کد خبر 1060035
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
باران نمایه

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز یکشنبه (۲۴ فروردین) و بارش باران، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ و بارش برف در مناطق سردسیر هشدار داده است.

به گزارش مشرق، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط امروز (۲۱ فروردین) در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی، همدان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وارد دوره تَرسالی شده‌ایم/به‌فکر جمع‌آوری رواناب‌ها باشید

فردا (۲۲ فروردین) نیز سامانه بارشی در استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی، همدان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، شمال و شرق خوزستان فعال است.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی روز شنبه (۲۳ فروردین) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان،  نیمه شمالی فارس، شرق خوزستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

بر این اساس بارش‌ها در کشور تا روز یکشنبه (۲۴ فروردین) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، فارس و نیمه شمالی کرمان ادامه دارد.

از این‌رو احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی وجود دارد بنابراین از تردد غیر ضروری و توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها اجتناب شود.

 مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای اجرای تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری دیگر از افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس طی امروز (۲۱ فروردین) خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز خلیج فارس و فردا (۲۲ فروردین) خلیج فارس، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان مواج می‌شوند و و ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر می‌رسد.

این شرایط روز شبنه (۲۳ فروردین) در خلیج فارس، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان ادامه دارد.

از این رو سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل بااحتیاط انجام شود. محدود کردن حضور افراد در مجاورت خط ساحلی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد .. IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    24 1
    الحمدالله رب العالمین ......الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    من فقط نگران میوه هام دلمون تو کل سال به میوه های تابستون خوش که اونم از سال 95 که سرما اومد حسرتش به دلمون موند الان سه چهار ساله باغهای اطراف تهران و کرج میوه ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس