کد خبر 1057355
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
باران بارندگی بارش

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی تازه به کشور از امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی بارش داریم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران و وزش باد داریم و از اواخر وقت امروز در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، البرز و قزوین بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز ۱۳ فروردین تا اواسط وقت روز پنجشنبه ۱۵ فروردین احتمال وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و این به دلیل تشکیل کانون‌های گرد و خاک بر روی عراق و عربستان است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بارش باران و تگرگ در ۲۶ استان تا یکشنبه

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه ۱۴ فروردین در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل خزر، دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و بخشی‌هایی از کرمان، بوشهر و یزد و همچنین غرب کشور رگبار باران و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه ۱۴ فروردین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر تا ظهر جمعه دریای خزر مواج خواهد بود و دما در استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز جمعه ۱۵ فروردین در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه ۱۶ فروردین گستره بارش‌ها در سواحل خزر و نوار شمالی کشور، شمال شرق و شمال غرب خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه ۱۷ فروردین بارندگی در سواحل شرقی خزر، شرق و شمال شرق کشور خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر دوشنبه ۱۸ فروردین با ورود سامانه جدیدی از شمال غرب در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا بندر عباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد و همدان با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه ۱۴ فروردین نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در بعد از ظهر نیز این شرایط حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس