کد خبر 1064853
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
برجام نمایه

یک دیپلمات ارشد روسیه از تداوم همکاری و رایزنی ها با طرفهای حاضر در برجام خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه چهارشنبه از تداوم مذاکرات طرفهای حاضر در برجام خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ریابکوف: به تلاش‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

به نوشته خبرگزاری«تاس» «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در این  زمینه گفت که گفت وگو بین روسیه و دیگر طرفهای حاضر در برجام  ادامه دارد البته مذاکرات رو در رو در حال حاضر در دستور کار نیست.

 این دیپلمات ارشد روس در باره تعیین تاریخ خاصی برای ادامه رایزنی در زمینه برجام  توضیح داد: «تماسهای رو در رو  فعلا وجود ندارد. ما همکاری و گفت وگو با همه طرفهای برجام را ادامه می‌دهیم.»

دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» از حربه تحریم‌ برای فشار به ایران استفاده کرده و بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای، تحریم‌های زیادی علیه تهران وضع کرده است. هم‌اکنون شمار زیادی از کشورهای منطقه و جهان با اعتراض به تداوم تحریم‌های اقتصادی، از آمریکا خواسته‌اند به این تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی پایان دهد. 

چندی قبل نیز نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن انتقاد از تداوم تحریم‌ها علیه ایران در بحبوحه بحران کرونا، خواستار مشارکت کشورهای بیشتر در اینستکس و گسترش دامنه آن به فراتر از مرزهای اتحادیه اروپا شد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در دو پیام توئیتری درباره ساز و کار مالی اروپا با ایران (اینستکس) و تداوم بی میلی آمریکا برای رفع تحریمهای ایران در بحبوحه بحران جهانی شیوع کرونا اظهار نظر کرد.

اولیانوف در توئیتر شخصی خود نوشت: «ایالات متحده آمادگی ندارد که به رفع تحریم‌های ایران فکر کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس