کد خبر 1059404
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
لبنان

حزب الله لبنان آمادگی کامل خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان‌های بعلبک – الهرمل در راستای حفظ سلامت مردم این مناطق اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت خبری العهد، حزب الله لبنان اقدامات لجستیکی و سازماندهی را برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا در استان بعلبک – الهرمل به پایان برد و آمادگی کامل خود در این منطقه را برای تجهیز آن به منظور مراقبت و پیگیری موارد ابتلا به این ویروس را از طریق یک اتاق عملیات ویژه اعلام کرد.

در همین راستا، دکتر حسین النمر مسئول منطقه بقاع در حزب الله گفت: در سایه بحران مقابله با ویروس کرونا، حزب الله از همان روزهای اول طرح را در منطقه بقاع وضع کرد.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله لبنان در صف اول مقابله با کرونا +عکس

وی افزود: ۲۲۶ کمیته در بخش ها و روستاها در نظر گرفته شده است که شامل کمیته های بهداشتی و کمیته های همیاری اجتماعی است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حسینیه امام خمینی (ره) در بعلبک افزود: درخصوص آمادگی مراجع ذیربط، ۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس دفاع شهری برای انتقال موارد کرونا تجهیز شده و ۲۰۰ نفر نیز آموزش دیده و به چندین گروه تقسیم شده اند. این گروهها برای پیگیری و مراقبت موارد ابتلا به ویروس کرونا از طریق یک اتاق عملیات مشترک تجهیز شده و سطح آمادگی به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

النمر گفت: هیئت بهداشت اسلامی ۱۳ مرکز در بخش های مختلف منطقه بعلبک باز کرده و ۷۰۰۰ خواهر و برادر با همکاری این هیئت و سازمان دفاع شهری برای پیگیری موارد ابتلا به کرونا و ۱۵۰۰۰ نفر از طریق رسانه های گروهی آموزش دیده اند.

وی گفت: بیمارستان دولتی بعلبک موارد مشکوک ابتلا به کرونا را پذیرش می کند و می توان توان آن را تا ۱۰۵ تخت افزایش داد. در کنار آن بیمارستان دولتی الهرمل، بیمارستن بتول در الهرمل و بیمارستان دار الحکمه در بعلبلک هم هست.

النمر گفت: شمار شرکت کنندگان در این عملیات در منطقه حدود ۳۵۳۰ نفر است. ۲۰۰ نفر از نیروهای سازمان دفاع شهری، ۲۰۰۰ نفر پزشک و پرستار مستقر در روستاها و ۱۳۳۰ کمیته همکار در پرونده بهداشتی هستند.

وی گفت: از تاسیسات و مراکز و سالن ها به عنوان محل های نقاهت مبتلایان به کرونا استفاده خواهد شد.

نمر گفت: در سطح پرونده همیاری اجتماعی، ۷۰۰۰ بسته غذایی توزیع شده است و تلاش برای تامین بسته های بیشتر در جریان است.

وی تاکید کرد: شهرداری ها نقش بزرگی در پیگیری مواردی که نیازمند قرنطینه خانگی الزامی دارد، دارند. ما در حزب الله هماهنگی دائم و کامل با وزیران و نمایندگان منطقه و استان بعلبک - الهرمل و استاندار بقاع و سایر نهادها و اتحادیه ها و نهادهای مدنی در راستای فعالیت بهداشتی و اجتماعی خود داریم و همگی یک تشکل اجتماعی واحد هستیم که با هم برای گذر از بحران تلاش خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس