کد خبر 1058966
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
عراق| نماینده پارلمان: رای اعتماد به کابینه الزرفی بعید است

یک نماینده ائتلاف سائرون عراق گفت که تمامی اعضای این ائتلاف در صورت تشکیل جلسه پارلمان به دولت عدنان الزرفی رأی خواهند داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در ائتلاف «سائرون» عراق درباره توافق صورت گرفته عصر دیروز در منزل «هادی العامری» مبنی بر معرفی «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق به عنوان نامزد نخست‌وزیری جدید عراق موضع‌گیری کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: موضع ائتلاف سائرون درباره این توافق هنوز مبهم و نامشخص است. «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در زمان برگزاری این نشست یک تماس تلفنی از سوی «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی داشت و با وی گفت‌وگو کرد.اما جزئیاتی از این گفت‌وگو در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن به دنبال مهار خشم عراقی‌ها

از توافق بر رد «الزُرفی» تا پافشاری او بر نخست‌وزیر شدن

این منبع افزود: نمایندگان ائتلاف سائرون منتظر موضع‌گیری سید مقتدی الصدر هستند. انتظار می‌رود که رهبر جریان صدر، نامزد پیشنهاد شده در منزل هادی العامری را در شرایط کنونی و تا پایان مهلت قانونی «عدنان الزرفی» برای تشکیل دولت، رد و پس از آن موضع خود را درباره الکاظمی اعلام کند.

از سوی دیگر، «علی سعدون اللامی» نماینده دیگر ائتلاف سائرون در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد در صورتی که نشستی برای گرفتن رأی اعتماد برای دولت الزرفی در پارلمان تشکیل شود، تمامی نمایندگان این ائتلاف به او رأی خواهند داد.

وی افزود: ائتلاف سائرون معتقد است که باید شخصی برای نخست وزیری انتخاب شود و با تمام اختیارات در شرایطی که اکنون عراق در آن به سر می‌برد، فعالیت خود را آغاز کند. موضع این ائتلاف ثابت است و با تمام نمایندگانش به دولت الزرفی در صورتی که جلسه پارلمان برگزار شود، رأی خواهد داد.

اللامی درباره انتقاد «انعام الخزاعی» نماینده ائتلاف سائرون از الزرفی گفت که الخزاعی به عنوان یک عضو در کمیته ارزیابی برنامه دولت در پارلمان، به برنامه نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه انتقاد کرده است. من نیز اذعان دارم که در برنامه مذکور چند نکته منفی وجود دارد.

این در حالی است که برخی از جناح‌های سیاسی شیعی در تلاش برای انتخاب جایگزین الزرفی و معرفی او به عنوان گزینه جدید نخست‌وزیری هستند زیرا نخست وزیری عدنان الزرفی را غیرقانونی و مخالف اصول و چارچوب‌های قانون اساسی کشور می‌دانند.

شب گذشته نیز رهبران برخی جریان‌های سیاسی شیعه  از جمله «سید عمار الحکیم» رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح جلسه تشکیل دادند طی آن مسئله نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست‌وزیری را طرح کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    7 1
    سه حزب شیعی باید تهدید کنند نامزد انها برای پست نخست وزیری معرفی نشود ازعادل خواهند خواست استعفایش را پس بگیرد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    2 3
    پس باید منتظر حمله به ایران باشید با نامزدی کاظمی وزرفی و نتانیاهو و مقتدا الشیطان
  • رضا IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 1
    يعنى يكى نيست اين آتيش پاره مقتدا رو مديريت كنه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس