کد خبر 1056129
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
باران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارندگی در بسیاری از نقاط غرب کشور از امشب آغاز می‌شود، گفت: روز آینده ۱۰ فروردین در اغلب نقاط کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعدازظهر امروز در استان‌های ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و  بویراحمد و غرب فارس بارش بین ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بارش شدید باران در ۱۳ استان

وی افزود: همچنین در غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب یزد بارش بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده ۱۰ فروردین در استان‌های لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و فارس بارش بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌ می‌شود. همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه ۱۱ فروردین در هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام باران بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر خواهیم داشت. همچنین در این روز در غرب کردستان،‌جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و استان مرکزی ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین در استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و خراسان شمالی ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش به صورت برف خواهد بود.

وی گفت:‌ در این راستا بروز صاعقه و تگرگ در کوهستان و مناطق مرتفع و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب مناطق کشور بارش باران و رعدوبرق در کنار وزش باد شدید موقت تداوم دارد و بارش تگرگ نیز در برخی مناطق محتمل است.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، مرکز کرمان، شمال بوشهر، غرب هرمزگان و جزایر شمال خلیج فارس است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، یزد، خراسان رضوی، غرب کرمان، غرب و شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس خواهد بود.

ضیائیان عنوان کرد: روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه البرز مرکزی و شرقی است و اواخر وقت سه‌شنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: در این مدت بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در بعدازظهر بارش پراکنده باران و سپس کاهش ابر در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۹ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی  افزود: امروز در تهران جهت باد، شرقی سرعت آن ۱۴ کیلومتر بر ساعت و دید افقی ۱۰ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس