کیانوش جهانپور

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد فعالیت پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران و همچنین دریافت مبالغی از بیماران مبتلا به کرونا در برخی مراکز درمانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی که به منظور پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برگزار شد، در مورد توصیه برخی افراد به استفاده از سشوار و بخور برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس گفت: موارد ضد و نقیضی در فضای مجازی مطرح می‌شود که مبنای علمی ندارد که یکی از آنها استفاده از سشوار است؛ استفاده از این وسیله برای عدم ابتلا به کرونا توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

هر ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یک ایرانی به دلیل کرونا جان می‌بازد


"سشوار" و "بخور" در پیشگیری از کرونا موثرند؟

وی با بیان اینکه استفاده از بخور در موارد سرماخوردگی و شبه‌آنفلوآنزا معمولا استفاده می‌شود، گفت: ما نیز استفاده از بخور را نهی نمی‌کنیم، اما مدرکی دال بر مفید بودن نداریم و علمی نیست.


ماجرای حضور پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران

وی درخصوص حواشی مطرح در زمینه حضور پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران و جهت کمک در زمینه کنترل کرونا و درمان بیماران، گفت: چه از همراهی پزشکان بدون مرز فرانسه و چه کمک سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مردم را استقبال می‌کنیم و هر کمکی که از سوی آنها به جز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ارائه شود را مورد استقبال قرار خواهیم داد و از آنها تقدیر می‌شود.

وی افزود: هر محموله کمکی که وارد ایران شود تحت نظارت کمیته چهار نفره‌ای که با ابلاغ وزیر بهداشت تشکیل شده، پس از ترخیص از گمرک بین مراکز درمانی توزیع می‌شود و فهرست توزیع اقلام و نحوه پخش آنها برای ارسال‌کننده‌های کمک‌ها، ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان بدون مرز فرانسه نیز در نظر داشتند یک بیمارستان ۴۸ تخت‌خوابی سیار و صحرایی در یکی از مراکز درمانی ما ایجاد کنند، گفت: البته از قبل اطلاعی به وزارت بهداشت ایران نداده بودند و گویا مذاکرات با یک جای دیگر انجام شده بود و ما در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفتیم. ما از آنها بابت کمک‌شان و اینکه قصد داشتند در کنار مردم باشند تقدیر و تشکر می‌کنیم. در عین حال امروز بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی که عمده آنها مازاد است، داریم و قاعدتا ۴۸ تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست؛ لذا ضمن پوزش و عذرخواهی، از این اقدام همراهانه و همدلانه آنها تقدیر می‌کنیم و دوستان ما برنامه داشتند که به همراه این پزشکان بدون مرز بازدیدی از مراکز درمانی داشته باشند. در عین حال از هر نوع محموله، کالا و اقلام حفاظتی‌ای که از سوی هر نهاد دولتی و غیردولتی در دنیا برای ما ارسال شود، استقبال می‌کنیم.


مشکلی در رسیدگی به مناطق سیل‌زده نداریم

جهانپور در مورد وضعیت مناطق سیل‌زده نیز با بیان اینکه در سال ۹۸ با بحران سیلابی مواجه بودیم که از آن زمان اقدامات خوبی برای مدیریت بهتر سلامت در بحران انجام شد، گفت: از آنجایی که سیلاب اخیر قابل مقایسه با بحران سال ۹۸ نیست، اما از تجربیات آن استفاده کردیم و با دستور وزیر بهداشت اقلام مورد نیاز درمانی و لجستیکی برای این استان‌های سیل‌زده آماده شده است و استان‌های معین را نیز مشخص کردیم. همچنین در سازمان غذا و دارو، ستاد بحران برای پشتیبانی مناطق سیل‌زده تدارک لازم را در نظر گرفته و خوشبختانه تا این لحظه مشکل حاد نداریم.


هزینه درمان بیماران کرونا چقدر است؟

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخذ مبالغی از بیماران کرونا در برخی مراکز درمانی گفت: تعرفه مشخص است و تست کرونا و پی‌سی‌آر برای بیماران کرونا رایگان خواهد بود؛ اما خدمات، دارو و تجهیزات مورد استفاده برای بیماران کرونا، با دیگر بیماران تفاوت ندارد و این مساله که بیماران مبتلا به کرونا باید درمان‌شان رایگان باشد نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز وجود ندارد.

وی درخصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با بیان اینکه این پیشنهاد توسط کارشناسان وزارت بهداشت آماده شده و به ستاد ملی کرونا ارائه شده است، گفت: مقرر شده که این پیشنهاد در کمیته امنیتی – اجتماعی ستاد ملی کرونا به ریاست وزارت کشور بررسی شود و مادامی که این پیشنهاد تصویب نشده نمی‌توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم؛ اما این طرح در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا تهیه شده است.


غربالگری ۴۱ میلیون ایرانی

وی با اشاره به شرکت بیش از ۴۱ میلیون نفر در طرح ملی غربالگری کرونا گفت: هر روز آمار ما دقیق‌تر می‌شود و این از ثمرات بیماریابی فعال در این طرح ملی است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که مردم را ترغیب کنند تا در این سامانه ثبت‌نام کرده و بتوانیم صددرصد مردم را غربالگری کنیم و قاعدتاً این یک طرح بزرگ در حوزه بیماریابی و غربالگری است و می‌تواند الگویی برای شناسایی بیماری‌های واگیردار بخصوص کرونا باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان گفت: به هر حال روال کار اداری زمان‌بر است و زمانی که مطالبات وزارت بهداشت وصول شود، باید گردش کار در خزانه صورت گیرد و این مطالبات بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود و نهایتاً کارانه کادر پزشکی پرداخت شود که این یک فرایند طولانی است و با توجه به وقفه و تعطیلی‌ای که ایجاد شده، پرداخت کارامه لحظه‌ای نیست؛ اما با سعی و تلاش معاونت منابع وزارت بهداشت در نظر داریم هر چه سریع‌تر بدهی‌ها را با اولویت پزشکان و پرستاران و بعد از آن سایر پرسنل و شرکت‌های تجهیزاتی را پرداخت کنیم و قطعا در اولین فرصت ممکن با اولویت پرداخت پرسنل این مهم اجرایی می‌شود و جای نگرانی نیست.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حی US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    69 0
    یعنی این هواپیما فرغون بکوه است.مگه میشه یپرواز بیاد بدون اینکه سرنشنان آن معلوم نباشه.اتفاقا زمان هاشمی رفسنجانی هم مک فارلین همینجوری آمدایران.اابته ما یک هدیه خونهای آالوده به ایدز هم ازفرانسه سالها قبل دریافت کردیم یادتان باشد آدم ازیک سوراخ دوبار گزیده نمیشود
    • عبدالله مومن IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      40 2
      کَیانوش !!! از حقه بازی دست بردار. مگر مردم خر اند که نفهمد که دولت غربگدا چه می کند؟ اصلا شما چقدر خوار و ذلیلید؟!
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      34 2
      با وجودی که اروپا درگیر با کروا است..چرا بفکر مملکت خودشون نیستن و اومدن ایران؟؟ توی بیمارستانهای ایران مگه چی هست که میخان ببینن؟؟؟ میخام مثبت اندیش باشم ولی واقعا در این شرایط سخته
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      57 2
      "دوستان ما برنامه داشتند که به همراه این پزشکان بدون مرز بازدیدی از مراکز درمانی داشته باشند" چه بازدیدی؟ حتما باید یه غلطی بکنند؟ بیمارستان 48 تخته را کجای دلم بگذارم؟ اخه کدام عاقلی برای 48 تخت از انطرف دنیا میاد؟ 100% برنامه خاصی دارند!
    • BE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      6 0
      هیچ عقل سلیمی این چرت و پرت رو قبول نداره -- یک مشت جاسوس وارد کردن که خوب از نزدیگ تاثیر ویروس مطاله کنند .....
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    42 1
    وه قصد بررسی میدانی هم داشتن وزیر خوش خیال هم میگه قصدبازدید بجای بررسی میدانی و گزارش و نتیجه گیری پخش کردن ویروسشون یه متخصص عفونت ریه توگروهشون نبوده خوابزده ها باید حتمن فرمانده سنت کام توگروهشون باشه تاشماافسادطلباغرب پرست چشمتونو نیم باز کنید
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    44 0
    و گویا مذاکرات با یک جای دیگر انجام شده بود و ما در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفتیم!!!!! کجا اقا ؟ بگید ما هم بدونیم ؟!!!! من ایرانی باید بدونم کی به اینا اجازه داده بیان تو کشورم مملکت بی صاحب نیست که هر بزغاله تو یه اداره بیاد برا 85 میلیون تصمیم بگیره
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      بزغاله نه کره بزغاله
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    24 2
    اقای دکتر شما کادر پزشکی ایران را دست کم گرفته اید باید قاطعانه این پزشکان جاسوس را اخراج کنید نه اینکه تشکر کنید
  • DE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    20 1
    مرگ بر فرانسه! خیانت فرانسه در جریان خون های آلوده به ویروس ایدز درس عبرت نشده برای جماعت غرب زده و غرب پرست! وزارت امور حارجه لوده!
    • DE ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 7
      چرا نگفتی که فرانسه 41 سال پیش کرونا را با سلام و صلوات و هواپیمای اختصاصی به ایران آورد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 0
      لعنت بر تو خائن وطن فروش... تو و رییست مریم رجوی، جز وطن فروشی و آدمکشی چه کار دیگه ای برای ما ایرانیها کردید. بله یکی از عللی که از فرانسه میترسیم،همین سالها پذیرایی کردن از شما تروریستهای فرقه ی رجویست... برگردوندن امام خمینی هم به ایران، لطف امام زمان به ما بود و اگرنه بختیار و فرانسه دنبال سر به نیست کردن پاره ی قلب ایرانیها بودند... به کوری چشم شما وطن فروشهای آدمکش، که جز رنج و مصیبت ما مردمو نمیخواین، باز هم حضرت مهدی کمکمون میکنند و بر کرونا پیروز میشیم...
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    24 0
    آفرین به همت و عرق اسلامی و وطن پرستی شما و نگاهی به آب از لب و لوچه اویزان شده برخی برجامی های وزارت خارجه
  • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    33 0
    باید بررسی شود چه نهادی و یا چه شخصی اجازه ورود به این افراد با پوشش پزشک داده است که در بین آن ها حتی یک پزشک متخصص عفونی نبوده؟!چه کسی می تواند وزارت بهداشت را در عمل انجام شده قراردهد؟! آخر این چه ذلتی است در حالی که ما ده هزار تخت اضافی داریم این جواسیس بخواهند ۴۸ تخت بیمارستانی ایجاذ کنند.و در حالی که تولید روزانه ماسک بیش از یک ملیون در روز است دست گدایی به این جواسیس دراز کرده و هزار عدد ماسک برای کشور بزرگ ایران اسلامی دریافت می کند؟!این ها همان نفوذیانی هستند که باید افشا شده تا ذلیل شوند.
  • وطن دوست TR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    13 1
    کشور این قدر بی در و پیکر شده جاسوسان به راحتی بیان دولت دیگر شورش را در اورده خیانت به حد کافی شده مگر رهبری نگفت برای بررسی نتایج ویروس میاد به لطف خدا جان فداییان رهبر منتظر اشاره رهبرند تا تمامی جاسوسان و منافقان و خاینان وطن فروش را به سزای عملشان برسانند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    13 0
    جناب دکتر عزیز از دولت محترم و ارگانهای مذاکره ای بخواهید که به جای دست به دامان کشورهای دیگر شدن ، مدیریت و جلوگیری از احتکار و قاچاق لوازم بهداشتی و ماسک را سرلوحه کار قرار دهند، به خداوندی خدا اگر کارشان را درست انجام دهند به جز خدا ، هیچ نیازی به هیچ کجا نداریم.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    10 0
    هرچه زودتر بساطشون جمع کنند وبروند حالا هر هرکس اجازه داده دیگه داره اعصابمون خورد میشه با ندانم کاری یک عده ...سال 1362 وخونهای آلوده یادمون نرفته به چه زبانی بگیم اونا نمی خوان سر تو تن ماشه بهتره دست به دست هم بدهیم وخودمون مشکلات را حل کنیم زیر سایه ولایت و حضرت آقا
  • صالحی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 2
    سلام برادر عزیز مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی چطور میشه که ایتالیا با سرانه بیش از چهل پزشک در ده هزار نفر مجبوره از کوبا پزشک بیاره و ما با سرانه کمتر از دوازده در ده هزار مشکلی نداشته باشیم سرانه تعداد پرستارشون هم سه برابر ما است .تعداد تخت هم 15 برای کشور ما و ایتالیا 35 به ازای ده هزار نفر است باید تعداد پزشک پرستار و بیمارستان دو سه برابر بشه تا وضعیت ما مطابق چشم انداز 1404 بشه و از نه همه کشور های منطقه بلکه به مقدار متوسط منطقه بررسه سایت این سازمان با آمارهای آن به خوبی این گفته را تایید میکنه از همه میخواهم سایت who قسمت data را ببینند
  • وطن پرست DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    20 0
    دقیقا به دعوت کجا این گروه وارد ایران شده؟ اصلا برام مهم نیست که جاسوس هستند یا خیر اما برام سواله این کجاست که می تونه بدون هماهنگی با وزارت بهداشت در این زمان حساس یک تیم پزشکی خارجی رو دعوت کنه! چرا اسم این مرکز خاص رو منتشر نمی کنید؟ دانستن حق ماست
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    19 0
    چند ماه قبل یکی از بازرسان اژانس انرژی اتمی در بازدید از قم و نطنز متاسفانه بسته های مشکوکی همراهش بود که از ایران اخراج گردید....خیلی مراقب باشید ..در لباس بازرس و یا هر سازمان دیگری عوامل سیا وارد کشور میشوند..
  • کمالی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    12 0
    جناب سفیر ایران در فرانسه با چه مقاماتی هماهنگ بوده که توییت زده بود ابن گروه در راه است!
  • ناشناس IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    25 0
    این حرفها عذر بدتر از گناهه مگه وزارت خارجه بدو ن هماهنگی شما برای این گروه پزشکان ویزا صادر کرده جناب دکتر مردم را چی فرض کردین
  • US ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    10 0
    یک بار خون آلوده دادن کافی نبود؟ حالا باید ماسک آلوده هم بدن تا کادر درمانی و امنیتی و نظامی رو از پا دربیارن؟ اینها برن به داد مردم خودشون برسن بهتره.
  • US ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    10 0
    بیمارستان 48 تختخوابی رو قرار بود تو هوا بزنن؟ یا قبلا کار زمین و سند و انتقال تجهیزاتش انجام شده و مجوزش داده شده بود بدون اینکه باخبر باشین؟ جل الخالق. زمینش رو کی داده بود؟
  • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    6 0
    تو این اوضاع ۴۸ تخت واقعا کارساز میتونست باشه نه اگه به دقت به اسامی نگاه کنین یه متخصص هم نیست این پزشکان با دو هدف امده اند یا ایران قبول میکرد که اونموقع بی بی سی و نوچه هاش بر طبل دروغ میکوبیدند که اوضاع تا حدی بحرانی که ایران دست به جیب پزشکان بدون مرز شده و یا قبول نمیکنه که در این موقع بازم بی بی سی با شانتاز خبری مدعی توطئه و عدم اعتماد بر جامعه جهانی از سوی ایران را پخش میکنه من موندم وزارت خارجه چرا با سیاست جلوی این کارو نگرفت مثلا بگه از انجایی که ما تخت مازاد زیاد داریم این کمک ها را قبول و دوباره به ایتالیا هبه میکنیم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    5 0
    سفیر ایران در فرانسه و اساسا وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشند..
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    3 0
    فرانسه برای استمرارمنافع ونشان دادن وجهه منافقانه خوددركشورهای جهان- افريقايی -عربی ولبنان به اينگونه ارتباط ظاهری باايران نيازدارد.
  • داود IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 0
    یعنی چی با یک جای دیگه مذاکره کردند...؟!!! یعنی با آمریکا مذاکره کردند آمریکا اجازه داده برید ایران چون با دولت روحانی هماهنگ کرده!!! کاش تفکر لیبرال در مملکت ما کرونا میگرفت و کارش به بستری هم نمیکشید و یکسره تدفین میشد.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    عجب ! ایشون فرموده البته قراره از یک مرکز درمانی بازدید کنن !!!!! آقای مسئول اوشون هم همینو میخوان و در قبال اندکی کار کردن بدست میووردن حالا شما لقمش کردین بگذارین دهنشون !! ای ول بابا !!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    راه نديد اين جاسوس هارو
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    عجب مملکت بی در و پیکری داریم، هرکس دلش بخواد مهمان دعوت میکنه، خوبه منم دختر ترامپ را دعوت کنم؟!!
  • بافقی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    10 0
    اقای جخانپور این حرفو نزن ادم خیال می کنه در کشور مثه در طویله بازه که هر جاسوس مزدوری خواست بیاد بعدشم بگید ما نفهمیدیم .پس هر کی اومد اومد .بگو یه مشت مزدور می خوان جاسوسان وارد شوند .البته انشالله مردم با غیرت اصفهان با سنگ و چماق مزدوران را بیرون خواهند کرد اگه دولت عرضه نداره.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 0
    آقای دکترهای عزیز چه شما و چه دوستان شما در وزارت امور خارجه چقدر از فرانسه گرفته اید که اینقدر حمایت می کنید، این همه ضربه به ایران در طی سالهای متمادی دوباره..... بدهی را بفرمائید ما پرداخت کنیم ایران فروشی نکنید
  • US ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    10 0
    خواهشمندم پاسخ دهید: اگر غربیها بدند چرا مسئولین بالای نظام و خانواده هاشان به اروپا برای درمان میروند؟ همین اخیرا که یکی‌ از مسولین لو رفت که میخواستند دستگیرش کنند.
  • DE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 4
    پزشکان بی مرز با اطلاع مقامات ایران و با ویزا به ایران آمدند اما آنها رودست خوردند. محموله های پزشکی آنها را که به زحمت ازهمه جا برای نقاط بحرانی جمع آوری می کنند از آنها گرفتند و بیرونشان کردند .بگذار دنیا بفهمد که ملت اسیر چه کسانیست : غارتگر و بی رحم ...
    • DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      9 1
      خخخخخخ عمو فیروز مواد ضدعفونی بعضا 80 تا 90 درصدالکل دارند آنها را نباید لیوان لیوان بخوری بعد نتیجه اش همین کامنت تو میشود .حالا بجای مواد ضدعفونی بایستی چند لیوان مواد ضدافیونی بخوری تا حالت خوب بشه درست بتونی فکر کنی. آخه وقتی یک مشت غرب زده فراری و پناهنده اجتماعی که در ایران بزرگ شدند مانند تو و امثالهم وطنفروش شدند چه انتظار از لشکر بدون درز که حتی زبان و فرهنگ ما را هم نمیفهمند میتوان داشت با این سابقه جاسوسیشان.
  • سرباز ولایت IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    8 3
    پزشکان بدون مرز = جاسوسان آمریکا
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    یعنی ایران اینقدر بی در و پیکره ؟ یه حموم چند تا جامه دار داره ؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    یه سوال برام پیش اومده. کشورهای اروپایی برای مسئولان و خانواده هاشون امنه که میرن برای مداوا؟؟؟ مثلا رئیس قوه قضاییه نمیتونه ترور بیولوژیک بشه تو آلمان؟؟؟!!! یا فقط اینجا بیان مورد تائید نیست؟؟؟ یا ترسیدید آمار واقعی لو بره؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    واقعا. چرا؟؟؟!!!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 1
    خدا پدر اطلاعات سپاه را بيامرزه كه اگر نبود دولت بي عرضه نااميد كشور را باي داده بود
  • مرصاد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    خود را مسخره کنید ! مگر می شود گروهی خارجی ، با ابزار و وسایل ، بدون هماهنگی با دولت ، وارد کشور شوند ؟! یعنی تا این حد کشور بی در و پیکر است ؟! پس امنیتی ها چه می کنند؟؟؟!!!
  • مرصاد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 1
    ماموریت این پزشکان بدون مرز( با غرض) ؛ دقیقا مانند کلاه سفید های سوریه و بازرسان آژانس است ! جاسوسی و همکاری با دشمن !!
  • ایرانی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 1
    نمیدونم چرا یاد خون های آلوده فرانسوی ها افتادم...
  • مرصاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    چقدر ؛ رحما علی الکفار و اشدا بینهم ، در مورد این دولت غربزده صادق است !!!
  • فارس IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    من یه سوال از حضرات دارم شماها بر چ اساس و دلیل و مبنا و مدرکی این تهمتها رو میزنید آیا تجهیزات اینارو آزمایش کردید و آلوده بودن یا این پزشکان رو در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز هسته ای دستگیر کردید بابا بخدا گناه داره این افتراها مبنایذحرفتونم این شده ک چهل سال پیش یه دستگاه دسته دوم از فرانسه از شرکت خصوصی تهیه کردن ک آلوده بوده. امیدوارم ک فقط بدره منطق داشته باشید ک صد البته ندارید
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    دلخور نشو جناب دکتر تخت های خالی هم پر میشه
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    چرا خانواده مقامات و خودشون برای مداوا به کره شمالی و روسیه و چین و مخصوصا کوبا که این همه پزشو میدید نمیرن و میرن اروپای جنایتکار؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    درد و بلای بچه های سپاه بخوره تو سر روحانی غرب زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس