کد خبر 1056372
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
۱۳ راهکار اساسی که چربی‌های شکم را از بین می‌برند

چربی شکم که در نواحی دور کمر جمع می‌شود، به نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری تبدیل شده است. نه تنها چربی شکم جذابیت را از بدن می‌گیرد، بلکه خطر بالا رفتن فشار خون، دیابت و بیماری چربی کبد را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، بسیاری از افراد در سنین مختلف به دنبال روش‌هایی برای سوزاندن چربی‌های شکمی خود هستند و البته این موضوع یک نگرانی جدی برای افراد میانسال است. اگر چربی زیادی در اطراف کمر خود دارید، باید از شر آن خلاص شوید حتی اگر مقدار آن اندک باشد.

بیشتر بخوانید:

۱۳ روش برای کاهش چربی شکم به اختصار ذکر خواهند شد:

شیر یکی از نوشیدنی‌هایی است که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. شیر یک منبع غنی از کلسیم است که به از دست دادن چربی‌های دور شکم تان کمک می‌کند.

اسیدهای چرب اّمگا۳ باعث گرسنگی کمتر شما می‌شود و تا دو ساعت بعد از خوردن آن احساس سیری خواهید داشت.

سیب انتخاب سالمی محسوب می‌شود، زیرا حاوی پکتین بوده، همچنین این ترکیب علاوه بر کمک به سوزاندن چربی‌های شکمی در مهار سرطان روده موثر است.

شکر نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز است و فروکتوز فقط در کبد قابل اندازه گیری می‌باشد. هنگامی که یک فرد مقدار زیادی شکر مصرف می‌کند، کبد با فروکتوز بیش از حدی مواجه می‌شود که مجبور است آن را به چربی تبدیل کند.

لیموترش، به‌عنوان یک ماده غذاییِ طبیعی برای لاغری مطرح شده است. ویتامین C موجود در این میوه، آن را تبدیل به یک آنتی‌اکسیدان بسیار مؤثر کرده است که مصرف آن به حذف سم‌زدایی از بدن، مبارزه با احتباس مایعات و کاهش تورم شکم کمک می‌کند.

هندوانه یک چربی سوز شکم است. خواص هندوانه بسیار زیاد است و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. وقتی پیش از شروع وعده‌ی غذا هندوانه بخورید، معده‌ی شما بدون ورود کالری به بدن‌تان پر می‌شود.

به جای نوشیدن قهوه چای سبز بخورید. چای سبز سوخت و ساز بدن را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد.

محدود نمودن میزان کربوهیدرات مصرفی یک راه بسیار موثر برای کاهش چربی تجمع یافته در اطراف شکم است.

سرکه سیب، عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. اگر عملکرد کبد بهتر شود، درنتیجه سوخت‌وساز بدن نیز بالا می‌رود. کبد سالم، سرعت متابولیسم بدن را زیاد و سلول‌های چربی را از بین می‌برد.

کرفس میزان کالری پایینی دارد و حاوی مقادیر خوبی از کلسیم و ویتامین C است. این ماده غذایی با افزایش حس سیری بدون کالری به کاهش وزن کمک می‌کند.

خیار یک میوه‌ی طراوت‌بخش و کم‌کالری و همچنین یک چربی سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارش است.

آب سیب و دارچین، یک نوشیدنی فوق‌العاده برای افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند و بدنشان را سم‌زدایی کنند. می‌توانید سیب را پوست بگیرید و خُرد کنید و به همراه چوب دارچین داخل یک پارچ مناسب بریزید.

باید بدانید که؛ ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم و عدم ابتلا به انواع بیماری‌ها انجام دهید. مزایای شگفت انگیز و بی شماری که ورزش برای بدنتان به ارمغان می‌آورد فراتر از محدوده این مقاله است، اما به طور خلاصه و ساده می‌توان گفت که ورزش در کاهش چربی شکم موثر است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس