ترامپ نمایه

پایگاه خبری "دیلی میل" در افشاگری خود اعلام کرد آزمایشگاهی در ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا باعث انتشار ویروس کرونا شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری "دیلی میل" در افشاگری اخیر خود نوشت: یک آزمایشگاه در کشور چین با استفاده از کمک‌هزینه دولت آمریکا، اقدام به تحقیقات روی خفاش‌هایی کرده است که به‌گفته دانشمندان حامل ویروس کرونا بودند.

"دیلی میل" نوشت، "انستیتوی ویروس‌شناسی" شهر ووهان چین با استفاده از کمک ۳.۷ میلیون دلاری دولت آمریکا، روی پستاندارانی که حامل ویروس کرونا بوده‌اند، آزمایش‌هایی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس باشگاه انرژی لندن: کرونا بخشی از جنگ نامتقارن است

توالی ژنوم ویروس کرونا نشان می‌دهد که این ویروس از خفاش‌هایی یافت شده‌اند که در غار شهر "یوننان" چین زندگی می‌کردند اما در ابتدا گمان برده می‌شد که ویروس کرونا در بازار فروش حیوانات در ووهان به انسان منتقل شده‌اند.

این افشاگری که انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا به انجام آزمایش‌هایی روی خفاش‌های حامل ویروس کرونا پرداخته است، ترس‌های بیشتری را برانگیخته که آزمایشگاه و نه بازار فروش حیوانات منبع شیوع ویروس کرونا بوده است.

گروه‌های فشار در آمریکا سریعاً به این گزارش واکنش نشان داده و از اینکه بودجه دولتی آمریکا برای انجام آزمایش‌های بی‌رحمانه و خطرناک روی حیوانات در انستیتوی ووهان استفاده شده است، شدیداً انتقاد کرده‌اند.

"مت گاتز" عضو کنگره آمریکا در این باره گفت: «من از اینکه سال‌هاست دولت آمریکا بودجه آزمایش‌های خطرناک و بی‌رحمانه در ووهان چین را تأمین می‌کند که باعث گسترش جهانی ویروس کرونا شده است، منزجر می‌شوم.»

"آنتونی بلوتی" رئیس گروه فشار "White Coat Waste" آمریکا دولت کشور خود را به‌دلیل پرداخت هزینه‌ها محکوم  و تصریح کرد: «ممکن است خفاش‌های حامل ویروس کرونا پس از انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه ووهان به بازارهای فروش حیوانات فروخته شده باشند.»

این آزمایشگاه ویروس‌شناسی به‌ارزش ۳۷ میلیون دلار که در نوع خود پیشرفته‌ترین آزمایشگاه شناخته می‌شود، در ۲۰مایلی بازار فروش حیوانات در شهر ووهان چین قرار دارد.

بر اساس اسناد به‌دست‌آمده از روزنامه "the mail"، دانشمندان در بخشی از پروژه‌ای که که توسط "مؤسسه ملی بهداشت" آمریکا تأمین شده است، خفاش‌ها را آزمایش کردند.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، آژانس اصلی دولت آمریکاست که مسئول تحقیقات زیست‌پزشکی و بهداشت عمومی است.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان در وب‌سایت خود نام مؤسسه ملی بهداشت آمریکا را به‌عنوان شریک آورده است.

دانشمندان در انستیتوی ویروس‌شناسی آمریکا به‌عنوان بخشی از تحقیقات مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، ویروس کرونا را به خوکچه‌های سه‌روزه تزریق کردند.

همچنین گفته می‌شود که یک مؤسسه دوم در شهر ووهان چین که سه مایل با بازار فروش حیوانات فاصله داشته است،  آزمایش‌هایی را روی حیواناتی همچون خفاش‌ها انجام داده است تا بتواند انتقال ویروس توسط جوندگان را بررسی کند.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان که بیش از ۱۵۰۰ نوع ویروس خطرناک را در خود نگهداری می‌کند، در تحقیقات در مورد خطرناک‌ترین پاتوژن‌ها مخصوصاً پاتوژن‌های حمل‌شده توسط خفاش‌ها تخصص دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    6 8
    خوب پس یعنی چین و امریکا با هم این ویروس رو ساختن؟! ازمایشگاه ووهان دولتیه تو چین!
  • احمد IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    30 1
    چراخرید و فروش خفاش در ایران را کسی پیگیری نمی کند شاید اینها هم به چین منتقل می شدند.
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    21 0
    من هی گفتم از بازار حیوانات نبوده. آخه خفاش بعد از پخته شدن کروناهاش از بین میرن
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    9 22
    وطن فروش همه جا هست چه توایران چه توچین
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      7 0
      وطن سهم اغنیا و وطن پرستی وظیفه فقراست
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    10 3
    این انستیتو امریکایی در چین چکار میکرده.حالا که شریک هست.پس در عوارضش هم شریک هست
  • شهروندی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    10 6
    ای خدا لعنت کندترامپ لعنتی سگ زرد حرام زاده وخدا لعنت کندداعش زاده ترامپ ودولت عربستان ودولت اسرائیل وظالمان دنیا بااین همه جنایت وتحریم علیه ایران اسلامی
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 1
    چرا صدا و سيما نگفته؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      2 0
      به همون دلیل که جهان آرا تعطیل می شه
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    16 10
    این یعنی دست چین هم تو کاره پس شوخی تلخ درست بود و از ان درست تر نه شرقی نه غربی و از همه بدتر شرق پرستی یک سری
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      8 3
      شرق پرست نیستن . در مورد غرب زیاده روی کردن حالا برای بقاء پناه بردن به شرق
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 0
      اُسکُلین؟!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    46 4
    فرض می کنیم خبر درست در اینجاه نقش دولت چین که با امریکا همکاری کرده چیه ؟ چه جوری اونا با یک آزمایشگاه چینی همکاری می کردنند ؟ مجوز فعالیت به اونا رو چه کسی داده ؟ ایا دولت چین از این موضوع خبر نداشته اند ؟ جواااااااب بده مششششششششششرق
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 13
    این چیز شعرا چیه کار خود چینیهای بی پدره
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 2
    بر پدر جفتتون لعنت
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    3 1
    یعنی دولت چین خبر نداشت؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 1
    یعنی دولت چین نقش هویج رو بازی میکرده؟؟؟!!!
  • reza IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 8
    لطفا اونایی که خودشون رو برای حمایت از دولت چین جلو می انداختند ، جواب بدهند .
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 15
    همانطور که معلوم نشد ویروس ایدز از کدام منطقه و آزمایشگاه منتشر شده کرونا هم هرگز مشخص نخواهد شد چون دو تا ابر قدرت در این قضیه دست دارن
  • mjp IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    16 1
    قبل ازظهارنظرکافیه کمی اطلاعات کسب کنیم درموردهرموضوعی..مثلاالان یمشت بی سوادچین راهم شریک جرم میدوندغافل ازاینکه بدونندامریکاچندصدتاازاین ازمایشگاهاراتوکشورهادیگه داره.وظیفش شناسایی ویروسه ازاسمشم مشحصه ویروس شناسی...وقانونی برای خودش داره ک مثل سفارت میمونه ومصونیت داره ازهرگونه نظارت وبازدید...اینکه حق میزبانی رودرست بجانیورده مقصرچین نیست تورسانه هاهم پخش شدکه دوهفته قبل ازشیوع کروناامریکامسول ازمایشگاه را فراخونده مطمنااگه مدرکی هم بوده ازبین برده..فقط دونفرچینی اونجاکارمیکنن ک هردونفراقامت امریکادارن وبادوازده نفرامریکایی...چین ازنظرقانونی نمیتونه بدون اجازه رای اعضای سازمان ملل نظارت کنه اونجا...بهرحال وظیفه ازمایشگاه کمک به کشورهاست برای شناسایی ویروس کشورهاتازه تشویقشونم میکردن اماامریکا سواستفاده کرده.مثل توسفارتهاش ک جاسوسی میکنه دراین حال ک بایدکاردیپلماتیک کنه نه جاسوسی...دوستان اول تحقیق کنیددرباره موضوعات بعداظهارنظربفرمایید..مشرق جان منعکس کن کامنتمو.ممنون
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    تابلو دستساز بشر کار چه کشورهایی است الان برگشته به خودشون این ویروس یا آمارشونم دروغه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس