تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
ویروس کرونا ساخته آمریکا

هر روز مقامات و رسانه‌های بیشتری در سراسر جهان به گمانه‌زنی در خصوص این موضوع می‌پردازند که منبع نوع جدید ویروس کرونا ممکن است آزمایشگاه‌های بیولوژیکی وزارت دفاع آمریکا بوده باشد.

سرویس جهان مشرق - اظهارات یک مقام چینی در خصوص اینکه ممکن است ویروس جدید کرونا توسط ارتش آمریکا به شهر ووهان چین آورده شده باشد، باعث جنجال رسانه‌ای و افزایش گمانه‌زنی‌ها شده است. ژائو لیجیان، معاون دپارتمان اطلاعات وزارت خارجه چین، اخیرا در توئیتر خود این احتمال را مطرح کرده است. این مقام چینی یک ویدیو کلیپ از رابرت رادفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) را به توئیت خود پیوست کرده است که مربوط به مجلس نمایندگان آمریکاست. وی در آن به این نکته اشاره می‌کند که ویروس کرونا در چندین مورد فوتی آمریکایی که علت مرگ آنها آنفولانزا اعلام شده بود، پیدا شده است.

ژائو لیجیان در توئیتی دیگر سؤالاتی را متوجه آمریکا ساخت: بیمار شماره صفر چه زمانی در آمریکا پیدا شد؟ چند نفر آلوده شده‌اند؟ اسامی بیمارستان‌ها چیست؟ ممکن است ارتش آمریکا این بیماری مسری را به ووهان آورده باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را علنی کنید! آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است! وی اظهار داشت: "ممکن است ارتش آمریکا این اپیدمی را به ووهان آورده باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را علنی کنید! آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است! "

دیلیانا گایتانژیوا روزنامه‌نگار بلغاری نیز در تاریخ ۱۳ مارس سال جاری میلادی در همین خصوص در توئیتر خود نوشت: "ارتش آمریکا سابقه انتقال ویروس به عنوان محموله دیپلماتیک را برای برنامه‌های نظامی مخفیانه داشته است. کیف‌های دیپلماتیک، مصونیت دیپلماتیک در مقابل بازرسی و توقیف دارند. "

این روزنامه‌نگار، به تحقیقات خود در یک آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی نزدیک به تفلیس، اشاره کرده است. سفارت آمریکا در تفلیس، پاتوژن و خون منجمد را به عنوان محموله دیپلماتیک برای برنامه نظامی مخفیانه آمریکا منتقل می‌کند.

از سویی دیگر سرگئی گلازیف، مشاور سابق رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، گفته است که ویروس کرونا ساخته دست انسان است. بر اساس اظهارات وی، این ویروس نشانگر جنگ هیبریدی آمریکا در مقابل بخش‌هایی از اقتصاد است که قادر به کنترل آن نیست.

فیلیپ جرالدی، کارشناس سابق مقابله با تروریسم و افسر اطلاعات نظامی سیا نیز اعلام کرده است که ویروس جدید کرونا، احتمالاً به عنوان یک جنگ‌افزار بیولوژیک، در آزمایشگاه ساخته شده است. با این حال وی گفت که نمی‌داند آزمایشگاهی که این ویروس را تولید کرده آمریکایی بوده است یا اسرائیلی یا چینی.

همه این اظهارات توسط رسانه‌های غربی تحت عنوان تئوری توطئه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. با این حال، پرسش‌های زیادی در خصوص منشأ ویروس کرونای جدید وجود دارد که آمریکا باید به آنها پاسخ دهد.

به عنوان مثال، وب‌سایت کاخ سفید دادخواستی را برای بررسی آزمایشگاه بیوشیمیایی فورت دتریک (موسسه تحقیقاتی والتر رید آرمی، WRAIR)، بزرگ‌ترین موسسه تحقیقاتی زیست پزشکی وابسته به وزارت دفاع آمریکا، منتشر ساخت. این آزمایشگاه در مریلند است و در آن مواد بیماری‌زای سطح بالا، همانند ابولا، فرآوری می‌شوند. بعد از این که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) در جولای ۲۰۱۹ از همکاری با این سازمان سر باز زد، آزمایشگاه مذکور تعطیل شد.

تعلیق این آزمایشگاه به چند علت رخ داد: مثلاً عدم رعایت رویه‌های داخلی و عدم ارائه آموزش‌های دوره‌ای برای کارکنان آزمایشگاه‌های بیوکنترلی. رسانه‌ها گزارش دادند که سیستم ضدعفونی فاضلاب آزمایشگاه نیز از استانداردهای تعیین‌شده فدرالی، برخوردار نبود. این آزمایشگاه که بیش از شش ماه پیش تعطیل شد، اخیراً به خاطر دادخواستی که در تاریخ ۱۰ مارس در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد و در آن به برخی اختلافات زمانی میان تعطیل شدن آزمایشگاه و شیوع کووید-۱۹ اشاره شده بود، توجهات را به خود معطوف ساخته است.

به عنوان مثال، در اوت ۲۰۱۹ بعد از تعطیلی آزمایشگاه، "شیوع آنفولانزا در مقیاس وسیع، جان بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مردم را گرفت". در همین حال، بیماری کووید-۱۹ در فوریه ۲۰۲۰ بعد از آنکه آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ میزبانی رویداد ۲۰۱ (تمرین پاندمیک جهانی) را بر عهده گرفت، در سراسر دنیا شیوع پیدا کرد.

سال گذشته، سناتور کریس فان هولن، نامه‌ای به رایان مک‌کارتی [۱] ، دبیر ارتش آمریکا ارسال کرد و از او درخواست کرد که درباره "هرگونه مواجهه یا مواجهه احتمالی هر شخصی با هر عامل یا سم بیولوژیک" اطلاعات ارائه کند. این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد: تعلیق آزمایشگاه به چندین علت انجام گرفته است: از جمله عدم رعایت رویه‌های داخلی و عدم ارائه برنامه‌های آموزشی برای کسانی که در آزمایشگاه‌های زیستی کار می‌کردند... سیستم ضدعفونی فاضلاب نیز از استانداردهای معین فدرالی که بر مالکیت، استفاده و انتقال عامل‌های بیولوژیکی که پتانسیل ایجاد خطر برای سلامت عمومی را دارند نظارت می‌کند، برخوردار نبوده است.

اکنون اطلاعاتی وجود دارد که حداقل احتمال ایجاد ویروس کرونا در شرایط مصنوعی را تأیید می‌کند. در سال ۲۰۱۵، پروفسور رالف باریک، مدیر گروه اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، فرضیه ویروس کرونای ناشی از خفاش چینی را مطرح کرد و مقاله‌ای منتشر کرد که می‌گفت این ویروس بسیار خطرناک است. دانشمندان سوئیسی، دانشمندانی از دانشگاه هاروارد و رئیس آزمایشگاه پاتوژن‌های ویژه در موسسه ویروس‌شناسی ووهان، همگی در این کار نقش داشتند. در همان زمان، رالف باریک یک داروی ضدویروسی برای مقابله با ویروس کرونا را نیز برای گیلیاد ساینس تولید کرد. تصادف جالبی است که رسانه‌های آمریکایی بعداً نوشتند که "فرماندهی تحقیق و توسعه پزشکی ارتش آمریکا، قراردادی با گیلیاد امضا کرده است تا داروی تحقیقاتی این شرکت را برای سربازان آمریکایی که تست کووید-۱۹ آنها مثبت شده است، تأمین کند. "

همچنین به نقل از سایت یو ونبین [۲] ، یک پژوهشگر در آکادمی علوم چین، چندین گروه از هاپلوتیپ‌های ویروس جدید کرونا از جمله A، B، C، D را شناسایی کرده است. "در ووهان، فقط ویروس کرونای گروه C شناسایی شده است، اما در آمریکا ویروس از هر چهار گروه پیدا شده است. "

موسسه پیربرایت بریتانیا [۳] اذعان کرده که به درخواست بنیاد ملیندا و بیل گیتس [۴] ، تحقیقاتی در زمینه ویروس کرونایی که باعث آلودگی حیوانات می‌شود انجام داده است. با این حال نپذیرفت که در حال کار کردن روی ویروس‌های کرونای انسانی بوده‌ است.

همچنین موسسه عالی سلامت در ایتالیا خاطرنشان کرده است که اکثر بیماری‌های اولیه در ایتالیا را نمی‌توان به چین مرتبط کرد. این بدین معناست که ویروس احتمالاً به شکل مستقل در ایتالیا ظاهر شده است. این امر، شواهد بیشتری را در اختیار استدلال‌ها و شایعاتی قرار می‌دهد که معتقدند ممکن است ویروس کرونا از آمریکا نشأت گرفته باشد.

[۱] Ryan McCarthy

[۲] Yu Wenbin

[۳] The British Pirbright Institute

[۴] Melinda and Bill Gates Foundation

برچسب‌ها

• DK ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    کار انگلیس است از قدیم گفته اند هر وقت مشکلی در کاردنیا شد که منشا آن نامعلوم باشد کار کارانگلیس است
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      کار آمِریکا است چرا که ابولا هم کار اینها بود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    آمریکا درست کرده فرستاده چین و چینی ها هم تقویتش کردن برای آمریکایی ها پس فرستادن!
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    ویروس توسط اسرائیل ساخته شده و توسط بهائی های مزدور داخل ایران حمل و اشاعه شد، چون بهائیان مقیم آمریکا با اسرائیل در ارتباط هستند و برای ورود به ایران هم از پاسپورت ایرانی نه آمریکایی استفاده می کنند، به این راحتی، چین هم رد گم کردن هست،
  • IT ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    از آن جایی که آمریکایی ها هیچ پاسخی برای آمار خیر کننده 24 هزار کشته - که گفاتند از آنفولانزا بوده - نداشتند و در مورد صدور گوای فوت زنی با بیماری کرونا چند ماه قبل از انتشار کرونا در چین هیچ توضیحی ندادند و هیچ پاسخی هم برای 10 سوال پلوبال ریسرچ نداشتند قطعا متهم شماره یک پرونده کرونا هستند. قطعا نوکران ایرانی آمریکا بلافاصله خواهند گفت که اگر کار آمریکا بوده پس چرا دامنگیر خود آمریکا شده است؟ اما پاسخ به این سوال ساده است. افراد زیادی در آمریکا از کرونا در کشورشان نفع می برند. مخصوصا کسانی که به هر قیمت حذف ترامپ بودند یعنی همان مافیای جهانی سازی و در صدر آنها جورج سورس، پدر انقلابهای مخملی و حامی اصلی جوبایدن. رشد اقتصادی خیره کننده آمریکا در دوره ترامپ برگ برنده او در انتخابات بود که با کرونا از بین رفت. ضمن اینکه انتشار کرونا دقیقا بعد از شکست استیضاح ترامپ در سنای آمریکا اتفاق افتاد. اینهمه حادثه تصادفی نیست.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      آن قدر اتهام نوکری آمریکا رو نزنید ممکنه به ذهن همه مردم برسه یعنی همه نوکر آمریکا هستن؟ وقتی دنیا با یک پدیده ناشناخته روبرو میشه در اذهان عمومی هزاران هزار سوال پیش می آید که باید گفت با جریان سیال ذهن نمیشه کاری کرد همه شکی به ذهن انسان خطور میکنه، ممکنه ویروس به طور طبیعی خودش رو ارتقا داده باشه همون طور که بدن انسان خودش رو ارتقا میده ممکنه یک حادثه دیگه ایی رخ داده باشه و این شک ها و تردیدها بر افکار عمومی حاکمه تا زمانی که پاسخی علمی و قانع کننده به اون داده بشه بنابراین بهتر است از بدبینی و توهم و تهمت نسبت به دیگران خود داری بشه که عاقلانه تر تا فرافکنی و حرف های بدون پشتوانه زدن که باعث از دست رفتن اعتبار خبرگزاری ها از این دست و کاهش بازدید کاربران از اونها هم میشه ما که از غیب خبر نداریم پشت پرده سیاست چی گذشته بایست صبر کنیم حالا ما کاری نداریم اکثر کشورها از این شیطنت ها می کنن ولی اگه آخرش قابل اثبات نباشه باعث ضایع شدنه حالا نظر ما رو قبول ندارن و مهم نیست انتشار نمیدن ولی توجه کنید بهتره!
    • به IR ۱۰:۱۹ IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      چرا که نه؟ در دنیایی که تکرار کردن سخنان و تحلیهای رسانه های وابسته به آمریکا پز روشنفکری محسوب می شود و همه با افتخار و بدون فکر آن یاوه ها را تکرار می کنند البته همه نوکر بی جیره و مواجب آمریکا می شوند. نمونه اش همی کامنت شما. واقعا نمی فهمید که قرار بود ویروس خودش خودش را اتقا دهد هزاران سال برای اینکار وقت داشت؟ چرا این ارتقاهای عجیب و غریب همه ناگهان در دهسال اخیر رخ می دهد؟ پس واضح است که نیازی نیست که معطل نتایج به اصطلاح تحقیقاتی شوید که هرگز به نتیجه نخواهد رسید. کافیست ذره ای فکر کنید. یک حساب دو دوتا چارتای ساده است. چه کسی نفع می برد؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      جورج سورس مرده نابغه و قطعا کار چینی ها بود چینی در زمان عیدچینی که هفت میلیلرد سفر به وهان صورت گرفت تمام دنیا را آلوده کردند و بعد به سرعت آنرا مهار کردند
    • به ۱۰:۵۵ IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      پرسش درباره فهمیدن یا نفهمیدن از سوی کسی که از ابتدایی ترین اطلاعات ویروس شناسی بی اطلاع است اندکی مضحک نیست؟نیازی نیست دانشمند این عرصه باشید کافی است از همین وسیله ای که از آن برای تبلیغ بی خردی استفاده می کنید و می فرمایید"نیازی نیست که معطل نتایج به اصطلاح تحقیقاتی شوید" استفاده علمی کنید و دریابید که ویروسها نه هزاران سال، بلکه فقط در چند روز می توانند به قول شما ارتقا یابند. از کجا می دانید این ارتقاهای عجیب و غریب همه ناگهان در دهسال اخیر رخ و قبلا رخ نداده؟ عدم اطلاع داشتن شما از تغییرات وروسها به معنی نبود تغییرات است؟! جل الخالق!دنیای امروز دنیای اطلاعات است گذشت آن زمانی اطلاعات غلطتان را پشت پروپاگاندای تبلیغاتی پنهان می کردید
    • DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      شما که تا این حد آگاهی و اکثریت را بیسواد و نا آگاه و نوکر میدانی لطفا پاسخ این سوال را هم بده.چرا دوستان سنتی و دیرین چین مثل روسیه کوبا ونزویلا کره شمالی مانند دیگر نقاط جهان درگیر نشدند.چرا ایران که دشمنی ۴۰ ساله با امریکا داره درگیر شد تا عالمانی مثل تو فوری پی ببرند کار امریکاست ؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      چرا همه تند خو شدیم؟ شما هم که سریع روانپزشک شده بدبینانه خیال می کنید همه کمبود روانی دارن به اسکیزوفرنی و مالیخولیا دچارن میخوان ادعاگری کنند تا مطرح باشند یا میخوان پز روشنفکری بدهند به نظرم مطرح شدن مضرات زیادی دارد در واقع نیاز به دانستن این مباحث رو پیش میاره نه کمبود روانی حالا شاید اطرافیان شما دچار این ضعف ها باشند اما دلیل نمیشه به دیگرانی که نمی شناسید تهمت بزنید من نه انقدر حقیرم که نوکر بی جیره و مواجبم کسی باشم نه کمبود روانی و ضعف اخلاقی دارم بحثی مطرح میشه هر کسی یک نظری میده طبق قانون تبادل آزاد افکار و عقاید پس لطفا به من که نمی شناسید انقدر توهین نکنید و آنقدر تخطئه افکار نکنید یعنی مردم حرف نزنند، فکر نکنند، نفس نکشند چون ممکنه نوکر بی جیره و مواجب بشوند؟ به نظر من شما دچار خطای درک و خلط مباحث می شوید و نوعی پارانویا ذهنتون رو درگیر کرده شما در هر دادگاه بخواهید ادعایتان را اثبات کنید باید مدرک علمی و حقیقی داشته باشید شما نه چین و روسیه و نه آمریکا یا کشور دیگه رو نمی توانید محکوم کنید زیرا این یک قضیه جهانی و مربوط به کل کشورها و سازمان های مسئول و خودتون اشاره دارید اگه حدسیات شما حقیقت داشته باشه با وجود این جریان به قول شما جز بایکوت خبری چیزی باقی نمی ماند ولی شما نه دانشمند و نه ویروس شناس هستید و نه از غیب خبر دارید و نه از انستیتو ها و آزمایشگاه‌ها ویروس شناسی خبر موثق می گیرید پس چطور با چند حمله کور روانی می خواهید چیزی رو ثابت کنید فوقش خودتون جواب خودتونو بدید!
    • پاسخ به غربگدایان SE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      کامنتهای پی در پی حامیان جورج سورس شدت وحشت آنها را از رسیدن حقیقت به مردم نشان می دهد! اما بدانید اولا ۱۱:۵۹ بداند که جورج سوروس تا این لحظه زنده در آستانه 90 سالگی است و او بود که آشوبهای آمریکا بعد از انتخاب ترامپ را مدیریت می کرد! چینی ها هم مرض نداشتند بزرگترین شهر صنعتی خود را آلوده کنند! و مایه خوشحالی آمریکا شوند. بگذر یم که اگر هدفشان کشتن توریستها بود شانگهای و پکن را انتخاب می کردند که توریستهای بسیار بیشتری دارند . ثانیا ۱۰:۵۵ منتظر کدام تحقیقات است وقتی از هم اکنون خودش نتیحه صادر کرده و مدعی است جهش های ویروسها دقیقا در همین دهسال رخ داده؟ این نوکر آمریکا فکرش کار نمی کند که اگر قرار بود هانتا و سارس و مرس و کرونا و آنفولانزای پرندگان و... همه طبیعی باشد درست همه در دهسال اخیر و اتفاقا بر سر چین نازل نمی شدند! ثالثا ۱۲:۳۹ با منطق جالبش بهتر است ترکمنستان را عامل پخش کرونا در دنیا معرفی کند. چون هیچ بیمار کرونایی ندارد! او حتی نمی فهمد که روسیه به دلیل تراکم جمعیتی اندک ای خوبی برای پخش کرونا نیست و کره شمالی و کوبا بهترین شبکه درمان جهان را دارند و البته منزوی هستند و مرزهایش را ندارند و ونزوئلا هم در دورترین نقطه از کرونا در آمریکای جنوبی است و مثل بقیه کشورهای این ناحیه هنوز خیلی مانده تا کرونا در آن پخش شود. بگذریم یک از این کشورها نفعی از کرونا نمی برند. اما ۱۳:۰۵ بداند وقتی پای مرگ و زندگی بشریت در کار است چه جای خوشبینی است؟ در دادگاهی متهمی هست که بیشترین استفاده و انگیزه را برای جنایت دارد و سابقه دار هم هست آیا او را محکوم نمی کند و می گویند ان شاء الله گربه است؟ آری. با قاطعیت و تند خویی اعلام می کنم که شکی ندارم که بایکوت خبری جهانی در مورد منافع دموکراتهای آمریکا از این بیماری یک توطئه حساب شده است. اما تا شما نوکران بی جیره و مواجب آمریکا تشریف دارید، قطعا بیماریهای بعدی را اربابانتان یکی بعد از دیگری بر سر بشریت نازل خواهند کرد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    مگه توییتر فیلتر و حرام نیست. چرا از فیلتر شکن استفاده میکنید؟ الله اکبر
    • بهنام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      تقصیر ما و دولتمردانمون نیست که به شماها همه چیز رو باید توضیح داد. یک سوال، خود توییتر که میاد حساب استاد رائفی پور رو می بنده، مگر استاد رائفی پور حرفاشون ضد مسیحیت یا از دید صاحبین توییتر حرام بود؟ یا مثلاً میاد حساب رهبر انقلاب مارو می بنده که تعدادی از دنبال کنندگانشون ریزش کنند، بعد دوباره باز می کنه، آیا رهبر ما صحبتی کردند که خدایی نکرده ضد انسانی بود؟ ما فیلتر می کنیم، قبول. اون آقایون به اصطلاح آزادی بیان، خودشون چقدر توی این مساله ی آزادی بیان استوار هستند؟ نمیبینید که با کوچکترین احساس خطری مساله ی آزادی بیان و حقوق بشر ذره ای اهمیت ندارد؟ نمی بینید که در اروپا و آمریکا رو به دزدی دریایی و راهزنی برای ماسک و وسائل بهداشتی آورده اند؟ توییتر اگر مردم ما آگاه باشند حرام نیست. وقتی مغز بعضی از مردم اینقدر تو خالی و پوچه که به راحتی با دو تا خبر کذب می تونه تحت تسلط این افراد قرار بگیره، معلومه که فیلتر می کنن و کار خوبیم می کنن. درسته، فیلتر شکن هست و الان هم همه دارن استفاده می کنن، ولی همین ماهیت فیلتر بودن سایت از این جهت هست که شاید مردم قابل اعتماد نبودند. اول اشتباهات خودمان را بسنجیم و بعد در پی چرایی فیلتر بودن بعضی از سایت ها باشیم. من هم در ابتدا از فیلتر بودن تلگرام ناراحت بودم. ولی وقتی فهمیدم سرمنشا تمامی اغتشاشات از تلگرام بوده است، با کمال میل دوست دارم این اپلیکیشن فیلتر باشه و دیگه هیچ وقتم رفع فیلتر نشه. چیزی که امنیت ملی مارو بهم بزنه باید فیلتر بمونه. جنبه ی استفاده داشته باشید، دولت هم رفع فیلتر کنه. طرف 70 سال عمرش رو مطالعه کرده ادعایی نداره، یارو میره 2 تا خط توی توییتر میخونه میاد نظام جمهوری اسلامی رو به نقد می کشه. معلومه که باید فیلتر باشه. صرف اینکه یادتون بمونه توییتر برای چه کسانی کار می کنه.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    چرا که نه، ازینا هرچی بگی برمیاد!
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    فقط یک سیستم حرامزده می تونه این کار کثیف رو انجام داده باشه. من حرامز اده تر از آمریکا و اسرائیل سراغ ندارم.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      چین و روسیه کمونیست قطعأ از آمریکا و اسرائیل حرامزاده ترند.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      دقت کنید افراد ارزشی به صورت پیش فرض, هر گونه نابسامانی در جهان از جمله کرونا را کار امریکا و صهیونیسم و اسرائیل و استکبار جهانی می دانند, بقیه هم با توجه به امار بسیار گسترده مبتلایان در امریکا, فرضیه انتشار ویروس توسط امریکا را رد می کنند. من نمی دانم ردیف کردن این ادعاها و شواهد ! که هیچ کدام حتی درصدی قابل اثبات نیستند چه فایده ای داره ؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      دروغ می گویید. افراد ارزشی دهها شاهد و سند دارند از اینکه در دهسال اخیر پی در پی بیماریهای جدید و بی سابقه رخ می دهد. اما امثال شما جز ادعای تکرار ساده لوحانه گسترش بیماری در آمریکا چه شاهدی دارند؟ هیچ. افراد ارزشی می دانند که جان مردم آمریکا کمترین ارزشی برای فراماسونرهای عالم ندارد. آنها خوب می دانند که در رقابتهای داخلی بین انجمنهای مخفی ماسونی، باید نرامپ حذف شود. به هر قیمت ممکن. جو بایدن باید رای بیاورد و روند قطع شده جهانی سازی را از سر بگیرد.
    • DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      غیر ارزشیها که ادعای عالم بودن ندارند و فقط انسانند و کشور عزیزان ایران بیش از هر چیزی برایشان مهم است هزاران دلیل دارند که کار چین است.
  • US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    به یقین (۱۰۰٪) این ویروس کار صاحبان و مالکان ثروت جهان است که افرادی مثل ترامپ، مرکل، مکرون، نتانیاهو و بسیاری از شخصیتهای سیاسی و روسای سازمانهای بین المللی مهره های بازی آنها محسوب می شوند. اما اینکه آیا این مهره های سیاسی مانند ترامپ، مرکل، مکرون و... در جریان این نقشه حیوانی هستند یا نه؟ بیشتر احتمال می دهم که خود اینها در جریان این نقشه نباشند.
  • کارشناس IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    کار روسیه و چین برای تضعیف امریکا و برداشته شدن تحریم ها علیه ایران است
  • علی افصحی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    بسم الله الرحمن الرحیم. بیشتر افرادی که با معارف اسلامی و از جمله سیاست ورزی فقهی آشنایی ندارند در برخو رد با این قضیه که احتمال این که امریکا در تولید و اشاعه ویروس کرونا دست داشته باشد فورا جواب می دهند پس چرا در خود امریکا بیش از همه این ویروس شیوع یافته ؟! باید گفت اولا ماجرای یازده سپتامبر هنوز از ذهن نسل معاصر محو نشده در آن قضیه دیدیم‌که آمریکا با خودزنی ملت خود بهانه ای برای حمله به غرب آسیا برای ایجاد نظم نوین جهانی آن اقدام را کرد..این را دیگر متفکران و فیلمسازان مستندی چون مایکل مور به خوبی مستند کرده اند.و نیز در آثار سینمایی هالیوود این موضوع بحران آفرینی و فرصت سازی برای اعمال سیاست های تجاوز کارانه بارها تصویر شده است. مثلا در فیلم «سگ را بجنبان» اثر بری لوینسون با بازی داستین هافمن و دنیرو برای عبور از بحران داخلی ،یک بحران خارجی را خلق می کنند. علاوه بر این ها فرهنگ اسلامی پر است از دشمنانی که به ضرر خود اقداماتی می کردند. مثلا در جریان آغاز نبرد بدر ابوسفیان برای این که مردم مکه را تهییج بکند شتری را خونین ومالی کرد و شتربان را زخم زیادی زد و کاروان تجاری که مکیان همه در آن شریک بودند را در معرض خطر جلوه داد.با این ترفند، وقتی همه مکیان به چاه های بدر آمده و جنگ اغازیدند ذشکست وحشتناکی خوردند. روایت سیاسی از امام علی که‌می فرماید من صرع الحق صرعه درگیری با حق نابودی به دنبال دارد. و خیل آیات و روایاتی که هست .امام خمینی در صحیفه جلد یازده از مکرسازمان منافقین نقل می فرماید که آن ها اعضاء خود را بی هوش و شکنجه می کردند تا جمهوری اسلامی را بد نام کنند.و نقل می کند که در منطقه آن ها الاغ هایی بوده اند که به ضرر صاحبش خود را به دره می انداختند فراموش نکنیم که نماد ‌‌‌حزب جمهوریخواه امریکاحزب متبوع ترامپ نیز تصویرالاغ است.؟!!بی خود نیست که جمهوری اسلامی همواره سرافرز شده چون سیاست فقهی از جانب ولی فقیه همواره اعمال شده است،نه سیاست مذبذب غرب گرا.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    جهالت داروی ندارد و توهم زدن همیشه راحت تر از تفکر و اندیشه است چون برای اندیشه باید ماه ها و سال ها تفکر و تعمق کرد اما در لحظه می شود یک ایده متوهمانه ساخت و افراد مستعد توهم را مشغول کرد یا اوالابصار!!
  • DE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    این ویروس در ازمایشگاه های صهیونیستی در استرالیا ساته شده وبه هر صورت از دستشان در رفته و در فضا پخش شده است . انها برای جلوگیری از انتشار ان جنگلهای استرالیا را به اتش کشیدند تا با کمک دود و آتش جلو انتشار گسترده آنرا بگیرند ولی با این همه ویروس در کل جهان پخش شد .البته این یک نظریه است که باید اثبات شود ولی در این که این ویروس همچون ابولا و سارس و مرس و انفولانزا های خوکی و پرندگان آزمایشگاهی باشندکه توسط نژاد پرستان صهیونیست همچون بنیاد های راکفلر و بیل گینس ساخته شده باشند شک نکنید که تشخیص این مسائل نه در آزمایشگاه که با هوش و سواد علمی سیاسی قابل تشخیص است. چند سال پیش در ایران توانست با دستان خودمان نزادهای مرغان بومی را نابود سازیم برای جلو گیری از آنفلونزای پرندگان . که این ها روش هایی است که دانشمندان جنایتکار صهیونیزم برای نابودی گونه های گیاهی و حیوانی کشور ها و وابسته گی آنها به غذا وداروی شرکت های خودشان انجام داده ومیدهند.سازمان های بین المللی بهداشت جهانی،فاِئو.پزشکان بدون مرزو کلا سازمان ملل و شورای امنیت و کلیه زیر مجموعه های انها تاسیس شده اند تا جهان را بسمت نظم جهانی مورد نظر اطاق فکر و پشت پرده صهیونیست های جنایتکار پست و ترسو ببرد.انها حاضرند به خاطر حفظ جمعیت چند ملیونی خودشان(بقولی کمتر از بیست میلیون) کل جمعیت جهان را نابود سازند.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    لعنت بر جد و اباد کسی که بره اروپا و آمریکا برای درمان و زایمان.
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    بنده به صورت صد درصد امریکا را دشمن ایران میدانم ولی به همان میزان اطمینان دارم این ویروس دست ساز ساخته وپرداخته چین کمونیستی است.دلایل فراوانی و شواهد بسیاری در این باب میبینم.سود گسترده مالی از فروش محصولات بهداشتی دارو ماسک کیت تشخیص و غیره.سالم ماندن و درگیر نشدن کسورهای دوست چین مثل روسیه کره شمالی کوبا و ونزوئلا.درگیر کردن ایران کشوری که به نخبه هاش در جهان مشهوره و بیشترین رفت و آمد از این کشور نخبه خیز به تمام جهان را شاهدیم. گول زدن عده ای ارزشی همیشه در صحنه ایرانی با نام کار کار امریکاست. از دور خارج کردن مخالف سر سخت چین دونالد ترامپ از گردونه انتخابات و روی کار آمدن دوست دیرین چینیها دموکراتهای امریکا و بسیار دیگری از موارد‌.مشرق جان بنده نه نوکر امریکا هستم و نه خود فروش و روزی هزار بار میگم مرگ بر سیاست ضد ایرانی امریکا.ولی از ماه گذشته در کنار آن سعار روزی هزار بار چین و مسول خود فروخته مسلمانی که منتر این کمونیستها شده و جوانان کشور رو راهی قبرهای آهکی میکنه لعنت میکنم.تورو به امام رضا منتشر کن که همه چی یک طرفه نباشه.
    • SE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      من هم با اطمینان می گویم که چینیها - که ابدا هم دیگر کمونیست نیستند و جز نامی از کمونیسم برایشان نمانده- استاد تبدیل تهدید ها به فرصت هستند و با وجود ضربه بسیار سنگینی که از کرونا خوردند توانستند با تبلیغات روانی مدعی مهار بیماری شوند و اقتصاد خود را هم احیا کنند. اما ادعای شما دروغ محض است. اگر می توانستید برای 10 سوال گلوبال ریسرچ جوابی ارائه می کردید و یا آمار ناگهانی 24 هزار مرگ ناشی از آنفولانزا در آمریکا را توجیه می کردید و زنی که با گواهی فوت با کرونا چند ماه قبل از آن کرونا در چین در خود آمریکا فوت کرد. بی توجهی محض امثال شما به مدارک و مستندات بی شمار در خصوص نقش آمریکا و مخصوصا دموکراتها که بشترین بهره را از کرونا بردند واقعا اعجاب آور است.
  • از دیار کدخدا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    کرونا یک ویروس چینی می باشد همین
  • FR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    چرا آخرش نتیجه نگرفتید که ممکنه کار چین هم باشه؟ اونا خیلی مقدس هستند؟ اصلا چرا چینی ها الان افتادند به دنبال خرید سهام افت کرده شرکت های خارجی؟
  • ناصر IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    بابا شما چرا اینجوری هستین تا بحال دهها نفر از دانشمندان ،از چینی گرفته تا اروپایی تایید کردند که کرونا ساخته ی انسان نیست .
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    قطعاً.!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    قابل توجه دیار کدخدا ویروس کار آمریکایی جماعته همین.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    در پایان بگم به هر دلیلی کار هر کشور، گروه یا حتی بر فرض محال کار یک نابغه خطرناک هم بوده باشد، خداوند قهار نیرنگش را به خودش باز گردانیده چنان که در آیات الهی آمده نیرنگ کافران را به خودشان باز می گردانیم البته اگر ما هم نخواهیم در مقابل بدی ها ایستادگی کنیم و بی تفاوت بگوییم به ما چه؟ یا مگر ما کی هستیم؟ به هر حال فتنه ها به ما نیز آسیب می زند، مرگ برای همه است، بنابراین در دنیای پیچیده نیرنگ ها باید هوشیار بود تا ناگهان در تله نیفتاد!
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    اختلاف ژنتیکی میان ماهی گورخری= زبرا ماهی و انسان بیست درصد است. بیست درصد . اختلاف ژنیتیکی میان ویروس کرونا در حیوانات و ویروس کرونا در انسان ده در صد است. ده در صد اختلاف ژنیتیکی فاصله بزرگی است که هیچ ویروسی قادر به پرش از روی آن نیست. مثل این است که شما بخواهید از برنامه سیستم دوس به ویندوز ده آپ دیت شوید. غیر ممکن است.یا کار کار خداست و یا ویروس کرونا در آدم، دستکاری شده ویروس کرونای حیوانی در آزمایشگاه های بیولوژیک است. در هر صورت غرب انتظار آن را نداشته بومه رنگ به این سرعت به خودش برگردد. من کسی را می شناسم که پس از شهادت قاسم سلیمانی دستانش را گریه کنان و با قلبی واقعا شکسته به سوی آسمان بلند کرد و از خدا خواست تمدن غرب را به خاک سیاه بنشاند. بی هنگام قلب من خبردار شد که این نفرین یا دعا برآورده شد !!!
  • رهام حسامی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    مبینید ویروسی که خودشان تولید کردند گریبان خودشان را گرفت .اقتصاد انها را فلج کرد و موجب فروپاشی کامل امریکا میشود .و این فروپاشی امریکا و تغغیر قدرت و استقلال ایالتهای ان تا 3 ماه اینده قطعی است .و اروپا هم بزودی در منجلاب فرو رفته و به همان دوران قبل رنسانس برمیگردد همان وحشی ها که حتی حمام و مسواک نمیدانند چیبست .مردمانی که قبیله ای زندگی و باهم در جنگ هستند .البته چین هم مقصر است .اما کشور عزیزمان ایران اسلامی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات محافظتی مانند ماسک و الکل ...کاملا خود کفا و هیچ احتیاجی به سازمانهای بین المللی ندارد. به نظر من در این زمان باید دفاتر بین المللی در ایران بسته شود و هیچ تجهیزات پزشکی یا بازرس سازمان بهداشت جهانی وارد نشود که انها جاسوس هستند و روی مردم ماازمایش میکنند و ویروسی خطرناکتر تولید میکنند. حداقل تا 24 ماه اینده بسته شود .بزودی ویروس ریشه کن میشود نهایت تا نیمه اردیبهشت در ایران کامل پاکسازی میشود و هیچ اثر کرونا دیده نمیشود. و نکته بعدی امارهای امریکا و اروپا دروغ است امریکا با این جمعیت و نبود امکانات و اقتصاد فلج خود بالای 55 میلیون کرونایی و حداقل 8 تا 10 میلیون کشته داده .اروپا هم همینطور مانند طاعون انهارا گرفتار کرده . از بین میبرد .باشد که دیگر ظلم نکنند .و به خود بیایند .بزودی انها در مقابل ما زانو زده و التماس میکنند کمک کنید و ما تحریم را بر میداریم .و ما که خودکفا هستیم پولهای بلوکه شده را میگیریم و قردادهایی که زیرش زدند دوباره برقرار شده و مجبور میشوند هواپیما و کشتی و راکتور گداخت و... را دودستی پیش نوبت بقیه تقدیم کنند .فقطمیگویند ما را از شر این بلا راحت کنید .داریم هلاک میشویم .و ما با رفعت خودمان گذشت کرده و کمک میکنیم و امریکا که چندین کشور شده نیز کمک میخواهد و ما کمک میکنیم و اقتصاد و بهداشت انها را نجات میدهیم .اینها بزودی اتفاق میافتد .
  • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷