کد خبر 1056410
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
فعالیت گروه‌های جهادی بانوان درباره کرونا دختران انقلاب

با شیوع کرونا در کشور، بسیاری از جوانان جهادی ازجمله دختران و پسران با انجام اقدامات مختلف به مقابله با ویروس کرونا پرداخته‌اند.

به گزارش مشرق، این روزها کرونا آشنا ترین نام برای مردم جای جای زمین است. بیش از سه ماه است که این موجود عجیب و غریب به جان جهان افتاده و از شرق و غرب جهان گرفته تا کشور خودمان را درگیر کرده است.

اما شیوع کرونا در ایران با تمام کشورها و قاره‌های جهان تفاوت اساسی دارد. در اروپا، آمریکا و حتی آسیا خط مقدم درگیر با کرونا صرفاً دولتها هستند و مردم به غیر از ماندن در خانه و مشارکت در حفظ قرنطینه، نقش دیگری در مهار کرونا ندارند.

اما در ایران کرونا حکایت دیگری دارد. نبرد با کرونا در ایران به غیر از دولت به دست مردم نیز در حال انجام است و به جرأت می‌توان گفت که مقابله با کرونا بدون یاری مردم ممکن نبوده و نخواهد بود. این روزها این مهمان ناخوانده مرد و زن یا پیر و جوان نمی‌شناسد و همه را به میدان جهاد کشانده و هرکس در حد توان خود در حال تلاش برای مقابله با ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید:

خدمات اجتماعی، شاه‌بیت تلاش مسجدی‌ها و هیأتی‌ها در سال ۹۸ +عکس

ایستادگی تمام‌قد سپاه کردستان علیه کرونا +فیلم و عکس

از جوانانی که شب‌ها به صورت ناشناس در خیابان‌ها قدم می‌گذارند و معابر را ضد عفونی می‌کنند یا آن‌هایی که به درب خانه نیازمندان می‌روند و اقلام بهداشتی توزیع می‌کنند، گرفته تا زنان و دخترانی که در خانه‌ها و کارگاه‌ها به تولید ماسک و دیگر وسایل می‌پردازند، همگی در حال برداشتن قدمی برای ریشه کن کردن کرونا هستند.

در این میان دختران جوان نیز بیکار نمانده و برای کمک به مهار کرونا دست به کار شده‌اند. گروه‌های جهادی در گوشه و کنار شهر مملو از دختران و پسران جوانی است که همگی در حال خدمت و فعالیت هستند. همزمان با آغاز تعطیلات نوروز و حتی پیش از آن، خانه‌های بسیاری تبدیل به کارگاه خیاطی شده و دختران و بانوان در حال دوخت ماسک و لباس‌های مخصوص کادر درمان هستند.

به علاوه در این ایام، شمار زیادی از حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها، کارگاه‌ها و دیگر اماکن به محل بلند شدن صدای چرخ‌های خیاطی تبدیل شده است. صدایی که اغلب به دست دختران جوان به گوش می‌رسد و آنها را به تولید شیلد، لباس مخصوص، دستکش و ماسک برای کادر درمان و مردم عادی مشغول کرده است.

توزیع بسته‌های سلامت در محلات توسط دختران جهادی

در این میان مجموعه جهادی دختران انقلاب نیز با نیروهای جوان خود پای در این مسیر گذاشته و با راه اندازی پایگاه در سطح شهر، به توزیع اقلام بهداشتی میان هموطنان می‌پردازد.

بهاره جنگ روی مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب»، درباره فعالیت‌های این گروه می‌گوید: این مجموعه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مقابله با حمله بیولوژیکی دشمن و ویروس منحوس کرونا، اقدام به راه اندازی ستادهای مردمی دختران انقلاب به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در مناطق محروم شهر تهران کرده است.

جنگ روی افزود: این ستادها به صورت کاملاً مردمی و با حمایت خیرین در مناطق میدان خراسان و شوش، پیروزی، محلاتی، میدان شهدا، بریانک و شهرری، نازی آباد و خیابان دهم فروردین برقرار است.

وی درباره فعالیت این ستادها توضیح داد: در ستادهای مذکور توزیع بسته‌های سلامت و مشاوره به مردم محروم مناطق انجام می‌شود. مشاوره‌های سلامت و خدماتی به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه متقاضیان انجام می‌شود.

جنگ روی با بیان اینکه ستادهای مجموعه دختران انقلاب تاکنون در ۷ منطقه راه اندازی شده است، ابراز داشت: این مراکز به تدریج در حال افزایش است و در خبرهای بعدی مناطق جدید نیز به هموطنان اطلاع رسانی می‌شود.

مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» با بیان اینکه در برخی از ستادها دوخت ماسک نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: در هر مرکز ۵ نیروی فعال برای بوده و به ثبت تماس‌ها و آدرس‌ها می‌پردازند. از ساعت ۵ عصر نیز تمامی اعضا بسته‌های سلامت را میان منازل خانواده‌های مستضعف مناطق توزیع می‌کنند.

وی عنوان کرد: روزانه در هر ستاد ۱۰۰ الی ۱۳۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی، دستکش و غیره میان مردم محلی مناطق توزیع و این بسته‌ها تماماً با کمک خیرین تهیه می‌شود.

جنگ روی در پایان تصریح کرد: ستادهای مردمی دختران انقلاب در مساجد و حسینیه‌های محلات مختلف ایجاد شده و دختران جوان و جهادی در راستای شعار آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب در حال خدمت رسانی هستند. شمار داوطلبان نیز در حال افزایش است و تمام برای مقابله با این ویروس با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

بانوان بسیجی در خط مقدم مبارزه با کرونا

پیش‌تر نیز مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره بر فعالیت‌های متعدد بانوان و دختران بسیجی در این زمینه گفته بود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بانوان بسیجی کشور اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس داده و به اموری نظیر ضدعفونی‌کردن محلات، تولید ماسک و لباس‌های ضد عفونی کننده در کارگاه‌های بسیج زنان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و توزیع اقلام میان خانوارها پرداخته‌اند.

اصلانی با اشاره بر راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در سطح کشور ابراز داشت: این کارگاه‌ها توسط بانوان و دختران بسیجی در حال گردش است و روزانه چند صد هزار تولیدات دارد.

حضور زنان جهادگر در بیمارستان‌ها

وی افزود: به‌علاوه بانوان و داوطلبان گروه‌های جهادی از طرف سازمان بسیج زنان نیز برای کمک به کادر درمان در بیمارستانها حضور یافتند و تا این لحظه ۳ الی ۴ هزار نفر به بیمارستان‌های سطح کشور اعزام شده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره بر دیگر خدمات بانوان بسیجی عنوان کرد: توزیع غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا، اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی به هموطنان مستضعف، آموزش و اقدامات فرهنگی برای خانواده‌ها و ضد عفونی کردن معابر و خیابان‌ها از دیگر اقدامات زنان کشور برای مهار کرونا است و این امور با شدت هر چه بیشتر نیز ادامه دارد.

شیوع کرونا منجر به بسیج و همکاری اقشار مختلف جامعه برای مقابله با این بحران شده است. اتفاقی که ظرفیت‌های پنهان کشور را پدیدار و عامل همدلی هموطنان با یکدیگر شده است. اما در این میان نقش جوانان جهادی در کنار دیگر اقشار به ویژه جهادگران سلامت، برای همیشه در خاطر مردم باقی خواهند ماند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    26 24
    این خواهرها باید از حضور در بیمارستانها خودداری کنند چون ممکن است ناقل بیماری باشند و یا خودشان مریض بشوند و کرونا را به خارج از بیمارستان ببرند . در کجای دنیا غیر از کادر پزشکی فرد دیگری حق ورود به بیمارستان دارد؟؟ در اروپا ملاقات بیمار و سالمند در خانه سالمندان ممنوع شده ، چیزهائی می بینیم د رایران که نگو ونپرس ...
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      11 4
      متاسفانه فهم شما هیچوقت درست نمیشه ، همین الان سی ان ان یه گزارش زده از دختری که خونش رو که زیرزمین بوده رو کرده محل تولید ماسک و از تشکر کردن !!! همینطور کسایی الان مثل کشیش ها و بقیه تو اروپا دارن کمک میدن اتفاقا . توی بیمارستان هم اتفاقا با رعایت اصول بهداشتی خیلی مفید هستن داوطلب ها ، چون الان قریب یک ماه و خرده ای هست که کادر بیمارستان درگیر هستن و دارن خرد میشن . بله کاملا درست هست اینا رو فقط تو ایران میشه دید ، اینجا نه مثل فرانسه ملت رو تو کوچه با ترقه می زنن ، نه مثل انگلیس تف می مالن دم خونه مردم و نه مثل وحشی ها برا دستمال همدیگه رو می زنن . اینجا برای خدا امت حزب الله وارد مشن و مشکلات رو حل می کنن
    • ناشناس IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      5 8
      چقدر خود باخته و کوته فکر هستی و البته خیلی چیزای دیگه که لیاقتش رو داری
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      6 5
      خیلی حرفهای الکی وبی اندیشه ای زدی.!!!
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      6 12
      خوبه به اخباری که الان از اروپا میرسه خوب گوش بدهی وبدانی آنطور که می‌گویی نیست واین حرفات در حد تخیل وتوهم.!!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    36 21
    احسنت. عالی. خداقوت. خسته نباشید. اجرتان با حضرت زینب سلام الله علیها.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    14 20
    بیخود وضعیت بهداشت آمریکا واروپا را به رخ کشور مانکش هیچ کشوری مثل کشور ما رعایت بهداشت ندارد. درثانی این خواهران محترم آموزش دیده هستند وجان عزیز خودشان را برای سلامتی بیماران داوطلبانه به خطر انداختند. مثل زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران. که عده ای داوطلبانه وبسیجی از وطن عزیزمان دفاع می‌کردند این خواهران هم مثل آن برادران عزیز بی ادعا ومخلص هستند.... جناب بهداشت!!! خودت برو کمک کنی اگر مردی.!!! کاش عده ای عوض غر زدن وبهانه گرفتن به کمک مردم می‌رفتند. وبرای آخرت خود توشه می فرستادند.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 2
    از اسم دختران انقلاب ایتقدر وحشت دارید که مثل همه چیزهای دیگه دارید تحریفش میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس