کد خبر 1054975
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
بهرام سرمست

استاندار قم گفت: باید با هدف‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت طرح بسیج مبارزه با کرونا حلقه انتشار این ویروس را کاهش و جلوی موج دوم شیوع بیماری را بگیریم.

به گزارش مشرق، بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در بیست و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه کادر درمانی، پزشکان و پرستاران ما در زمان شیوع بحران توانستند این بحران را مدیریت و آن را تثبیت کنند و با توجه به هم‌بستگی و انسجامی که در استان قم صورت گرفته است به نظر می‌رسد این استان بهتر از استان‌های دیگر بحران کرونا را مدیریت کرده است.

به گفته وی، در بحث اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا در زمینه آموزش و پیشگیری باید اولویت‌گذاری کنیم؛ این‌که گفته می‌شود قم در زمینه غربالگری رتبه پنجم قرار دارد نباید به این آمارها تکیه کنیم چرا که هنوز در زمینه ثبت نام در سامانه خود ارزیابی عقب هستیم.

بیشتر بخوانید:

پروفسور کرمی: ‌کرونا قدرت سرایت فوق‌العاده‌ای دارد

کرونا یک میلیارد نفر از ساکنان زمین را خانه نشین کرد

فیلم/ خیزش نیروهای حزب‌الله در خیابان‌های قم

استاندار قم گفت: باید در زمینه اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا همه ظرفیت‌ها و توان خود را بسیج کنیم و باید از نظر ثبت در سامانه حرفی برای گفتن داشته باشیم و به طور صد درصدی همه جامعه هدف را غربالگری کنیم تا هم ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش و به همه هدف‌گذاری خود دست یابیم.

وی با اشاره به وجود اتباع خارجی در شهر قم، عنوان کرد: در استان قم ۲۰۵ هزار نفر از اتباع خارجی مجاز به اضافه طلاب خارجی جامعه المصطفی زندگی می‌کنند که باید در طرح غربالگری و سامانه ثبت نام کنند؛ هم‌چنین تعدادی از هم استان‌های ما هم مسافرت رفته و خارج از استان هستند لذا باید همه جمعیت استان در این سامانه ثبت نام کنند.

برخورد جدی با هر اجتماع در استان قم

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد جدی با هرگونه تجمع و اجتماعات در استان قم با توجه به نگرانی‌هایی از شیوع موج دوم بیماری در قم وجود دارد، گفت: به صراحت می‌گویم با هرگونه اجتماع و اجتماعاتی که در سطح استان قم برگزار می‌شود برخورد شده و نیروی انتظامی وارد عمل خواهد شد و با توجه به در پیش بودن ۱۳ نوروز به این مراسم هم مانند دیگر اجتماعات و جشن‌ها اجازه برگزاری داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما اجتماعات مهم معنوی را برگزار نکردیم، ورودی روستاها هم باید ساماندهی شود باید حلقه انتشار کم‌تر تا جلوی پیک دوم بیماری را بگیریم.

رسانه‌ها قضاوت‌های عجولانه نکنند

استاندار قم با اشاره به حادثه اخیر نشست زمین که در جریان بارندگی‌های اخیر استان قم رخ داد، گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی همه دستگاه‌های استان قم در حال آماده باش بودند و مدیریت کردند هرچند خسارت‌هایی هم به باغات کشاورزی رخ داد؛ در زمینه نشست زمین همان لحظه معاون عمرانی را مأمور پیگیری کردم تا با کارشناسان مربوطه علت یابی شود.

وی خطاب به بعضی خبرنگاران که در جریان این حادثه اقدام به قضاوت‌های عجولانه کردند، بیان کرد: نباید به رسانه‌ها خط و نشان داد آن‌ها آزادانه می‌توانند وارد عمل شوند، مدیران هم باید در اظهار نظرها دقت کنند و خبرنگاران نباید سخنان مدیران را جعل کنند.

سرمست تأکید کرد: خبرنگاران به این دلیل که شاید اطلاع زیادی از موضوع مشخصی ندارند نباید قضاوت عجولانه‌ای کنند در این ارتباط کارشناسان در حال بررسی هستند و باید منتظر نظر کارشناسان باشیم.

وی در پایان با اشاره به ترغیب مردم به خرید اینترنتی، گفت: باید زیرساخت این نوع خرید آماده باشد و نباید در حد پیشنهاد مطرح شود هم‌چنین باید در نظر گرفت که مردم تا چه میزان از این نوع خرید استقبال کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 1
    رئیس جمهور ما میگه اصلا قرنطینه نداریم مثل اینکه میخواد همه مردم وبه کشتن بده همه کشورها به این نتیجه رسیدند باید رفت و امد و به حداقل و جریمه کرد تا مرگ و میر کمتر شود خدایا به تو پناه میبریم از دست ادمهایی مثل روحانی که حرفهاش به اندازه یه بچه ۲ ساله میباشد و هیچ ارزشی ندارد خدایا رحم کن...
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    باید دولت خنثی ما، مسافران را قبل از بازگشت به شهرشان و به هزینه خودشان ۱۴ روز در قرنطینه نگه داره تا هم نقره داغ شوند و هم از انتشار بیشتر کرونا جلوگیری بشه. البته اگر غیرتی باقی مانده.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    در صورتی که برای ورود به سامانه غربالگری، کد ملی ده رقمی لازم است چگونه 205 هزار اتباع خارجی و طلاب خارجی ثبت کنند؟ اول زمینه ثبت نام را فراهم کنید و سپس از اتباع خارجی بخواهید که در طرح غربالگری شرکت کنند
  • شاهین IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    آقای استاندار ماسک رو براتون میارن؟؟؟از کدوم داروخانه؟؟؟..ما مردم قم حتی یه ماسک هم پیدا نمیشه بزنیم..
  • سلام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 3
    آره جونم خیلی خوب تونستین به همه جای ایران صادر کنیدو آمار قم و پایین بیارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس