کد خبر 1056371
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

این روزها با شیوع کرونا برخی افراد به سمت روش‌های نادرست و غیرعلمی رفتند، راهکارهایی که سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

به گزارش مشرق، این روزها با بروز ویروس کرونا تقریبا همه افراد برای رهایی از آن به سمت روش‌های نادرست و غیر علمی رفتند، راهکارهایی که نه تنها معتبر و صحیح نیستند بلکه استفاده از آن‌ها به گفته پزشکان و متخصصان عفونی می‌تواند مقاومت بدن انسان را در برابر این ویروس خطرناک کاهش دهند.

تا جایی که می‌توانید از روش‌هایی مانند مصرف الکل‌های صنعتی، دود کردن عنبر نسارا، مالیدن روغن بنفشه، گرفتن سشوار زیر بینی، خوردن جوهر نمک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرهیز کنید؛ چرا که این‌ها کج راه‌هایی هستند که افراد سود جو و دروغگو برای افزایش سود مالی و کاری خود در مقابل افکار مردم می‌گذرانند .

بیشتر بخوانید:

به گفته روانشناسان و متخصصان روانپزشکی افراد «بی اعتماد به نفس» و «بدون سواد رسانه ای» با مراجعه به هر سایت و منابع غیر رسمی ذهن خود را درگیر  و از این گونه مراجع پیروی می‌کنند، اما باید دانست که پذیرش این اطلاعات کاملا بی اساس و بی پایه است و تنها می‌تواند باعث آسیب به جان و افکار ما شود.

وزارت بهداشت جهانی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه، پیشگیری از دست دادن با دیگران و رعایت نکات بهداشتی می‌داند.

تاکنون چند نفر به علت مصرف الکل‌های صنعتی نابینا شده اند که این کار بسیار ناپسند است و باعث آسیب به افراد خواهد شد؛ بنابراین با مراجعه به سایت‌های موثق می‌توان اطلاعات علمی و پزشکی را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها افزایش داد.

با اینکه سازمان بهداشت جهانی تاکید زیادی برای ماندن در خانه و نبود دید و بازدید نوروزی برای ایرانیان کرده است، اما با این حال بسیاری از هموطنان خانه نشینی را ترک کردند و سفر رفتند و وقتی علت این کار را از آن‌ها جویا می‌شویم، آنها می‌گویند که سالی یک بار به دیدن خانواده هایمان می‌رویم، ما داخل ماشین هستیم پس آسیبی به دیگران نمی‌زنیم، تنها عید برای ما فرصت طلایی به منظور دیدن اقوام و آشنایان است اما از تمام این موارد که بگذریم به این نتیجه می‌رسیم با رفتن به مسافرت تنها وضعیت را بدتر می‌کنیم؛ چرا که اگر ناقل باشیم با رفتن به خانه اقوام آن‌ها را هم به این ویروس کشنده مبتلا خواهیم کرد.

شاید در ابتدا هیچ علائمی ابتلا به کرونا نداشته باشیم و این ویروس در بدن ما باشد و بعد از چند روز این علائم ظاهر شوند و افرادی در فامیل باشند که بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری ریوی، قلبی، دیابت دارند یا افراد مسن با سیستم ایمنی ضعیف باشند و ما با ندانم کاری این ویروس را به آن‌ها انتقال دهیم.

تاکنون همه ما فهمیده ایم که افراد مسن، کودکان و بیماران بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند، با این حال متخصصان تغذیه و رژیم درمانی یا متخصصان عفونی و وزارت بهداشت تاکید می‌کنند تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف میوه جات و سبزیجات تازه و رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

همچنین وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به هیچ عنوان گوشت خام یا نیم پز مصرف نشود و هنگام مصرف این موادغذایی باید خوب پخته شوند تا ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود.

توصیه آخر در این روزها تا مهار کامل ویروس کرونا این است که به هیچ عنوان فریب افراد ریاکار و سودجو را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده نخوریم و با مراجعه به منابع معتبر علمی یا سایت‌های رسمی اطلاعات خود را برای پیشگیری از کرونا افزایش دهیم و راه‌های سنتی از قبیل دود کردن عنبرنسارا یا استفاده از روغن بنفشه را کنار بگذاریم و تنها با عقل و منطق و رعایت اصول بهداشتی بکوشیم تا این ویروس را برای همیشه نابود کنیم بدون اینکه ضرر یا خطری به خود و دیگران وارد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    13 0
    با اینکه تاثیر روغن بنفشه و عنبر نسا مشخص نیست اما تاثیر بد الکل و کوری و مرگ ناشی از ان اثبات شده است اما شما در رسانه ها نمی بینید که مثلا در عصر جدید خوردن الکل را مسخره کنند اما تا دلت بخواهد روغن بنفشه و ... را مسخره می کنند اگر کار خودسرانه بد است چرا الکل به استهزا گرفته نمی شودو متلک گفته نمی شود ؟!!!!!!!
  • محمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 2
    به غیر از عنبر نسارا و روغن بنفشه موارد دیگری هم هستند که در طب سنتی ریشه دارند و شما نمی توانید براساس "بت سازمان یهودی بهداشت جهانی " همه این تجربیات را به این راحتی غیر علمی قلمداد کنید.
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    9 0
    خوردن مشروب نجس و رفتن مستقیم به جهنم. چیزی ست که جز خران اجتماع که دینی هم ندارند از دست کس دیگری برنمی آید هههههههههههه
  • هیات علمی دانشگاه IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    باسلام، بر اساس تحقیقات پیشین علمی دانشگاهی درغرب بر روی مفردات داروی امام کاظم(ع)، اثر پیشگیری و درمان این دارو درتمام انواع سرماخوردگی و آنفولانزا مانند کرونا فوق العاده بودهو تجربه بالینی بنده درخصوص مشاهده درمان افراد متعدد کرونایی درشمال، تاکیدی براین مطلب است. همچنین خاصیت فوق العاده عنبرنسارا به عنوان یک گندزدای طبیعی بر متخصصان مرتبط، پوشیده نیست. درمان بالینی روغن بنفشه و آثارآن درتقویت سیستم ایمنی نیز مکررا مشاهده و تایید شده است. از شرق انتظار بیش از این است که با یک چوب همه را نراند و افرادی که دستورات طب اسلامی-ایرانی را منتشر می کنند را با دستوردهندگان به شرب خمر دریک کفه قرار ندهد.
    • محمود سلمانی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      کرونای بنده و دو تن از نزدیکان بنده با داروی امام کاظم ( علیه السلام ) درمان شد و جدای درمان ام اس خودم و درمان ایدز و سرطان و دیالیز و ...که بارها به چشم دیده ام و شواهد آن بارها با جستار درمان شدگان طب اسلامی قابل سنجش و مطالعه علمی است . داستان روغن بنفشه کنجدی که درمان آنرا بارها روی میگرن سینوزیت کربویی مشکلات مغزی و ... بارها دیده ایم به هبچ وجه جزو درمان های کرونا نیست و بلکه جزو یکی از توصیه های اهل بیت علیهم السلام درباب بیماری های اپیدمی بوده . همه می دانیم بیماری کشنده آن زمان وبا و طاعون و ... مانند آن و میکروبی بوده گه بیشترین راه انتقال آن عدم رعایت بهداشت ، آب آلوده و مدفوع بوده و توصیه تطهیر بدن با این روغن اعجاب انگیز احتمالآ برای عدم انتشار میکروب بوده است و آنانی که جسارتا شیاف مسکن را استفاده کرده اند و دیده اند که چگونه کثافات بدن را استخراج و منتشر می کند به دروغ آن را درمان کرونا در روش اهل بیت معرفی می کنند . راه پیشگیری و درمان قطعی کرونا قوی سازی قوای دفاعی با واکسن_ داروی امام کاظم است ... تعجب فراوان از دهان های بار به اهانت و دروغزنی و بسته برای تحقیق و آزمون علمی بر مبنای صرف دانش غربی است و ندیدن رفرنس های علمی مقالات علمی غرب در تایید بالابردن ایمنی بدن توسط اجزای یادگار و معجزه علمی حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و به خطر انداختن جان مردم دنیا از بیماری ای با تمام طمطراق ظاهری عام بشر هنوز ناشناخته و درمان آن قطعی نشده است. برخی پزشکان و کادر درمانی شفای کرونای خود را با این دارو شهادت داده و یا توصیه کرده اند و جمعی از پزشکان در موسسه مصاف تاثیر پیشگیرانه و درمان گری آن را تایید نموده اند. فردا آفتابی روشن خواهد شد و قطاع طریق سلامت انسانها رسوا خواهند شد..
  • وحید IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    باسلام وقتی به کرونا مبتلا ومشکل تنفسی پیدا کردم وسپس بقیه اعضای خانواده مبتلا شدند از طب مدرن دیگه خبری نبود پچون هیچ دارویی را پیشنهاد نداد ولی در طب اسلامی روغن بنفشه وداروی امام کاظم وجامع رضوی را بعضا رایگان وبلضا با قیمت هزار تومان تهیه کردیم ومصرف کردیم که تماما نتیجه نداد . ما فکر می کنیم طب اسلامی خیلی جاها می تواند به کمک طب جدید بیاید . لازم به ذکر است پس از بهبودی دوره ی مربی گری کرونا سپری نموده ودر مراجعات مردمی نیمی از جمعیت شهر مون هم از طب اسلامی استفاده وبه آن اعتقار محکمی دارند. تشبیه الکل با طب اسلامی کار پسندیده ای نیستچون طب اسلامی در درمان دیابت وفیبرم که طب نوین در آن مشکل دارد توانست اعتماد مردم را جلب کند پس به اعتماد واعتقاد مردم احترام بگذاریم.
  • 2020 IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    بسیار برای شما متاسفم. نجاسات و طیبات رو در کنار هم آوردید و بعد استناد کردید به سازمان بهداشت جهانی! این سازمان صهیونیستی چرا در قضیه خون‌های آلوده، تحریم پانسمان بیماران پروانه‌ای، شیوع وبا در یمن، استفاده از اورانیوم ضعیف شده در عراق و ... اینقدر دلسوزانه وارد عمل نشد؟ شما توصیه معصوم علیه السلام در استفاده از روغن بنفشه که تمام مجاری تنفسی رو از چرک پاک و نفس آدم رو باز میکنه گذاشتی کنار استفاده از الکل و جوهر نمک؟! این باشگاه خبرنگاران جوان به کدام لجنزاری وصله که علیه دین لجن‌پراکنی میکنه؟ هر کس با نسخه who بمیرد به مرگ جاهلیت مرده. الحمدلله که ویروس منحوس کرونا در حال غربالگری و تعیین مود دینداری مدعیان مسلمانی است. از خدا بترسید و این گزارش رو پاک کنید. اگر یکنفر به واسطه خواندن این مطلب گمراه شود و جمعی رو گمراه کند، آثار عقاب آن دامن‌گیر شماست.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    نکته مهم این که اگر خوردن الکل رو با مالیدن روغن بنفشه و دود عنبر یکی بدانیم هم یک ادعای غیر کارشناسی است. بد نیست قبل از نوشتن مقاله دو سه تا مطلب از خواص روغن بنفشه و عنبر نثارا در سایتهای معتبر مطالعه کنید.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 0
    از این سایت که منتسب به انقلابیون است انتطار میرود که مستقیم و غیر مستقیم طب اسلامی را که مد نظر رهبر معظم انقلاب است را زیر سؤال نبرد. ...در سال91، در سخنرانی که در مشهد مقدس داشتند فرمودند انرژی هسته‌ای مال آنها بوده است که آن را گرفته و به خوبی از پس آن برآمدیم. دغدغه قلبی امروز من طب ایرانی اسلامی است، به آن بپردازید. https://www.yjc.ir/fa/news/5351092/%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B7%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%BA%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%A7
  • سید IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    مشرق این قدر که نگران عنبر نسا وروغن بنفشه هستی نگران الکل و عرق سگی نیستی که جوانهاراسینه قبرستان می فرسته تاحالا چندنفر با روغن بنفشه وعنبرنسا مردند ملت با6متر شیلنگ کولونوسکوپی می کنند افتخار است حال بایک پنبه روغنی ایراداست که اندازه یک شیاف غربی است لیاقتتون همون شش متر شیلنگ غربی است و میلیون تومان هم پول بابتش پرداخت کنید
  • حسین جلینب DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    عنبر نسارا غلط است عنبر نسا صحیح می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس