفت و علیه حکومت خودشان قیام می‌کنند. این در حالی است که معمولاً این اتفاق نمی‌افتد. اتفاقاً وقتی کشوری مورد حمله [نظامی یا اقتصادی] قرار می‌گیرد، معمولاً مردم از حکومت خود حمایت می‌کنند، مگر این‌که دلیل بسیار خوبی وجود داشته باشد که این کار را نکنند؛ و در ایران در حال حاضر چنین دلیلی وجود ندارد.

به نظر من دولت ترامپ با رفتارهای دیوانه‌وار و وحشیانه‌اش اتفاقاً به نوعی به محافظه‌کاران در ایران لطف کرده است، چراکه استراتژی اوباما خیلی هوشمندانه‌تر بود. استراتژی اوباما این بود که سرِ ایران را با پنبه ببُرد و تلاش کند جوانان ایران را به فساد بکشد. این استراتژی در درازمدت برای جمهوری اسلامی خطرناک‌تر از رویکرد ترامپ بود که می‌خواهد با یک پُتک بزرگ روی سر ایران بکوبد. تنها نتیجه سیاست‌های ترامپ این است که مردم ایران را علیه دیوانه‌هایی که قدرت را در واشینگتن به دست دارند، متحد می‌کند.

در همین‌باره بخوانید:

›› هدف اوباما از توافق هسته‌ای «تغییر صلح‌آمیز رژیم» در ایران بود


[۱] China’s Coronavirus: A Shocking Update. Did The Virus Originate in the US? Link

[۲] ۲۰۱۹ Military World Games Link

[۳] Fort Detrick Link

[۴] Virus contributing factor in Montrose woman's death Link

[۵] لئو اشتراوس لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پ IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    77 12
    ی جا گفتین ویروس از قم شروع شده یعنی واقعا اینقدر روحانیت باعث عصبانیت اینهاست پس اگر دوباره روحانیت و مردم پیوند برقرار بشه چیکار میکنن دوم گفتین فکر نکنم سیساستمداران آمریکا اینقدر دیوانه باشن که این چیزی که کانال ها و سایت های ارزشی میگن برای عامه مردم تو جایی مثل صدا وسیما کردار و رفتار اینا تو خلوت گفته بشه که ملت واقعا تفهیم میشن
  • امیدجعفری IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    57 2
    آمریکا واسرائیل این آرزو را به گور خواهند برد
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    35 2
    واحمقید اگر مجدد به اون سرخپوست قمارباز رای بدید
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      2 2
      هویج مگه سرخه؟؟!
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      2 4
      نشستن ببینن شما چی میگید به همونی که شما میگید رای بدن اخه پیشرفت و رفاه روزافزون نظام شما رو دیدن هوس کردن.
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 59
    بهتره برید مذاکره کنید وگرنه گرسنه ها سرتون خراب میشن ، رهبری تیم رو هم میتونید به دکتر زیباکلام بسپارید .
    • DE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      11 3
      اصلاحات تنها راه نجاست ۲۱:۵۳ // نوشته رهبری اون را هم به صادق بیجاکلام بدهیم.تا تمام بودجه را مانند پولهای کمک به زلزله زدگان خرج اتینا متینا بکنه
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      9 1
      تو فعلا برو ببین رجوی گفته امشب کدوم اطاق بخوابی!
  • کارشناس میکروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی RO ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    7 52
    تو رو خدا کم این حرفهای ناموثق رو بذارید تا الان دهها دانشگاه معتبر بین المللی و نشریه هایی مانند ساینس و نیچر حتی محققان دانشگاه شانگهای تایید کردند که ویروس منشا حیوانی دارد.7 نوع ویروس کرونا وجود دارد که 4 نوع آن بی خطر است و فقط مرس سارس و کووید 19 خطرناک هستند که منشا همه ی آنها خفاش است.بجای حرفهای علمی دانشمندان حرفهای سیاستمداران که با هدف پروپاگاندا صورت میگیرد رو نذارید.خود چین الان فهمیده مشکل چیه و شروع کرده به تعطیل کردن بازارهای حیوانات وحشی که به بازارهای خیس در چین معروفه و انواع حیوانات مثل سگ و گربه و..در اونا سلاخی میشه و به فروش میرسه.خواهشا چاپ کنید
    • US ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      24 5
      چرا وقتی اطلاعات نداری نظر می ذاری؟ تو اصلاً به مقالات نیچر و ساینس و سل و اینا دسترسی داری که نظر الکی می دی؟ بیشترین تشابهی که پیدا شده 98% با ژنوم کروناویروس در خفاش بوده. با پنگولین ها تشابه کمتر بوده. هنوز معلوم نیست منشاء ویروس دقیقاً کجاست
    • گمنام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      32 2
      سلام بزرگوار بنده هم کارشناس مدارک پزشکی هستم، در مرکز درمانی ما به طور غیرعادی و سرسام آوری آمار سرطان در بازه سنی 20-40 ساله میان بانوان شابع است ، ارزیابی های ظاهری این امر صرفا عوامل ژنتیکی و عوامل هورمونی می دانند اما بررسی های دقیق تر برنامه هدفمند جهت شیوع سرطان دی میان بانوان در سن باروری را نشان می دهد ، داده های علمی و از نگاه تجربی نشان می دهد این امر بسیار دقیق برنامه ریزی فنی شده است همیشه توهم نیست ، خدا حفظتان کند
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      6 2
      ما هم میدونیم این ویروس منشاء حیوانی داره، به همین خاطر به آمریکایی ها م‌کوکطم! خخخخخ
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      1 4
      ممنونم از اطلاعاتتون.وافعا از نمایشهای سیاسی خسته ایم.کاش شما در تحریریه کار میکردید تا عوض چرت و پرت کمی اطلاعات دقیق در مورد این گرفتاری بشنویم.اینا مثل خاله خان باجیه مطالبشون
  • کیومرث IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    5 0
    ممکن است بعضی جایگاه احتمالا و حتما را به درستی تشخیص ندهند و به اینگونه اظهارات خرده بگیرند. تحلیل اگر چه با دلیل تفاوت دارد، اما برای رسیدن به دلیل ، صاحب نظران تحلیل های خود را با توجه به پیشینه فرهنگی و سیاسی و نظامی قدرتها سامان می دهند یعنی بررسی می کنند که با فرض جهش مصنوعی ویروس مانند کرونا کدام نظام فکری، اقتصادی ، سیاسی متهم (و نه محکوم) ردیف اول است، کدام نگاه و کدام مکتب در پیشینه خود نظیر چنین رفتارهایی را داشته است، تحلیل اگر چه مساوی با دلیل نیست، اما برای پژوهش یافتن دلیل الزامی است.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 26
    کسی که با مشرق مصاحبه کنه جز این نمی گه :)
    • قریشی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      4 2
      مثل س... دروغ میگی ... اگه راست میگی خودت اینجا چه غلطی میکنی؟!!! منو اگه بکشن هم نمیتونم توی سایت اصلاح طلبان سرک بکشم، چه رسد به اینکه برم مطلب بخونم و مطلب بذارم! حالت خیلی بده اینجا تشریف نیار*** همین صاحب نظر اگر باب میل شما صحبت میکرد اگه میرفت با شبکه روستایی گینه بیسائو مصاحبه میکرد برای شما مرجع قابل استناد حساب میشد اما الان نه!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 17
    این خل و چلهارو از کجا پیدا میکنید؟؟؟!!
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    دانلود صحبت آلبرایت ممکن نیست کمک کنید
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      اینه لینک دانلودش: https://cdn.mashreghnews.ir/d/2020/04/01/3/2756547.mp4
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    باسلام-وقابل توجه دوست داران شیطان بزرگ صحب های جناب "کوین برت"شنیدید این دیگه آزخود امریکایی هاست باز هم می گویید دوستی بادشمنان قسم خورده!؟متوجه شدید که چی گفتن فشار برملت ایران ونارضایتی مردم!!بدبخت "دونالد الاغ" خبر ندارد مردم خوبمان درتمام دوران وطول انقلاب نشان دادند هرچه سختی بکشند مثل فولاد ابدیده محکم واستواروبه ارزش هایشان پایبند هستند به کوری چشم دشمنان -
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 4
    همه امریکاییها و انگلیسی و فرانسویها مفت خور و پست فطرت هستند فرقی نداره کدوم طرف حرف میزنند ، بدون پول طرف کسی نیستند
  • علی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 1
    لعنت خدا بر قاتلان ترامپ و پمپی دیوس لعنت بر شیر مادرانشان
  • دبیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    حیف که دشمنان ملت ایران بسیار احمق هستند.دسمن هم اشته باشی یه کم شعور داشته باشه خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس