کد خبر 1056705
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
بارندگی نمایه باران نمایه

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز ۱۳ فروردین سامانه بارشی تازه‌ای وارد کشور می‌شود و موجب بارندگی در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی خواهد شد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شرق کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در برخی ساعات بارش باران و رعد و برق ادامه دارد، ضمن آن که وزش باد شدید موقت نیز با این شرایط همراه است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی باران و برف ۵ روزه در ۲۱ استان

وی ادامه داد: روز سه ‌شنبه ۱۲ فروردین در شمال شرق و شرق کشور، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی، همچنین دامنه‌های البرز شرقی، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان و شمال غرب چهار محال و بختیاری بارش‌ها ادامه دارد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در شرق کرمان و همچنین برخی نقاط سیستان و بلوچستان وزش باد ادامه دارد که در برخی ساعات شدید است.

ضیائیان افزود: از بعد از ظهر امروز و فردا سه شنبه در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، قزوین، قم، اصفهان، یزد و مرکزی وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز چهار شنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و موجب بارندگی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و البرز مرکزی خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنج شنبه این سامانه تضعیف شده و در استان‌های واقع در نوار شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز جمعه در نیمه شمالی کشور و روز شنبه ۱۶ فروردین در نوار شمالی کشور در برخی ساعات بارندگی خواهیم داشت.                                                      

ضیائیان اضافه کرد: فردا بندر عباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا سه شنبه ۱۲ فروردین نیمه ابری در برخی ساعات با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۷ و ۷ درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز در تهران آسمان ابری و بارانی و جهت باد شمال غربی با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در تهران بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۵۴ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس