کد خبر 1055681
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
عباس موسوی نمایه

آمریکا با وقاحت یکجانبه گرایی و اعمال فرامرزی قوانین داخلی خود را به اوج رسانده و اینگونه اقدامات خودسرانه و نقض قوانین بین المللی به حدی رسیده که ممکن است تمامیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را با خطر مواجه نماید.

به گزارش مشرق، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اتهام زنی بی اساس آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا افزود: هیچ مقرره ای در حقوق بین الملل به آمریکا اجازه نمی دهد که با سوء استفاده از ساز و کارهای قضایی خود در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده و مقدمات کودتا، براندازی یا تجاوز به یک کشور مستقل را فراهم کند و بدتر آنکه برای دستگیری رئیس یک دولت خارجی جایزه تعیین کند و با این روش پوسیده و قدیمی بخواهد او را از درجه اعتبار ساقط نماید.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا با وقاحت یکجانبه گرایی و اعمال فرامرزی قوانین داخلی خود را به اوج رسانده و اینگونه اقدامات خودسرانه و نقض قوانین بین المللی به حدی رسیده که ممکن است تمامیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را با خطر مواجه نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، بی تفاوتی، سکوت و تسلیم در مقابل این اقدامات دولت آمریکا را نوعی همراهی و کمک به رفتار غیر قانونی آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: ما از همه اعضای جامعه بین المللی می خواهیم که همصدا با یکدیگر  از چند جانبه گرایی دفاع کرده و با صدای بلند به اقدامات یکجانبه قهرآمیز آمریکا "نه" بگویند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 0
    يكجانبه گرايى! چندجانبه گرايى! هه براى اينكه از كلمه استكبار و سلطه استفاده نكنن از هر كلمه مسخره اى استفاده ميكنن مبادا كه به آمريكايى ها بربخوره و ناراحتشون بكنه
  • احمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 0
    خباثت های احمقانه آمریکا علیه ونزوئلا، اروپا کاملا همراه آمریکاست. قابل توجه کسانی که دشمنی ها و جنایت های آمریکا رو فقط از چشم ترامپ می بینن.
  • بوسجين IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    امريكا در سكوت دولت مردان و روشنفكران ازاده جهان براي تسلط بر جهان هر كشور و دولتي را كه مانع سياست هاي او باشند با بهانه سعي دارد انها را نابود و يا زير سلطه ببرد رئيس جمهور پاناما كه خواست كانال را ملي كند دستگير كردند داستان افغانستان و عراق و سوريه وايران و نيكاراگويه ....... هريك مشخص الان هم همان ترفند قديمي را عليه ونزوئلا بكار مي برد سياست كهنه و پوسيده در اثر سكوت ازادمردان كه مي واد از دنيا باج خواهي كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس