مواد ضد عفونی

شخصی که به کرونا مبتلا شده تنها ۲۰ درصد از ریه درگیر ویروس کرونا است اما زمانی که با موادضدعفونی کلردار مانند وایتکس محل نگهداری بیمار ضدعفونی می‌شود، میزان آسیب‌پذیری آن از ویروس کرونا بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق، دکتر حسن اکبری؛ متخصص آسیب‌شناسی سلولی با تاکید بر این نکته که نخستین سد دفاعی بدن در مقابل عفونت‌های ویروسی سیستم ایمنی بدن است، اظهار کرد: این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و الزام به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده‌، میزان استفاده از آن‌ها بسیار افزایش یافته است اما در بعضی مواقع از این مواد ضدعفونی‌کننده به درستی استفاده نمی‌شود.

این متخصص آسیب‌شناسی سلولی تصریح کرد: بر اساس راهنمایی‌های سازمان جهانی بهداشت  مربوط به ضد عفونی سطوح مختلف اعم از در، دیوار، دستگیره، لباس و تخت مریض با محلول‌های کلر دار  از محلولی مانند وایتکس استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دکتر اکبری درباره میزان آسیب‌پذیری ریه توسط محلول‌های کلردار متذکر شد: اگر شما در یک محیط بسته کوچک مانند حمام قرار بگیرید و فقط نیم لیتر وایتکس را به در و دیوار حمام بریزید، بعد از گذشت 30 دقیقه ریه‌های یک فرد سالم آسیب جدی می‌بیند و در بعضی موارد فرد دچار بیهوشی خواهد شد!

وی یادآور شد: شخصی که به ویروس کرونا مبتلا شده تنها 20 درصد از ریه درگیر ویروس کرونا است اما زمانی که با موادضدعفونی کلردار مانند وایتکس محل نگهداری بیمار ضدعفونی می‌شود، میزان آسیب‌پذیری و کشندگی آن از ویروس کرونا بیشتر خواهد شد.

دکتر اکبری توصیه کرد: ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی مانند آب نمک (نمک ارگانیک) غلیظ یا سرکه به راحتی ویروس را از بین خواهند برد و همچنان توصیه ما این است که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و همچنین در منازل و خیابان‌ها از این موادضدعفونی کلر دار استفاده نکنید و برای جایگزین می‌توانید محلول آب نمک ارگانیک غلیظ (سنگ نمک) را تهیه کنید تا ریه‌ با مشکل جدی رو به رو نشود.

او تاکید کرد: با توجه به استفاده موادضدعفونی کلردار و مشکلات مربوط به امور تغذیه، تمام مقدمات برای تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا فراهم است.

دکتر اکبری گفت: گاز کلر، نخستین سلاح شیمیایی بود در جنگ جهانی اول که توسط آلمانی‌ها در این جنگ استفاده شد و 5 هزار نفر به دلیل گاز کلر کشته شدند؛ یکی از دلایل ما مبنی استفاده نکردن از گاز کلر به خصوص در اتاق بیماران، بخاطر سمی و کُشنده بودن این گاز است.

او افزود: در مبارزه با ویروس کرونا، سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است زیرا ما چندین رده دفاعی در سیستم ایمنی بدن را مشاهده می‌کنیم و نخستین رده، ماکروفاژها یا بیگانه‌خوارها هستند و سلول‌های دندریتیک نیز قلمداد می‌شوند که واکنش‌های این گروه از سلول‌های ایمنی بدن غیراختصاصی و با صرف انرژی بالایی صورت می‌گیرد.

این متخصص آسیب‌شناسی سلولی خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف انرژی بالا توسط سلول‌های فوق و همچنین فعال سازی لنفوسیت‌های T و B برای برخورد و مبارزه اختصاصی باید میزان انرژی بدن کافی باشد تا بتواند تمام رده‌ها را علیه این ویروس فعال کند بنابراین نوع تغذیه مردم برای تامین انرژی بدن بسیار مهم است.

او ادامه داد: مشکلی که در تغذیه مردم وجود دارد، مواد نگهدارنده است؛ برای مثال نانی که مصرف می‌شود بدون سبوس است یا آب مصرفی حاوی کلر فراوان است همچنین نمک مورد استفاده حاوی ید مولکولی سمی است و خمیردندان‌ها، حاوی فلوئور سمی است بنابراین تمام مقدمات برای تضعیف سیستم ایمنی بدن فراهم است!

دکتر اکبری در پایان به باشگاه خبرنگاران گفت: تمام راه‌حل مبارزه با ویروس کرونا، سمپاشی و ضدعفونی کردن با موادضدعفونی کلردار نیست بلکه باید موادی ارگانیکی و اصلاح تغذیه با غذاهای سنتی به‌جای غذاهای فست‌فودی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس