کد خبر 1057082
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
تولد نوزاد سالم از مادر مشکوک به کرونا

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای جهان و ایران در ‌بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد.

به گزارش مشرق، در تاریخ هشتم فروردین ماه ۹۹ در بیمارستان امام رضا(ع) نوزادی با وزن ۹۰۰ گرم به دنیا می‌آید که به‌علت خفگی زایمان، نوزاد دچار مشکل می‌شود.

دکتر فرهت عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این عمل گفت: پزشکان اتاق زایمان بلافاصله نوزاد را احیا می‌کنند اما با توجه به اینکه مادر نوزاد مشکوک به کرونا بوده‌ است، نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان بستری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امکان انتقال کرونا از مادر باردار به جنین وجود دارد؟

وی با بیان اینکه  علت مشکل تنفسی نوزاد بعد از ۲۴ ساعت کمی بهتر می‌شود، افزود: در روز دوم نوزاد از دستگاه تنفسی خارج می‌شود و امیدواریم با کمک تیم پزشکی این نوزاد با سلامت تحویل خانواده شود.

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در آزمایش‌های صورت‌گرفته مشخص شد پلاکت نوزاد ۳۵ هزار و پی‌سی‌ار نوزاد مثبت است، تصریح کرد: پس از تولد با توجه به مشکوک بودن مادر به ویروس کووید۱۹، نوزاد تحت بررسی و آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرد که نتایج ابتلای به ویروس مثبت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوزاد نخستین نوزاد با وزن ۹۰۰ گرم مبتلا به کرونا ‌در سطح ایران و دنیاست، ادامه داد: در چند روز اخیر ۳ مادر کرونا مثبت نیز در این بیمارستان زایمان داشته‌اند که در بررسی‌های صورت‌گرفته تست کرونای نوزادان منفی بود و از بیمارستان مرخص شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    10 26
    چه افتخاري!!!! تولد اولين نوزاد جهان با كرونا در ايران! برگ ديگري از افتخارات جمهوري اسلامي
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      ایران عزیز اینقدر افتخار داره ک هر آدم کوری هم میتونه ببینه، آدم خواب رو میشه بیدار کرد ولی کسی ک خودش رو زده ب خواب رو نمیشه بیدار کرد
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      اشتباه نکن افتخار ایران احمقی مثل توست
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      برو بمير بى غيرت
    • علی IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 1
      چیز چه ربطی به شقیقه داره دکتر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس