کد خبر 1057592
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
جهان/ کرونا نمایه

هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و همانند آنفلوانزا با رسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می‌شود.

به گزارش مشرق، همه ما بارها شنیده ایم که می‌گویند ویروس کرونا یک بیماری فصلی است، اما پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند و هشدار دادند: کرونا با آنفوانزا تفاوت‌های زیادی دارد و اگرچه ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس کمتر کشنده است، اما بسیار مسری‌تر بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا مقابله با آن به شدت مشکل ساز شود.

بیشتر بخوانید:

علت شیوع و مرگ‌ومیر وسیع کرونایی در ایتالیا

چرا از آنفلونزا به اندازه کرونا نمی‌ترسیم؟

هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و همانند آنفلوانزا با رسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می‌شود.

عضوهیئات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: دمای ۳۵ درجه اتاق موجب از بین رفتن ویروس کرونا نمی‌شود و نباید به این شایعات توجه کرد؛ بلکه دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه بالای صفر اتاق، فقط مدت زمان روزهای زندگی این ویروس را کم می‌کند.

وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع موجب از بین رفتن ویروس کرونا خواهد شد؛ به همین علت رعایت کردن بهداشت فردی موجب از بین رفتن آلودگی خواهد شد.

کادر درمانی بیمارستان‌ها عقیده دارند که بیشتر افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند هیچ بیماری از قبیل کرونا ندارند و آمدن آن‌ها تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد؛ چرا که باعث می‌شود تا تمامی تخت‌ها توسط این افراد سالم پر شوند و برای افراد بیمار جایی برای خدمت رسانی نباشد و از آنجایی که اصلی‌ترین مکان انتشار ویروس کرونا، بیمارستان‌ها هستند باعث می‌شود تا ویروس کرونا به راحتی در اطراف منتشر شود و افراد سالم مستعد این بیماری یا ویروس خطرناک و کشنده قرار بگیرند.

اگر جان خود و دیگران برایتان مهم است از سفر به دیگر نقاط کشور در این شرایط بحرانی دست بردارید و تاجایی که کی توانید در منزل بمانید. منزل امن‌ترین مکان ممکن برای جلوگیری از انتشار ویروس کروناست. اگر خریدی داشتید بهترین کار این است که تنها یک فرد تاز اعضای خانواده به عنوان نماینده از خانه خارج شود و لیست یک هفته را تهیه کند و در صورت ورود به منزل حتما دستان خود را با آب و صابون یا مایع بشوید و مابقی وسایل و لباس‌های خود را حتما با الکل ضدعفونی کند تا مانع انتشار ویروس کرونا شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • OM ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    17 4
    کرونا چه نوع آزمایش الهی است؟؟؟!!! --- کرونا ویروس این موجود بی نهایت کوچک نا مرئی آفریده ی خداوند آزمایشی است الهی از اندازه ی خلوص و عدالت گرایی خدا خواسته ما در روابطی که با خدای خود ، با خویشتن خویش ، با دیگران از هم نوعان و دیگرها از انواع دیگر بتناسب بهره وری متقابل از هر نوع از این انواع بر قرار کرده ایم. شایسته است پیش از همه گیر شدن کرونای کشنده ی بی نهایت کوچک به اندازه ی خلوص و عدالتی که در روابط مذکور بر قرار کرده ایم با دقت و تأمل فکر کنیم و تا دیر نشده با جدیت به جبران کاستیهای خلوص و عدالت بپردازیم.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 25
      کرونا ساخته دست کثیف کمونیست هاست هر چیزی رو نچسبونید به خدا البته اگه به خدا اعتقاد دارید
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    12 0
    پول خرید یک هفته جنس را از کجا بیاریم کرونا هست خیلی هم خطرناکه قبول ولی تو این بیکاری چطوری خرجی در بیاریم چجوری اجاره خونه بدیم جنس ها هم که هر روز گران تر می شود دولت هم که متاسفانه هیچ حمایتی نمی کند تازه بدترش هم کرده است
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    6 20
    بلاخره چینی ها خودشون اینو ساختن وبهتر میدونن چطوری عمل میکنه
  • محمود IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 1
    ما از کرونا نمیریم حتما از گرسنگی می میریم،، این دولت هیچ حمایتی از من کارگر بیکار بدون بیمه نمیکند من پولم کجا بودکه اندازه یه هفته خرید کنم، بعضیا نفسشون از جای گرم بلند میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس