رزمندگان یمنی (9).jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی عملیات بزرگی را علیه مزدوران ائتلاف سعودی آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند تیر خلاص را به آنان در استان‌های الجوف و مارب شلیک کنند.

سرویس جهان مشرق؛ از مناطق جنوب غرب استان الجوف خبر می رسد، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی علیه عناصر مزدور ائتلاف سعودی برای آزادی مناطق اشغالی در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی عملیات پاکسازی مناطق جنوب غرب استان الجوف (شرق بخش الحزم) را از اوایل این هفته آغاز و با عقب راندن نیروهای مزدور سعودی موفق به پیشروی شدند.

نیروهای یمنی حملات را از محور «المرازیق» علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند رشته کوه های «هضبه جدعان» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی در تلاش هستند مناطق مهم دیگری از جمله «دحیضه، العاقر و الدحلات» را در این محور پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، درگیری های سنگین در حومه پایگاه مهم و راهبردی «اللبنات» ادامه دارد؛ عملیات نیروهای یمنی برای تسلط بر این پایگاه از محور «المزاریق و لبنه علیا» علیه مزدوران سعودی آغاز شده است.
 


به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی با اعزام نیروهای تازه نفس و حملات شدید هوایی به شدت تلاش می کند مانع سقوط کامل این پایگاه استراتژیک در جنوب غرب استان الجوف شود.

«اللبنات»، مهم ترین و اصلی ترین پایگاه نیروهای مزدور ائتلاف سعودی در استان الجوف به شمار می آید؛ این پایگاه پس از آزادی و پاکسازی شهر الحزم به اتاق عملیات مزدوران تبدیل شد و همچنین خط اول دفاع از شهر مارب از محور شمالی محسوب می شود و این موارد اهمیتش را چند برابر کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، درگیری های سنگین در حومه شرقی بخش الحزم در جنوب غرب استان الجوف ادامه دارد و رزمندگان یمنی با پیشروی و آزادسازی بخش وسیعی از  کوه های «لبنه و البرش»، پایگاه «اللبنات» و مناطق «السیل، اندر و عرفج»  در تلاش هستند مزدوران سعودی را به هر ترتیب ممکن عقب برانند.

اگر رزمندگان یمنی در جریان این عملیات موفق شوند مناطق و کوه های «دحیضه، العاقر، لبنه، البرش، السیل، اندر» و پایگاه «اللبنات» را پاکسازی کنند، تمامی نقاط مهم در استان الجوف آزاد شده به شمار می آیند و سایر مناطق این استان بیابانی هستند.

اعلام الحربی

آزادی این مناطق مهم در جنوب غرب استان الجوف همچنین به معنای محاصره شدن شهر مارب و مناطق حومه آن از محور شمالی است و راه برای پیشروی نیروهای یمنی به سمت مرکز و شرق استان مارب هم باز می شود و این یک پیروزی مهم و تیر خلاص به ائتلاف سعودی است.

رزمندگان یمنی با ادامه پیشروی ها در این محور به سمت جنوب و عبور از مرز استان مارب می توانند خود را به پالایشگاه و میادین نفتی «الصافر» برسانند و شهر مارب را دور بزنند و مزدوران ائتلاف سعودی را از محور شرقی قیچی کنند.

به گزارش مشرق، در صورتی که عملیات نیروهای یمنی با این روند و ترتیب به نتیجه برسد علاوه بر آزادی شهر مارب (مرکز استان مارب)، پایگاه های نظامی «الریوک و تداوین» و مناطق مهمی دیگری از جمله «الجفینه، ارغوان و... » و کوه های «الخشب، بحره و...» نیز پاکسازی خواهند شد.
 

همزمان با عملیات رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف و ادامه درگیری ها در این محور، از غرب استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیاتی را در شرق بخش «صرواح» از دو محور علیه مزدوران ائتلاف سعودی آغاز کرده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در محور نخست (شمال شهر صرواح)، حملاتی را از کوه «هیلان و مخدره» علیه عناصر مزدور سعودی در منطقه «الکسارات» و کوه «الخشب» ترتیب دادند.

به نظر می رسد، هدف اصلی رزمندگان یمنی در این عملیات قطع ارتباط مزدوران سعودی از پایگاه «ماس» و مناطق حومه به سمت شهر مارب باشد؛ در حال حاضر درگیری در محور نخست ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

الاعلام الحربی

در محور دوم (شرق شهر صرواح) خبرها حاکیست، عملیاتی برای پاکسازی کامل کوه و پایگاه نظامی «کوفل» و کوه «غبیرا» آغاز شده است و نیروهای یمنی توانسته اند در منطقه پیشروی کنند و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، اگر این مناطق مهم و راهبردی از اشغال مزدوران سعودی خارج شوند، رزمندگان یمنی بار دیگر به ۱۳ کیلومتری شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) خواهند رسید و این یک خطر جدی برای ائتلاف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • طاهری IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    32 0
    فرمودند "نیروهای ایتلاف به حضور نیروهای ایرانی در یمن اعتراض دارند "!در عربستان، امارات و...هیچ نیروی خارجی نبست!!!!؟؟؟ عجب!
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      3 0
      صداهای کفتارها از دور، وقتی شیر می بینند درمیاد،ناراحت نباش بروند نزدیک دم آخر قبل از درک رو میکشن و فرت
  • SE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    25 48
    الکی به خوانندگان امیدواری ندهید. حوثی ها در نبردهای کوهستانی شکست ناپذیر هستند اما در بیابان ها و زمینهای هموار موفق نخواهند شد چون فاقد نیروی هوایی پشتیبان هستند. شهر مارب در آنسوی شرق ناحیه کوهستانی یمن و در دشت هموار واقع شده است برای همین احتمال موفقیت انصارالله برای تسخیر آن بسیار ناچیز است.
    • سید جواد IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 0
      سامانه های ضد هوایی جدید یمنی ها که با آن یک هلیکوپتر و یک جنگنده و چندین پهپاد سعودی ها را ساقط کردند، برتری هوایی ائتلاف را به شدت تضعیف کرده است.
    • US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 1
      به یاری خدا انصارالله تا چند روز دیگه مارب را تصرف می کنه. خدای نکرده شما که از پیروزی برادران انصارالله ناراحت نیستید؟
  • جندالله فی السوریا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    6 91
    انشالا فتح ایران
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      4 0
      اول سواد یاد بگیر بعد بیا زر بزن
    • ایران IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      9 2
      انشالله فتح استانبول و دیاربکر
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 4
      ایران اشتباهه اونی که فتح میشه رژیمی ای است که کشور نیست
    • عبدالله مومن IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      6 0
      پوشک اسهالی آل شیطان را کمتر بلیس هههههههههههه
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      12 2
      تو اگر فی سوریا بودی باید می نوشتی: ان شاء الله نه انشالا
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      4 0
      شما فعلاً از سوراخ موشی هستی بیا بیرو
    • حقیقت IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      4 2
      ایران چهل سال است که توسط نیروهای انقلابی فتح شده شما خواب تشریف دارید بیدارشو
    • علی IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      این که ip ش ایرانیه . کسی نیست اینا رو رصد و گزارش کنه تا بگیرنش؟ 100% یه چیزی ازش در میاد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    24 1
    پیروز باشید ای رزمندگان اسلام
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    9 0
    آقا پایگاه آزاد شده ولی نیروهای منصورهادی و نیروهای سه قبیله که دوتاشون همون نیروهای قبیله عبیده و مراد هستند ولی عملیاتی انجام ندادند
  • علی خدایی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    34 1
    ان شالله برادران انصارالله پیروز هستند و موفق خداوند همیشه صبر و استقامت و سر افرازی بدهد الهی آمین
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    10 0
    میشه تا قبل از انجام عملیات از انتشار اخبار و اطلاعات آن در راستا محرمانه بودن آن خودداری کنید
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 0
    دادن اختیار اداره استانهای جنوبی یمن به قبایل این کشور می تواند این قبایل را جذب کند در ضمن کنترل این استانها توسط این مردم جنوب یمن بهتر از در اشغال ماندن انها توسط عربستان و امارات و اسرائیل است
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    5 21
    مشکل یمنی ها نداشتن سیستم های مثل استرلا-3 و یا موشک هایی مثل میثاق 3 است نه چیز دیگر برای همین نمی توانند مناطق تصرف نموده را حفظ کنند- خدا به سپاه ما کمی عقل عطا کند اگر جیگر و یا پول تهیه و ارسال این موشکها را ندارند گروه منتظران مهدی حاضر است این موشک ها را به یمنی ها ارسال نماید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 0
    انصارالله در فرصت باقی مانده بدون دادن تلفات سنگین باید زودتر سهم قبایل استانهای جنوبی و شرقی را در تعیین استانداران این مناطق تعیین و کار جنگ را تمام کند به این می گویند بازی با کارت قبایل حتی می توان سالم ابیض و جنبش ناصری را نیز فعال نمود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    18 0
    باید موشکهای پدافندی سهند1،2،3 که همان استرلا یا سام 7 روسی است را باید هر طوری است به یمنی ها برسانید آمریکایی ها فکر می کنند اینها را از روسیه خریده اند یا صالح بطور مخفیانه اینها را خریده است تکنولوژی اش را هم به یمنی ها بدهید
  • US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    23 1
    خدا به آقا سلامتی و طول عمر بده انشالله
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    14 0
    انصارالله باید از نیروهای قبایلی و با کارت قبایل بازی کند و خود در جنوب یمن از دور نظاره گر باشد می تواند از این قبایل حمایت کند تا قبایل متحد انصارالله کنترل جنوب یمن را به دست بگیرند حتی قبایل جنوب دنبال مزدوری نیستند اندکی خودمختاری می خواهند که انصارالله استقلال نه اما تعیین استانداران جنوب را به قبایل جنوب بسپارد و کار جنگ را به پایان برساند
  • 11 IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 1
    نصر من الله و فتح القریب انشاالله پیروزی از آن انصار الله است
  • Reza IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    12 1
    خدا پشت وپناهتان رزمندگان پاک
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    10 0
    آمریکا خودش هیچگاه بطور مستقیم در یمن دخالت نخواهد کرد هرگونه برخورد و وارد شدن آمریکا به جنگ یمن باعث گسترش جنگ و شعله های آن می شود مثلا باعث نابودی کشتیرانی بین المللی در آبها آزاد و قطع جریان نفت عربستان و امارات بطور کامل می گردد- چیزی که از توان امریکا خارج است
  • دلسوز IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 7
    اینکه پدافند فاطر یک و.....درچند روز گذشته نتونستن مانع حملات هوایی سعودیها شونداتفاق نگران کننده ایه!چون به این معناست که برخلاف روزای اول الان تونستن یا رادار سیستم پدافندی یمن را هک کنن یا روش دیگه ای برای ناکار کردنشون پیدا کردن و ازاونجاییکه همه میدونیم اینا رو ایران فرستاده لذا موثرنبودنشون مایه نگرانی ماهم هست چون امریکا واسرائیل اگر خیالشون ازموثرنبودن پدافندایران تخت باشه حتما حمله هوایی خواهند کرد. اگر سیستم قویتری داریم لازم بود به حوثیها بدیم ،هم اونا راحتتر عربستان رو شکست میدادن وهم امریکا خیال حمله به ایران را از سرش بیرون میکرد
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      یمنی ها 300 موشک سام ضدهوایی را تبدیل به سیستم زمین پایه نمودند و مرتب می خواهدن صرفه جویی کنند متاسفانه سپاه موشکهای ارزان قیمت و و سبک میثاق 3 و یا استرلا 3 را که خود ایران هم می تواند بسازد را به یمنی ها منتقل ننموده است
    • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      دوست عزیز تنوع پدافند هوایی ایران به قدری هست که جای نگرانی نباشه. اس ۳۰۰ ها رو نباید فراموش کرد. موشک فاطر تازه اول راه برای یمنی هاست
  • مسعود IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    بیروزی نزدیک است مرک برامریکا
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 0
    اخبار غربگراهای داخلی افسرده کننده است و اخبار مجاهدان یمن سرور انگیز... مرگ بر آمریکا و آمریکایی ها
  • سیداحمد IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام شک ندارم درآینده دراین زمانه نزدیک به ظهور سلاحهای مخرب ازکارخواهند افتاداین کارراعلم انجام خواهدداد که خواست الهی است.
  • مصطفی بهراموند DE ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 0
    الله اکبر الله اکبر بنده بعنوان یه ایرانی وطن پرست هر موقع از موفقیت های مجاهدان یمنی موفقیتی به دست میارن در پوست خودم نمیگنجم واقعا جنگ یمن یه معجزه است که یه کشوری با دست خالی در مقابل ثروتمندترین کشور جهان با این همه سلاح پیشرفته اینطور مقاومت میکنه و به فضل الهی پیروز هم میشه انصار الله انشاالله بد از سیطره بر مآرب باید به صغیر کبیر قبیله مراد و قبیله عبیده رحم نکنه تا دست عبرتی برای سایر مزدوران و خائنین باشه
  • مهدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 0
    دشمن همیشه ترسو است باید شجاعانه جنگید با فکر و درایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس