کد خبر 1058150
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
بارسلونا

باشگاه بارسلونا ممکن است مجبور شود بار دیگر اقدام به کاهش دستمزد بازیکنانش کند.

به گزارش مشرق، به دلیل شیوع کرونا فوتبال در اکثر نقاط دنیا تعطیل شده و زمان شروع مجدد آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. در اسپانیا بیش از سه هفته است که دستور به قرنطینه عمومی داده شده و قرار است تا تصمیم مجدد دولت، بحث از سرگیری فوتبال مطرح نشود.

بیشتر بخوانید:

نایب رئیس بارسلونا به کرونا مبتلا شد

طبعا باشگاه های لالیگایی و دسته های پایین تر از تعطیلی فوتبال ضرر اقتصادی فراوانی خواهند دید. تمام منابع درآمد از بلیت فروشی گرفته تا حق پخش تلویزیونی قطع شده و به همین دلیل باشگاه هایی چون بارسلونا و اتلتیکو اقدام به کاهش دستمزد بازیکنان شان کرده اند.

در بارسلونا پس از چند روز مذاکره بین سران باشگاه و بازیکنان، تصمیم بر این شد که 70 درصد از دستمزدها تا زمانی که شرایط فعلی وجود دارد، کسر شود و دو درصد نیز به کارمندان باشگاه اختصاص خواهد یافت تا آنها بتوانند دستمزد خود را به طور کامل دریافت کنند.

امروز موندودپورتیوو در گزارشی ویژه ادعا کرد که ممکن است حتی این کاهش دستمزد نیز کافی نباشد. جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه تیمی را موظف به برآورد خسارت اقتصادی کرده است و نتایج این تحقیق تا ماه می مشخص نخواهدشد ولی تصور بر این است که پس از بازگشت شرایط به حالت عادی و از سر گرفته شدن فوتبال، بارسا بازهم با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد بود.

در حال حاضر میزان خسارت به عوامل مختلفی بستگی دارد. هنوز مشخص نیست که در صورت ادامه لالیگا، بازی ها پشت درهای بسته خواهد بود یا با حضور تماشاگر. مشخص نیست که بارسا بتواند مبلغ باقیمانده حق پخش را به طور کامل دریافت کند یا خیر و باید دید فروشگاه های رسمی بارسا، موزه و مدارس فوتبال این باشگاه در دنیا می توانند شروع به فعالیت مجدد کنند یا این تعطیلی فعلا ادامه دار خواهد بود.

طبق گزارش موندودپورتیوو، بارسلونا تصمیم دارد پس از شروع مجدد بازی ها، بار دیگر از دستمزد بازیکنانش بکاهد. کاهش دستمزد اولیه با مسائل حاشیه ای فراوان و بیانیه مسی همراه شد و حدس زده می شود که کاهش دوم، حتی حواشی بیشتری نیز به دنبال داشته باشد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس