پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر تبلیغات علیه چین را ادامه داد و گفت که برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفته برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

پامپئو: کرونا نشان داد نباید از «هوآوی» استفاده کنیم!

وزیر خارجه آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرد که نهادهای بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشورها ادعاها درباره ساخت این ویروس در آزمایشگاه را رد کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «چین چندین آزمایشگاه دارد که  روی پاتوژن‌ها کار می‌کنند. این آزمایشگاه ها باز هستند و دنیا اجازه رفتن به داخل آنها را ندارد.»

پامپئو در مصاحبه‌ای با رسانه‌های منطقه‌ای به اینکه رهبری تحقیقات برای تعیین منشأ این ویروس را کدام کشور باید در دست داشته باشد اشاره‌ای نکرد. 

پامپئو چند روز پیش گفته بود دولت آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره شیوع این ویروس در دنیا است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا اشاره کرد و گفت دونالد ترامپ بر اینکه بازار انرژی آمریکا هنگام بازگشت تقاضا برای نفت خام بتواند جوابگوی تقاضاها باشد تأکید دارد.

او همچنین درباره توئیت امروز دونالد ترامپ که گفته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را «ساقط» کنند گفت: «آمریکا حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد و سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیروهای آمریکا است.»

ترامپ امروز در توییتی نوشت: «به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت هر قایق ‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک و آنها را ساقط کنند.»

یک مقام پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت این وزارتخانه هیچ دستورالعملی مبنی بر دستور ترامپ جهت هدف قرار دادن قایق‌های ایران دریافت نکرده است. 

یک مقام ارتش آمریکا هم گفت بعد از رویارویی شناورهای نظامی ایران و کشتی آمریکایی در خلیج فارس در هفته گذشته اتفاق دیگری بین نیروهای ایران و آمریکا رخ نداده است. 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد آمریکا ائتلافی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و تلاش برای تغییر رفتار این کشور ایجاد کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. 

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

 سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین واکنش نشان داد.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

یک سخنگوی وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه در واکنش به این موضوع گفت واشنگتن به رصد برنامه ماهواره‌ای ایران ادامه می‎دهد.

«رابرت لودویک» به این خبرگزاری آمریکایی گفت: «با وجود آنکه تهران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ندارد اما با توجه تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است بخواهد به سمت ساخت این موشک‌ها برود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    17 3
    منشأ ویروس کرونا آزمایشگاههای امریکاست
    • بنده IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 0
      واقعا متاسقم براتون.... چقدر امثال شما کوته فکرید... شرم شرم شرم بهتون که از اسلام فقط وحشی گری را رواج دادید.چقدر افراط؟ به والله که شما اصل دیانت رو ول کردید دنبال حاشیه اید...
  • مهربان IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    10 3
    ویروس توی پایگاههای آمریکا در تایوان گرجستان افغانستان قطر بحرین است سازمان بهداشت جهانی باید اجازه بازرسی داشته باشد
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      1 0
      نابغه شیوع کرونا تو تایوان صفر بوده، در ضمن چین کافر همچین کارایی ازش بر میاد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 1
    این بابا اینقدر عوضیه که بگه سلام هم وقیحانه هست!!! در ضمن هرچی از دهن آمریکایی‌ها بخصوص این گوریل و رئیسش در اومد بر عکس کنین واقعیت همونه!!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 2
    مثلا قایقهای ایران دستشون قلمه همینطوری وامیستن نگاتون میکنن ...خخخخ
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 0
    شما چرا غصه میخورید، نه شرقی نه غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس