ویژه های مشرق 16 فروردین

انتشار ویروس کرونا، «نظام سرمایه داری بدون سانسور» را نمایش داد. این نمایش واقعی، هم غربِ وحشی را نشان داد و هم فقدان فرهنگ در غرب را. برای همین است که زیباکلام اینچنین برآشفته است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: وضعیت کرونا در آمریکا و اروپا را منتشر نکنید غیراخلاقی است

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«آنچه جای تامل دارد برخورد سیاسی و نگاه خاص به مساله کرونا است که در برخی از جریانات سیاسی دیده می‌شود. بسیاری از پیامک‌هایی که توسط سایت‌های رسمی وابسته به بخش‌های مختلف می‌آیند پر از آمار تلفات مربوط به آمریکا یا انگلیس هستند. گویی ظاهرا اگر 350 میلیون آمریکایی یا 60 میلیون انگلیسی در نتیجه کرونا از بین بروند مشکلات ما حل می‌شود، در حالی که آرزوی مرگ و نیستی برای دیگران عاری از هرگونه فضیلت اخلاقی است».

زیباکلام در ادامه نوشت:«اینکه تلاش کنیم نشان دهیم دیگران چقدر مساله، مصیبت و تلفات دارند، مردم در فروشگاه‌ها به دستمال‌های کاغذی حمله کردند یا قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی شده، اگر واقعیت و عمومیت داشته باشند، باز همان سوال مطرح می‌شود که اگر دیگر کشورها نتوانند از پس کرونا برآیند، چه افتخار و عظمتی برای ما خواهد بود؟ آیا اگر آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا افزایش یابد در ایران کاهش می‌یابد؟ اگر تعداد فوتی‌ها در انگلیس در نتیجه کرونا خیلی زیاد شود، باعث خواهد شد که این آمار در ایران کاهش یابد؟

این فعال اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد:«متاسفانه این‌گونه برخوردها نه‌تنها از نظر فضیلت‌های اخلاقی شایسته نیست، بلکه باعث می‌شود که آن مختصر اعتماد و اعتباری که برخی از مردم دارند نیز خدشه‌دار شود. چون تنها چیزی که از ارائه این‌گونه آمار به‌دست می‌آید، این است که همچون برخی که منتظرند صاحبان متوفی بیاید و آنها تقاضای پول کنند، انگار ما هم نشسته‌ایم که دیگران دچار مرگ و میر شوند؛ با این تفاوت که روشن نیست از مرگ و میر آنها چه سودی عاید ما می‌شود؟».

یکی از پیامدهای انتشار ویروس کرونا در سطح جهان، نمایش چهره بدون روتوش آمریکا و اروپا بود. همان کشورهایی که زیباکلام و همفکران وی در سالهای اخیر بارها رفتار دولتمردان و شهروندانش را مانند پتکی بر سر مردم ایران می کوبیدند.

متاسفانه زیباکلام و همقطاران وی دچار «خودتحقیری حاد» هستند و در این سالها تلاش کردند تا این روحیه مخرب و خسارت بار را در سطح جامعه ترویج دهند.

ویروس کرونا در دو سطح، چهره بدون روتوش آمریکا و اروپا را نمایان کرد. اولین سطح نمایش ناتوانی دولت های غربی و دومین سطح، نمایش فرهنگ بسیار پایین شهروندان آمریکایی و اروپایی بود.

تصاویر پوشیدن کیسه زباله بجای لباس ایزوله در بیمارستان های آمریکا، نشان داد که مقامات آمریکایی علیرغم هیاهو و تبلیغات فراوان، چقدر ناتوان و بی عرضه هستند.

علاوه بر آن، تصاویر متعدد از غارت فروشگاه ها در اروپا و آمریکا و در ادامه صف های طولانی مردم در مقابل فروشگاه های عرضه اسحله- برای مراقبت از خود در دوران احتمالی قحطی- فرهنگ بسیار پایین شهروندان آمریکایی را نمایش داد.

اکنون آمریکا در آمار مبتلایان به ویروس کرونا رکورد زده است. در روزهای گذشته ترامپ در اظهارنظری عجیب گفت که اگر با کرونا کمتر از 100 هزار کشته بدهیم، خوب است!

موارد مذکور، نمایش «نظام سرمایه داری بدون سانسور» است. این نمایش واقعی، هم غربِ وحشی را نشان داد و هم فقدان فرهنگ در غرب را. برای همین است که زیباکلام اینچنین برآشفته است. گویا رشته های «خودتحقیری حاد» و «حسرت خوردن به مردمان مغرب زمین» بدجوری پنبه شده است.

هیچکس از کشته شدن انسان ها در کشورهای دیگر خوشحال نمی شود. مسئله اصلی، خودباوری و پرهیز از خوتحقیری است.

نوع مواجهه ایران با ویروس کرونا، از جامعه پزشکان و پرستاران و وزارت بهداشت و سپاه و ارتش و بسیج تا تک تک مردم عزیز کشورمان، و از راه اندازی کارگاه های متعدد تولید ماسک تا تهیه اقلام بهداشتی و خوراکی برای خانوارهای کم بضاعت و ضدعفونی کردن سطح شهر و...همگی خودباوری و همبستگی مردم ایران را نمایش داد.   

** «مصیبت های غیرمترقبه»، بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«این 6، 7 سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، کشور روزهای سختی به خود دیده و به جز مشکلات سیاسی و اقتصادی گاه و بیگاه، حوادث غیرمترقبه‌ای همچون آن‌چه این روزها نه‌تنها ایران، بلکه تمامی جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند هم کم ندیده است. چنان‌که این سال‌ها برخی تحلیلگران و سیاسیون در توضیح وضع و حال روحانی و دولتش، هر از گاه به مزاح گفته‌اند که "کاش دولت روحانی یک آتش‌نشان هم به کابینه‌اش می‌آورد" تا مگر مقابل این همه "مصیبت غیرمترقبه" کمک‌حال او و وزرایش باشد».

رسانه های اصلاح طلب در سالهای اخیر بارها با بهانه هایی همچون «دولت روحانی بدشانس است» و «حوادث غیرمترقبه در دولت روحانی رکورد زده» و...بر کارنامه ضعیف دولت سرپوش گذاشته اند.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آرمان با انتقاد از این رفتار نوشته بود:«می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

پیش از این، «غلامحسین کرباسچی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود:«بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

** ذوق زدگی ارگان دولت از اقدام توهین آمیز اروپا

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «چراغ اینستکس روشن شد» نوشت:«چراغ سازوکار مالی «اینستکس» با نخستین تراکنش مالی میان ایران و اروپا  روشن شد. روز سه‌شنبه دوازدهم فروردین ماه جاری بود که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که ایران برای اولین بار با استفاده از «اینستکس» اقدام به خرید و انتقال تجهیزات پزشکی کرده تا به این ترتیب در بحبوحه بحران فراگیر شیوع ویروس کرونا که دامن شماری از کشورهای اروپایی طرف برجام را نیز گرفته است، اولین گام همکاری میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برداشته شود».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:« پیشتر شرکای باقی مانده در برجام با هدف ترغیب ایران به باقی ماندن در این توافق بعد از خروج یکجانبه امریکا و تحقق مزایای اقتصادی برجام توافق کردند کانال مبادله مالی با ایران را موسوم به «اینستکس» تأسیس کنند».

آمریکا و اروپا در پی آن هستند تا از نمد کرونا، کلاهی برای خود ببافند. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- تیر 98- گفت:«3 کشور اروپایی متعهد شدند که ۱۱ تعهد را در راستای توافق برجام اجرایی کنند و در هیچیک از این تعهدات، اینستکس وجود ندارد».

3 کشور اروپایی عضو برجام- بهمن 97- پس از اعلام رونمایی از اینستکس، بیانیه‌ قابل تأملی را صادر کردند. در بخشی از بیانیه مذکور تاکید شده بود:«اینستکس با بالاترین معیارهای بین‌المللی در زمینه مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) و تبعیت از تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل منطبق خواهد بود. در همین راستا، سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند فوراً تمامی عناصر برنامه اقدام FATF را اجرا کند».

در همان مقطع، «مارکوس ادرر» سفیر اتحادیه اروپا در روسیه گفت:«اینستکس برای مقابله با آمریکا راه‌اندازی نشده است و این سازوکار برای ارتباط و همکاری با ایران مطابق با تعهدات بین‌المللی(بخوانید قوانین تحریمی آمریکا) خواهد بود».

طرف اروپایی در برجام متعهد شده بود که ضمن خرید نفت از ایران و پرداخت پول آن، تبادلات بانکی را نیز برقرار کرده و همچنین کالاهای تحریمی را با ایران مبادله کند؛ اما اعضای اروپایی برجام طبق سازوکار اینستکس، به هیچ عنوان از ایران نفت نمی‌خرند و تبادلات بانکی را نیز برقرار نمی‌کنند؛ بلکه صرفاً از طریق این کانال، در ازای خرید نفت ایران توسط کشورهای غیراروپایی، به جای پرداخت پول، در اقدامی توهین آمیز صرفاً غذا و دارو(اقلام غیرتحریمی آمریکا) را در اختیار ایران قرار می‌دهند!

کارویژه اینستکس شناسایی مسیرهای خرید نفت ایران و شفاف سازی آن برای آمریکاست. به عبارت دیگر اینستکس بخشی از پازل FATF در رصد تراکنش‌های مالی ایران- در چارچوب تحریم ها- برای وزارت خزانه‌داری آمریکا-اتاق جنگ اقتصادی واشنگتن علیه ایران- است.

اروپا در پی آن است تا به بهانه کرونا، کانال بی خاصیت اینستکس را به عنوان «امتیاز به ایران» جا بزند. نکته قابل تأمل اینجاست که ارگان رسانه ای دولت، از این اقدام فریبکارانه و توهین آمیز ذوق زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 26
  • شیدا یک مشرق خون IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    خاک بر سر غرب پرستت کنم
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      56 4
      روشنفکرنماهای فعلی، وارثان تقی زاده ها هستن. مروجان خودتحقیری
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      24 2
      فضیلت،اخلاق،ارزش......بروبابا این حرفا اصلا بهت نمیاد پسماند غربی.
    • US ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      23 2
      جناب زیباکلام د آخه این حرفا رو به بی بی سی بزن.
    • US ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      24 2
      از استاد!! زیبا کلام تقاضا داریم ابتدا پول های مردم سیل زده و زلزله زده را پس داده و سپس به موعظه ی اخلاقی بپردازند.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      19 2
      کرونا نشان داد که امریکا و کشورهای غربی مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      16 1
      عدم رعایت بهداشت فردی در امریکا و اروپا باعث شیوع فراوان این بیماری شده است متاسفانه مردمان این کشورها کثیف هستن.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      21 2
      زیباکلام از فضیلت اخلاقی حرف زده ..یعنی همون کسی که از رضا پالان طرفداری کرده همزمان از فضیلت اخلاقی حرف زده...خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      20 2
      بظاهر امریکا تو ایران سفارتخانه نداره..ولی تا بخوای سفیر داره...
    • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      1 23
      عوض نفرین جواب منطقی و مستدلل بده
    • ج IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      13 2
      نشان دادن وضعیت مردم غرب در این اوضاع یعنی نشان دادن به گل نشستن لیبرالیسم و فرهنگ و مدیریت غربی آقای پروفسور. چیزی که یه عمر داشتی برای ما دیکتش میکردی. افتاد؟!
  • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    106 5
    جناب زیباکلام شرمنده که به قبله و سجده گاهت فرانسه فاحشه خانه اروپا توهین شد . سیاست و سیاست بازی فقط براى ملت مظلوم ایران است که تحت شدیدترین تحریم و تهدید خارجی هستند.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      95 2
      این بدبخت ته مانده روشنفکر خود خواندهای جنابان تقی زاده برای اینکه دیده شود هر از گاهی افاضه بیانات به سبک ضد ایرانی میکند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    98 2
    اقای زیبا کلام اینکه مثل شما بشینیم شب تا صب بی بی سی نگا کنیم که ایه ی یأس برای مملکتمون میخونه هم اخلاقی نیست در ضمن به این کار میگن شفافیت و مقابله به مثل با رسانه های ضد انسانی پولکی اونور ابی.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      100 2
      والله من هر شب برای کل دنیا و ظهور حضرت مهدی که باعث نجات بشریت میشه دعا میکنم ...اما آقای زیبا کلام الکی مغلطه نکن کسی از مرگ دیگران خوشحال نیست. اما عُمریه شبکه های اونور آبی و آمریکا و امثال شما مارو تحقیر کردید و از کشته شدن ما خوشحال شدید تا نشون بدید آمریکا قبله آماله و نعوذبالله خداست! از نظر بعضیها "با آمریکا باش پادشاهی کن"! الان داریم بهتون نشون میدیم اشتباه کردید هرچند هنوز از رو نرفتید
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      54 2
      غربگراها از اخبار کرونا در غرب دلواپس شده اند. نقاب از چهره غرب افتاده است
  • سید IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    102 1
    علاوه بر آن که اصلاح طلبان تهوع آور را باید انجمن نادانان خواند، لازم به ذکر است که هرکس در بلاهت زیبا کلام تردید دارد، باید در حماقت خودش یقین داشته باشد!!
  • بهرام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    72 2
    پیشنهاد می کنم حساب های بانکی این آقایان و خانم ها و البته رساله ها را کنترل کنید!!! به نظرم این بندگان خدا از اونور آب حقوق میگیرند !! و دارند تلاش می کنند حقوقشون حلال بشه!!!؟ نکته فکر می کنید اینا حرام خورند!!!؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    74 6
    سگ های غرب به پارص کردن افتادن
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      16 2
      منفی به اشتباه زده شد.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    66 2
    سید همیشه می نویسد که :" هر کس در بلاهت زیبا کلام شک دارد در حماقت خود یقین داشته باشد." اما من فکر می کنم این اظهارت جدید در دفاع از عملکرد اربابانش چیزی بیشتر از بلاهت بوده و بیشتر نزدیک به خباثت و خیانت است.
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    درود بر استاد بزرگ دکتر زیباکلام مدبر ان شاالله به زودی شما بزرگوار را در جایگاه رهبری تیم مذاکره کننده کشورمان در کنار آقای پمپئو ببینیم .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      45 1
      زارت
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      38 1
      جوک قشنگی بود، حسابی خندیدیم. :) :) :) :)
    • سرباز IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      11 1
      فکر کنم زیباکلام دوباره اکانت فیک ساخته داداش فقط مواضب باش دوباره سوتی ندی
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      12 0
      راستشو بگو خود پمپئو هستی یا نتانیاهو؟؟؟؟درهر صورت خاک دو عالم بر سرت.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      12 0
      احتمالآ خود زیبا کلامه ،چون سابقه تعریف از خودش رو تو تیوتر داره
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      10 1
      زیرت
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    72 1
    آقا این زشت کلامو یه پاس آمریکایی بزارین جیبش از کشور بندازینش بیرون برسه به کعبه آمالش زیارت کنه صبح تا شب.
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    110 4
    چرا این حرف رو وقتی اونا در مورد ما بد میگفتن نمیزد؟؟؟؟ کار اونا غیر اخلاقی نبود؟؟؟ یا ایشون خفه خون گرفته بود؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      22 0
      احسنت
    • ج IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      6 0
      نشانه بزدل، دلیری در مقابل دوست و فرار از مقابل دشمن است.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    47 1
    زن غرب شدن برآی بی غیرت ها افتخار است چون سر سپرده و مامور خاین غرب هستند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    69 1
    تنها چیزی که این کرونا داره واقعیت پوشالی غربیها که امثال زیبا کلام به خورد مردم و جوانها دادند رو میشه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    56 0
    از عجایب دیگری که کرونا کشف کرد اینه که زیبا کلام شده استاد اخلاق !!!!!!! خدایا..... البته اشکالی که ندارد ما دیگه سیاه‌نمایی های استاد اخلاق رو از وضعیت کشور فراموش کردیم بابا اصلا کار استاد عین فضیلت بود.... هرررر هرررر. کررررر کررررذ
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      13 0
      خیلی باحال بود. خخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    39 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • غلامی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    49 3
    ای مردک (نا زیبا کلام ) غربی ها هر کاری بکنند اشکالی نداره ولی اگر ما حقیقت را بگوئیم غیر اخلاقی است؟
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      55 1
      نظرات آقای زیباکلام را که بخوانید، سراسر توهین به مقامات و نهادهای کشور و سیاه نمایی وضعیت ایران است، ظاهرا فقط مشکلات غرب است که نباید بازگو شود اما مشکلات داخل کشور اشکالی ندارد.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    54 11
    ما باید چکار کنیم زیباکلام فک نزنه.اگه اینجور افراد به قدری که رو غرب تعصب دارن روی ایران داشتن وضع این نبود واقعا چرا اجازه سخن به اینا داده میشه
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    60 0
    امثال زیبا کلامها بدجوری خودشون خراب کردن فکر نمی کردن که مکر خدا بالاترین مکر هاست که چهره کثیف غرب را این جماعت 40 سال با بزک پوشانده بودن حالا یکباره نقاب کنار رفت تا مردم دیدن که این عجوزه ها را بجای دختر 14 سال می خواهن به ملت ایران غالب کنن و دیگه حنایشاه پیش مردم با شریف ایران رنگ نداره
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 35
    خوب نظر درستی است مرگ والام تمای انسان ها دردناک است و همه مخلوق خدای متغعال هستن، این دیگه ذوق ذدگی ندارد این مشگل تمام بشریت است
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      8 0
      بله درسته اما ایا اعلام امار خوشحالی است تلبته این برهه ی سختی است ما بابد تلاش کنیم از رنج انسان ها حتی کفار غیر محارب خوشحال نشویم (البته خیلی یا همه ی کفار محارب را شاید نتوان انسان نامید.مثل اسرائیل)
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      22 0
      کسی ذوق زده نشده، ولی آقای زیباکلام از اینکه چهره بدون روتوش آمریکا و اروپا نمایش داده شده، عصبانی شده.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      19 0
      لطفا ابوموسی اشعری نباشیم
  • روزبه IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    70 7
    جناب زیبا کلام واقعا خیلی ناراحت شدید که جهان غربی که برای مردم ایران ترسیم می کردید دچار فروپاشی مدیریتی و اخلاقی شده؟ چرا تا حالا به رسانه های غربی و عربی و عبری که باهاشون مصاحبه می فرمودین همچنین توصیه های اخلاقی نکردین که اگه مثلا مردم ایران دچار تحریم و سختی بشن به شما چه که دارین انتشار می دین؟ نمی شد این زبون درازی هارو به شبکه سعودی ایران نشنال و بی بی سی کنید که باهاشون مصاحبه می نمایید بفرمایید مشکلات ما به شما چه؟ فقط عالم و آدم از ایران بگن و کسی خدایی نکرده از غرب نگه که شماها عصبانی نشید، البته که شماها وکیل مدافع غربیها در ایران هستید ولی شاخص ترین مدافع غرب در کشور تقی زاده بود خود باخته اجنبی پرست، حتما یکم بیشتر تلاش بفرمایید می تونید جای ایشون رو هم بگیرید کسی به شما غبطه نمی خوره
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    33 13
    آقای زشت کلام اگه رسانه‌های غربی که قبله آمال شما هستند از وضعیت سیل و زلزله و تخریب اموال عمومی در ایران عروسی بگیرن اشکالی ندارد. یکم غیرت و عرق ملی بد نیست.
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    60 8
    حرف های زیبا کلام شبیه اون آدمی که یه هو از خلسه خیالی خودش از عروس خوشبختی بیدارش میکنن و پرده از صورت کریه عروسش میفته ونمی خواهد هم قبول بکنه که عاشق چه عفریته ای شده.شاید هم عاشق شده عشاق هم کر وکورند دیگه عقل که ندارن!
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      15 0
      آفرین. خیلی جالب بود
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      5 0
      دمت گرم! حالا فکر کن عروسم از خونواده قلدرها و چاقوکشها باشه و جرأت طلاق دادنشم نداشته باشه مثل همین چی چی کلام! خخخخ
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    44 8
    یواش یواش موقع حساب پس دادنه خداروشکر این بلا به تن اروپا وامریکا هم افتاد
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    54 6
    اقای زیبا کلام شما و ان همپالگیهاتون 40 سال پاچه خواری غرب و امریکا را یه ویروس ذره بینی به باد داد باید اینطوری حرص بخورین امیدوارم دق کنید
  • علی DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    46 0
    آقای گنده کلام بد آخلاقی واقعی آن کارهای است که شما میکنید! از جمله پولهایکه که شما بعد از سیل و زلزله در سالهای آخیر برای مردمی داغدیده جمع کردید ولی در آخر همه آن پولها را تو جیبی خود کردید و یک تومان آنرا هم به مردمی نیازمند ندادید! شخیصی مانندی این گنده کلام وجاده صافکن برای بیگانگان در جایگاهی نیست که به دیگران درسی اخلاق بدهد!
  • مریم IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    39 0
    معاند به چه کسی میگویند؟؟؟ با چه معیاری می سنجند؟؟؟ کسی نیست این اردک زشت کلام رو که اقدامات ضد امنیتی و هویتی اش روشن تر از روز شده رو خفه کند؟؟؟ عامل انگلیس.بهترین مسند رو هم گستاخانه در اختیار گرفته و هر غلطی میخوهد میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • س IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    42 1
    وقتي اين كشورهاي غربي به اين بيماري دچار بشوند تازه ميفهمند كه ما چه ميكشيم شايد دست از تحريم و دشمني بردارند كه البته محال است
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    32 1
    مساله مرگ و میر نیست. مساله این است که امسال شما روشنفکر نما ها ما کشور های جهان سوم را در تمام زمینه ها مخصوصا تکنولوژی ، کشور داری و فرهنگ در مقابل این کشور های به اصطلاح پیشرفته صفر می دانستید. بنابراین اگر نظرات شما درست می بود می بایست در مقابل هر 1000 کشته در کشوری مثل ایران در آن کشور ها حداکثر 1 کشته شاهد می بودیم...
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    23 0
    بابا زیبا کلام روانی وراجه خیلی اهمیت ندهید
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    21 0
    مرگ بر آمریکا
  • فدایی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    31 0
    دکتر چرا خودتو به خواب زدی.کی تو این کشور ازمردن بیماران خوشحال میشه ؟ مرد حسابی اینا چهل ساله با تبلیغات موسوم برعلیه این کشور و مردم پوست ما روکندن . تودنیا بر علیه کدام ملت این قدر تبلیغات خانمان سوزو منفی میشه.چیزیکه عوض داره گله ندارد. اینا آمریکا ،انگلیس،سعودی،اسراییل هر کاری توانستند بر علیه این مردم آنجا دادند. در اسناد ساواک آخر عمر حکومت خان ممد رضا آمده ،اینا فقط دنبال انرژی و موقعیت ژئوپولوتیکی این کشورند. حال روز ما با این استقلال با اونها خوب معلومه.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    24 0
    اتفاقا اگه این امریکایی ها وانگلیسی ها بمیرند خیال ما که هیچ همه مردم دنیا راحت میشه امثال خائنین ووطن فروش هایی مثل شما ها هم باید خیالتان راحت بشه چون دیگه قلاده دور گردنتون نیست پس می بینی همش منفعته
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    31 0
    زشت کلام تو اخلاق میفهمی؟؟؟!!!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    22 1
    آرمان چاپ آمریکاست؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      7 0
      نه دست پخت شمس الواعظین هست
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      11 0
      روزنامه های اصلاح طلب، بلندگوهای ترامپ در ایران هستند
  • م حمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    20 0
    اگر به شانس اعتقاد ندارید به نحسی معتقد باشید. نحوستی که از درون آدما منشا میگیره. از فاصله گرفتن قلبها. از عدم اعتماد به اعتقادات
  • فقط ایران ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 4
    به شما خود فروخته های چپ وراست هستم که فرقی نمیکند مزدور و خود فروخته داخلی باشید یا خارجی مدت ها بود که نظرات رو نمی خوندم ولی امروز که خواندم دیدم از اخلاق و منش انسانی خیلی خیلی فاصله گرفتید به گمان هر دوطرف حقوق تان دیر شده وعصبی شدین
  • حجت IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    9 0
    زشت کلام، امیدوارم نسل امامی ها فضایل اخلاقیو بهت یاد بدن همونجور که به کسروی ها یاد دادند.
  • ح-ی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    5 0
    توام ازآن مریضهای خیلی بدحالی انشاء الله که سرعقل بیایی ولی اگر اصرار دارید پس بروید همانجا مثل خیلی از دوستانت که رفتند و......
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    15 0
    ای کذاب زشت کلام به بی بی سی و سایر رسانه های غربی بگو که انتشار وضعیت کرونا در ایران غیر اخلاقی است . زشت کلام غرب پرست پست فطرت .
  • امیر IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    12 0
    این اقای زیباکلام خیلی وقته دست و پاشو گم کرده !! دیگه یجورایی همه خط‌مشی توییت های ایشون رو بدست اوردن . مدتی میشه که دیگه طرفدارانش زیاد از نظریه های ایشون تو بحث هاشون با ارجاع به اسم ایشون استفاده نمیکنن. براش تاسف اوره که حتی بین همفکرانش مرجعیتش مخفی میشه چون تابلو داره ترجمه تحویل دنبال کننده هاش میده !! ایرانی جماعت هم حتی اگه به خاطر جبهه گیریهاشون به روی خودشون و این اقا نیارند ولی متوجه فروپاشی نظریه پردازی و جامعه شناسی معیوب ایشون شدن ( اصل اساسی جامعه شناسی بیطرفی است که خیلی وقته اقای زیبا کلام خلاف اون رو در پیش رو گرفته )
  • حسن IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    12 0
    اصلاح طلبانی چون زیبا کلام سرسپردگی خود به غرب وحشی ،ظالم ،ستمگررا با این سخنان به اثبات میرسانند مزورانی که درسایه رفعت در ایرانیان ارتزاق میکنندوبجای حمله و هجمه به تحریمهای ظالمانه غربیهای شیطان صفت غصه رونمایی تهی بودن تمدن غربیها و نمایان شدن چهره زشت ضدانسانی انهارا میخورند
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 0
    حالا که استفراغ طلبان سر کارن این روزنامه‌هاشان زنجیر بریدن خدا به داد برسه زمانی که دستشان از قدرت بریده شود چکار میکنن.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 0
    زیبا کلام کیه؟؟؟!!!
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 2
      چند بار پیتزا آورده در خونتون، نمیشناسیش؟!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      3 0
      23:36خفه شو منافق.!!! پیتزا در خونه خودتون میاره بدبخت من اصلا پیتزا نمی‌خورم چون فست فود وضرر داره. مشرق جان چاپ بفرما. ممنون.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      2 0
      23:36احمق.روانی.!!!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      1 0
      بنده گفتم زیبا کلام کیه یعنی ارزش بحث ونظر نداره. اونوقت اون منافق ساعت 23:36حرف بیخود زده. روانی احمق. مشرق جان چاپ بفرما ممنون.
  • مسلم IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 0
    زیبا کلام از یه چیز دگه نارحته اینکه آرمان شهرش را زیر چکمه های غارتگران و دزدان ماسکها و دستکش ها میبینه. اینکه نظم جهانی دروغین قبله آمالش در حال فروپاشی میبینه. اینکه .... جناب زیباکلام.... این آغاز شیب نزول غرب و غربگراهاست. این شیب را تندتر هم خواهی دید... انشالله
  • ه حسینی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 0
    زیبا کلام چه سودی کسب میکنه که ملت خود را تحقیر و غرب را بزگ کنه واقعا این چرا اینطوره ؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    زیبا کلام , یا نخود مغزی یا معاند , چرا وقتی کوچکترین مسئله درایران را انگلیس خبیث و امریکای تروریست بحرانی توصیف و جنجال میکند لال میشی و خفه خون میگیری !!!! کرونا بگیری بمیری ای زشت کلام !!!
  • US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 0
    فقط ی علاقه ساده معمولی نیست واقعا عاشق انگلیسه. نسبت به انگلیس تعصب داره. طفلک می میره برا انگلیس. دیگه باید چجوری بگه. مثل همه ما که عاشق ایران عزیز هستیم اینم عاشق انگلیس خبیثه. به ابن بیماری می گن انحراف ملیتی. راه درمانش: هر چه سریعتر تحویل یک ایرانی کر بدهند که ترکه تر هم در دست داشته باشد.
  • بت شکن IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    بت زیبا کلام آسیب دیده نگران شده.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 0
    خداوند نمرودیان متکبر مسلک را با پشه ها خوار و زبون می سازد تا درسی برای همه ی خود بزرگ بینان تهی از بندگی باشد . و این سنت الهیست .
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    5 0
    جناب زیبا کلام این حرفهاروبه اربابانت بگو تادربی بی سی ووا ایران انترنشنال ووووو مردم ما ریشه درتاریخ وانسانیت دارد ...، توکزمحنت دیگران بی غمی نشایدکه نامت نهند ادمی ....این رو به اربابانت امریکا انگلیس فرانسه صهیونیستها ... بگو
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    آقای زیباکلام از موعظه و درس اخلاق را شبکه های آمریکایی و بی بی سی و ۰۰۰۰ هم بکنید که یک ماه تمام گزارش تخریبی کرونایی را داشتند خاک بر سرت آنها ندیدی؟ چه رقاصی می کردند حالا آمار رسمی خود شان را تلویزیون ایران پخش می کنه شما اخلاقی نمی دانید؟ یک بام و دو هوا آن خاتمه شده
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 0
    می گفتند زیبا کلام در زمان جنگ بچه ها در جبهه‌ای جنگ می جنگیدند این آقا با رانت تحصیلی در انگلیس درس خونده و جاسوس انگلیسه باور نمی کردم حالا یقین دارم
  • بهرام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    ظلم و تهمت شبکه های دشمن علیه ملت جنگ بود ما فقط علی رغم تحریم های فلج کننده و دشمنی براندازانه درحال معرفی روحیه جهادی و ایثار جامعه پزشکی و درمانی و ایثار صاحبان متاجر و و خیرین دیگه هستیم.این طبیعتا موجب رسوایی غرب مدعی دمکراسی میشود
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    خودتو به اون راه نزن پسرخوب.وقتی اونهاییکه اونهمه روشون حساب میکردی و افتخارمیکردی به این روزافتادنومیبینی وبا مامقایسه میکنی.اونوقت حساب دستت میادکه مااونجوریکه اوناتبلیغ میکردن وتو وامثال تومبلغشون بودین نیستیم.راستی آقاشماچراتاحالاسیاستهای ضدبشری اونهارومحکوم یاتقبیح نکردی ؟فکرمیکنم کاخ خودساخته ات ازغرب فروریخته. درسته؟
  • FR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    9 0
    روزگار ناخوش زیباکلام ......حالا حالا ها باید شاهد کرونا وخصوصا عوارض بعدی اقتصادی سیاسی واجتماعی وفرهنگی آن باشد این روزها همانقدر که تحمل کرونا وقرنطینه وسایر محدودیت ها سخت است برای مدافعان غرب سختی کابوس است موضوع حیثیتی شده است....
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    ** زیباکلام: وضعیت کرونا در آمریکا و اروپا را منتشر نکنید غیراخلاقی است آقای زیبا کلام . ما از مردن آدم ها خوشحال نیستم . بلکه خیلی هم متاثریم . اما این دولت هایی که ذکر کردید آمال و آرزوی شماست مثل خر در گل گیرکرده اند. خداوند این جماعت ظالم را به چالش کشیده است. بعد شما می خواهید دوباره آنها را بزک کرده و گل و بلبل نشان دهید. خاک بر سرت این پست فطرت وطن فروش
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    وقتی وزارت خارجه ما درک سیاسی درستی از اقدامات اروپایی ها و حقه اینستکس ندارد از مثلا سیاسیون برجام زده چه توقعی است
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    زیبا کلام ناراحت باش و از ناراحتی بمیر.
  • محمد غ IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 0
    زیبا ی زشت طینت,لطفا خفه شو,کاش به جای بعضی ها این خفه خون می گرفت,تا غربی ها براش مراسم بگیرند.اصلا مغز داری که فکر کنی؟!
  • SE ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 0
    صادق زیباکلام بداند هر باد بکارد طوفان نصیبش میشود حتی صادق زیباکلام. از طوفان خشم مردم تحت ستم الیزه و باکینگهام و سیاه بترس و کلام خود اصلاح کن
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    11 0
    بدتر از ویروس کرنا این غرب پرستان بیفکر است..که گویا کورند و آنهمه تیلیغات بر علیه کشور را در همین ماجرای کرنا نمی بینند.اینها مصیبتند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 0
    این آقا را هدیه کنید به آمریکا یا انگلیس شاید مشکل ایشان و آنان حل شود مال بر بیخ ریش صاحبش..
  • رضایی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 0
    باسلام.کرونا مدرنیته را زیر سئوال برد . کعبه آمال ومدینه فاضله غربگراها را به چالش کشید.امثال ایشان حق داره اعصابش بهم بریزه و شروع کنه به پرت وپلا گفتن.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    جناباقای زیبا کلام انتشار امار مرگ بی اخلاقی است اما تحریم برای فشار به مردم اخلاقی است
  • علی راه انجام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    به جون جِجوک ما فقط چون مسخره می‌کردن مسخرشون می‌کنیم و خودشون شروع کردن و شما و میگیم خداوندا بیشتر رسواشون کن، وگرنه خداوند خودش می‌دونه کی از نسلش مومنی پا به حیات میذاره و بهش فرصت بده و کی نه.
  • علی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    وقتی تو کشورت رو واسه عیوب و کم کاری و مشکلاتش مسخره می‌کردی اخلاقی بود؟
  • احمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    زیبا جان بهتر بود زمان شیوع درایران بی بی سی وسی ان ان و خوشحالی اونارو هن میدید. رهبرایران دعا برای رفع شر ویروس از سر بشریت کردند.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای زیبا کلام کمی آهسته تر حرکت کنید و ببینید دوستان شما چه کرده اند.ما از مصیبت دیگران شاد نیستیم ولی قلب ما پر از اندوه ومصیبت است از عملکرد شما ودوستان شما .نگاهی به عملکرد و موضع گیری های خود ودوستانتان بکنید که بروز هر مشکلی برای این مملکت شادی می کردید و حتی دوستان شما می گفتند این کشور از کرونا جان بدر نخواهد برد .شاید قبول ندارید که خداوند جای حق نشسته است .
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    5 0
    خوبیش اینه اموال این ملت به عنوان کاغذ یارانه دار صرف رانت چاپ این هرزنامه ها نمیشه
  • حسين DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 0
    مش صادق بحث بر سر مقايسه آمار و يا ميزان تلافات ايران با كشورهاى كعبه آمال تو نيست بحث بر مقياسه دو ظرفيت است ١- ظرفيت وتوانمندى ايران در شرايط بيرحمانه ترين تحريم ها در روياروئى با بحرانها و٢-ظرفيت وتوانائى دولتهائى كه تو وجريان فكرى تو براش سينه چاك ميكنند وبا تمامى امكانات فوق العاده مادى وتكنولوژيكى در برابر بحران زانو زدند حتى به هم پيمان خود ايتاليا هم كمك نكردند وصادرات بهداشتى همديگر را هم غارت كردند حالا ميتونى بگى أخلاق يعنى چه؟ ميدونى وقتى تو ياداشتى مينويسى من خوشحال ميشم؟ براى اينكه خوانندگان يادداشتهاى تو بيشتر به بلاهت ونادانى تو پى ميبرند
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    آقا یکی به این زیبا کلام بگه داری ته مونده آبروی خودت رو میبریییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دکتر جهانپور هر روز داره تعداد مرحوم شدگان رو اعلام میکنه. از استاد حوزه گرفته تا استاد دانشگاه و متخصص و سردار سپاه و ورزشکار هم هیچ فرقی برای اعلام نگذاشتن. تو چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا یه قطره احترام هم نمیخوای برات باقی بمونه استااااااااااااااااااد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    اقای به اصطلاح استاد دانشگاه الان همان کشورها کثیف ترین تحریمها را علیه مردم کشور ما سالهاست که اعمال کردند و باعث مشقات زیادی برای مردم ما شده اند از جنگ بگیر تا مسائل فرهنگی .الان نمیتوانی به صورت عادی دارو برای بیماران حتی وارد کنی .ایا این مسائل را درک میکنی یا واقعا نه
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    اروپا و امریکا برای زیبا کلام و دوستنانش مدینه فاضله است از انتشار خبر بد منی شدیدا ناراحت می شوند
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای زیبا کلام خیلی دوست دارم باور کنم که راسگو هستی، ولی وقتی سابقه حرفهایت را بررسی میکنم می بینم همه اش غربگدایی، غرب پرستی، و جانبداری و تو سر ایران زدن بوده. تو هیچ ارزشی برای ایران و مردمش قائل نیستی. لذا ماندم برای چه در ایرانی، بویی از وطن پرستی نبرده ئی، آیا احمقی، گولی، دیوانه ئی، نفوذی کدام. برو کشور خودت و با همان ها حال کن و دست از سر ما بردار.
  • DE ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 0
    زيبا كلام چرا وقتي بي بي سي در مورد ايران و جان باختگان و يا مبتلايان را در بوق و شيپور ميكرد خصوصا ابتلا يا جان باختن تعداد از مسئولان را با خوشحالي هوار هوار ميكرد اين را به انها نگفت رگ انسانيت اش با رسوائي غرب و كرونايي شدن چارلز و و نخست وزير انگليس باد كرده
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام این زیبا کلام میتواند یک هفته سکوت کند و حرف نزن ظاهرا این آقا در همه مسایل صاحب نظر است
  • کاوشگر فضایی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    امثال لجن کلام به مرض قلبی دچار هستند . به همین خاطر تجزیه تحلیل حرفهایش هیچ ارزشی نداره ...
  • صادق DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    بیجاکلام: انتشار وضعیت کرونا در آمریکا و اروپا غیراخلاقی است من جایزه برای ماله کشی جنایات غربی ها گرفتم و الان از من انتظار دارند از آنها مدینه فاضله بسازم. ما باید بدبختی و فقر و مشکلات مردم را بزرگنمایی کنیم تا ترامپ به ما رحم کند لطف کند مرحمت کند عنایت کند بنده نوازی کند و تحریمها را بردارد کارنامه ما اصلاحاتچی ها بدجوری پر از خالیست .ترامپ ما اصلاحاتچی ها را ببخش عذر ما را بپذیر ما در خدمت به تو کوتاهی نکردیم روزگار سخت است
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    5 0
    بی شرفتر از این صادق زیبا کلام خودش هستش
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    8 0
    از کشته شدن امریکاییها کسی خوشحال نیست اتفاقا این جماعت اگر ایران نمیتوانست کاری بکنه خیلی خوشحال می شدند. حالا از اخبار ناراحت نیستند از این که قبله آمال آنها انقدر ناتوان و مفتضح هست ناراحته
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    چرا این جماعت وقتی باطن زشت و متعفن غرب داره آشکار میشه ناراحت می شوند؟ کسی از مردن انسانی مظلوم و درمانده خوشحال نمی شود مگر جنایتکاران عالم که شاکله دولتمردان غربی را تشکیل می دهد. به این اقای زیبا کلام بهتره یادآوری بشه، همین غربی ها که الان داره سنگش رو به سینه میزنه، متهم اصلی تولید و تکثیر کرونا هستند.
  • احمد NL ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    متاسفانه کدخداپرستان در جامعه کم نیستند کسانی که در این چند سال به جای خدمت و تکیه بر توانایی های داخلی با بوسیدن دست کدخدا و دوستان او به دنبال این هستند که وضعیت اقتصادی کشور به جای پیشرفت در جهت سیاستهای انها یعنی وضعیت اسفبار پیش رفته تا علت را عدم نوکری و ارتباط با کدخدا بدانند در این میان ملت هیچگونه ارزشی برای انها ندارد و هدف وسیله را توجیه میکند نمونه بارز ان قرنطینه رئیس جمهور از ابتدای شیوع کرونا تا کنون است که حاضر نشده در یکی از بیمارستان های تهران حضور و از بیماران عیادت کند تنها جان خود برایش ارزش دارد البته خلایق هر چه لایق
  • پیام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    بله استاد...انتشار آمار ایران و ایجاد یاس و ناامیدی در کشور کاملا اخلاقی است...حضرت استاد.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    اول غرب پرستی بعد حقیقت جویی
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    آقای زیبا کلام موافق این موضوع هستم اما متاسفانه چون از زبان شخصی مثل شما می شنوم نمیتوانم بپذیرم
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    اصلا دولت روحانی نقش پینوکیو و انگلیس و اروپا نقش روباه مکار و گربه نره است. و سازمان علل هم نقش پدر ژپتو خوب اجرا میکنند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 1
    هرچند دل خوشی از این آقاندارم ولی بیم آن می رود در نبود امثالهم افراط گرایی رشد یابد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    مولا علی (علیه السلام) در خطبه ی همام فرموده اند وَ لَا يَشْمَتُ بِالْمَصَائِبِ (مصیبت زده را سرزنش نکنید)، بی تردید هیچ مسلمانی وشیعه ی آن مولایی که از مصیبت وارده بر یک دختر یهودی و درآوردن خلخال از پای وی می فرماید "اگر مسلمانی از غصه این حادثه اگر دق کند نباید او را ملامت کرد وحق دارد"؛ هرگز برمصیبت و رنجی که یرجهان ازجمله اروپا و آمریکا ـ چیره شده شاد نمی شود. لیکن جناب زیباکلام صورت مسئله را نباید عوض کرد، موضوع سخن آنست آنانی که سال ها با تقسیم جهان به توسعه یافته، درحال توسعه و توسعه نیافته می کردند و خود را تافته ی جدا بافته جلوه می دادند چرا نظام بهداشتی و درمانی و حتی اخلاقی آنان ( هجوم ناجوان مردانه برایران درباره همین کرونا ، دزدی تجهیزا پزشکی از، ... ) زانو زده است. آیا این دلیلی برآن نیست که : برونش چون گور کافر پر خلل ـ درونش قهر خدا عزوجل است. البته خبر رسانی ها نیز نباید بگونه ای باشد که این استنباط ایجاد شود که ما از رنج و مرگ ومیر اروپاییان و آمریکاییان شادی ، ما آزاده تر ازاین هستیم
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    این زیبا کلام و نمیدونم چه کسی جایگاه استادی بهش داده... بگو احمق این واقعیتی است که هالیوود زهن خرابت اجازه تخریبش و بهت نمیده.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    اون زیباکلام = خودتحقیری حاد واقعا حیف از اسمش... که اسم یک امام هست... افسوس و هزاران افسوس از این دولت ذوق زده‌ی غش رفته توی خیال غرب! همین غربی که داره دست و پا میزنه توی این بیماری!
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعااین استادمغزفندقی دست پمپئورودرایران ستیزی ازپشت بسته توایران رسانه هامینویسند دراروپاوامریکاسرانشودرباره اینچیزهادرایران مینویسند
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    اگه دولتی تدبیروبرنامه درستی داشته باشه ومنتقدانش رابی سوادو.....نخونه احتیاج به اتش نشان توکابینه اش نیست
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 0
    اگه به حرف زیبا کلام های ایران ستیز باشیم باید یک سنگ قبر از پیش سفارش بدیم:))))))))))))))))))))))))))))))) نون ملت میخوری و حرفهای مفت زیاد میزنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بافقی ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 0
    کاذب زشت کلام دیگه چه حبر؟ می سوزه ؟ اب سرد حل می کنه مشکلتو
  • رحمت عیدی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 0
    مستر موسیو زیبا کلام یه وقت نمیری از این همه تضاد و تناقص و استاندارد دو گانه!!! یعنی حتی برای فضایل اخلاقی هم استاندارد دوگانه داری! ما ملت مسلمان ایران از مرگ میر هیچ ملتی خوشحال نمیشویم و افزایش تلفات کشورهای اروپایی و آمریکا هم قرار نیست تلفات مارا کم کند اما نشان دادن وضعیت تلفات و مدیریت بحران درب و داغون اون کشورها در رسانه های ایران فقط و فقط دروغ بودن پروپاگاندای رسانه ایی امثال تو و همفکرانت در بهشت نشان دادن جوامع غربی و جهنم نشان دادن جامعه و کشور ایران است.آیا کار امثال شماهایی که در این سیاه نمایی علیه جامعه ایران خصوصا در ماجرای کرونا شبانه روز در حال پمپاژ تحقیر و عقب ماندگی و بدبختی ملت و دروغ پردازی علیه حکومت در مدیریت بحران کرونا هستید کاری اخلاقی است؟ اتفاقا مزیت کرونا همین رسوایی ذات کثیف امثال شما و ماموریت شومتان است که هرچه رشته بودید پنبه کرد و ملت بیش از پیش شمارا شناختند پس بقول معروف آب رو بریز همونجایی که میسوزه
  • ابن الرضا IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    شرکت های بیمه اروپا از کرونا استقبال می کنند وخوشحال اند.براساس تفکر نیچه آلمانی باید نژاد ضعیف از میانب رود ونسل قوی دردنیا بماند از این رو اعتقاددارند معلولین باید زودتربه آن دنیا بروند.
  • SE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    خاک بر سر هر چه تروریست دوست است خصوصا آکادمیمیک جمعاعت شان
  • امانی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    18 0
    فراز دعای بعد از نماز های ماه مبارک رمضان را اگر نیک بنگریم فقط مسلمانان را دربر نمیگیره الهم کل اشف مریض الهم کل اشبع کل جائع ووودر پیام مقام معظم رهبری هم دیدیم که ایشان هم برای شیعیان ومسلمانان وهم برای کل بشریت رفع این بلیه را خواستار شدند منتهی جناب زیبا کلام درسته که علم غربیها متاسفانه بخاطر تجاهل حکام مسملمانان از قرن هفدهم به بعد پیشی گرفت اما متاسفانه غربیها وحکام انها بجای استفاده علوم ودانش در راه اعتلای بشریت فاجعه هایی مثل جنگهای اول ودوم جهانی جنگ ویتنام دو کره استعمار هند استثمار ملل افریقا وبرده داری ووووبراه انداختند هدف انها دور نگهداشتن ملتها از استقلال وپیشرفت ووابسته کردن دائمی انها به غرب واز همه بدتر احساس لذت از کشتار انسانها که خوی حیوانی این بشر متمدن را به منصه ظهور گذاشت
  • حقیقت IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    3 0
    با سلام مشرق نظر من هیچ توهینی نداشت در حالیکه رکیک ترین نظرات رو منتشر کردی شاید نظر ما با سلام شروع میشه حذفش میکنی !!!!!!!
  • DE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    3 1
    اقای زیبا کلام ایرانی ستیز دیگه بسه ما دست شما رو خوندیم بازی در زمین خودی به نفع دشمن گول زدن شرط اخلاق و مردی نیست!
  • میرک IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 0
    اقای زیباکلام مثل اینکه دوباره زیادمصرف کردی.
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    2 0
    آقای زیبا کلام اگر این اتفاق برعکس بود الان شما باچند تا از شبکه های خبری دنیا برای نشان دادن نا کارامدی نظام مصاحبه میکردین حلا چی شده که گلمند از دادن اطلاعات که پدیدهای عادی در عصر حاضر است اینچنین صورت خود را سرخ وسفید میکنین
  • عبداله خضری IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    2 0
    ای زیر نویسای شبکه اینتر نشنال که می نویسن منابع ما منابع ما منابعشون همین امثال زیبا کلام هستن که امار دروغ وجعلی می دن واونا منتشر می کنن همین اتفاقایی که تو امریکا افتاده در رابطه با این بیماری مثلا همین کیسه زباله پوشیدن پرستاراشون ودرگیری نخست وزیر انگلیس ووزیر بهداشتش وخانم اقای ترودو نخست وزیر کانادا دزدی ماسکها ووسایل بهداشتی مقایسه کنید باتبلیعات اقای زیبا کلام ودوستاش توشبکه های مخالف درباره بیماری کرونا توایران وبیماری اقای حریرچی ابروی غرب از لحاظشعار حقوق بشری تو قضیه اقای خاشقچی به باد فنا رفت ودستشون روشد که هرجا پای منافعشون در کار باشه حقوق بشر هیچ ارزشی براشون ندارهبقیه ابروشون هم الان به خاطر این بیماری رفته اقای زیبا کلام تا کی می خواهی دفاع کنی
  • totonchyan IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    2 0
    عوضی موقعی اونا داشتن به ریش ما میخندیدن کدوم گوری بودی الان اومدی ادعای اخلاق داری . راستی تو چرا نمیمیری . تو چرا خفه نمی شی . توچرا گم نمی بری جائیکه انقدر عاشقشی توچرا نمیری اسکاتلند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس