به گزارش مشرق، دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، روز سوم فروردین پیشنهاداتی مداخله‌ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را ارائه کرد.

تعطیلی ادارات در بین‌التعطیلین تا 15 فروردین 99، افزایش موقت عوارض بزرگراهی به‌میزان حداقل 3 تا 5 برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده‌اند، اختصاص منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا شهرستانها، اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند و تخصیص منابع حاصله از آن به شهرستان‌های مقصد، افزایش مبلغ جریمه حداقل به‌ میزان 2 تا 3 برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستانها مسافرت کرده‌اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه‌های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، جزو پیشنهادات دکتر زالی بود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در صفحه شخصی خود در این زمینه نوشت:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهندس نفت IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    14 4
    خب شما که اینجوری هستی جریمه های رانندگی و شهرداری رو هم به آقای روحانی بگو لغو کنه! چون اونجا هم فرد هرچی بخواد چراغ قرمزو رد میکنه ، کمربند نمیبنده، اضافه بنا میسازه، همه رو با پول و کمیسیون ماده صد ردیف میکنه. شما اگر واقعا" مسئول سلامت مردم هستی باید یک جایگزین ارائه بدی نه اینکه با ژستهای عوامفریبانه سلامت مردم را به بازی بگیری! قطعا" جریمه های سنگین در شرایط فعلی ، ترددهای غیرضرور را تا حد زیادی کاهش میداد. گرچه با اصل حرف شما موافقم-پول سالاری-
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      11 2
      این جهانپور جزو مسئولان مشکوک است با این حرفهای صد من یه غازش!!
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      مگه تنها راه جریمه کردن، پول گرفتنه؟ بجاش ماشین طرف رو 6 ماه بخوابونین، 2 روزه کل جاده ها و خیابونها خالی میشه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    29 0
    عادلانه تر می دونی چیه؟ مالیات گرفتن از همین پولدارا و سلبریتی ها. عادلانه دقیقا اینه، خصوصا مالیات گرفتن از اونایی که دم از مردم می زنن. چطور مالیات رو از یه کارگر و کارمند می گیرین عادلانه ست!! این عادلانه نیست؟ بابا عادل!! :/
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    15 0
    چرا غرب زده های ایران از کشور آلمان تقلید نمی کنند؟ اینجا نقض مقرارات کرونا در محیط های عمومی زندان هم دارد.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    17 1
    خوب کاری نداره ، یه جریمه مالی سنگین رو به عنوان جریمه پایه و حداقلی قرار بدین بعدش به نسبت ماشین طرف ، جریمه رو افزایش بدید.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    13 0
    هر مسافری که به سفر برود و جان بقیه را به خطر می اندازد کارانه اش قطع کنند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    12 0
    آنان که غنی ترند محتاج ترند. اتفاقا خیلی از پولدارها خسیس تشریف دارند. و اینکه همه کسانی که سفر میرن پولدار نیستن. بالاخره باید یه قدمی برداشت یا نه؟
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    تمام خیابانها و جاده ها را به طرف کویر لوت و کویر نمک یکطرفه کنید هر راننده ای که خلاف حرکت کرد خودروی او را مصادره کنید به نفع فقرا.!! عجب طرحی!! خودم هم ترسیدم.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    8 3
    جناب جهانپور چه کاری از نظر شما عادلانه است؟ اصلا تعریف عدالت چیه؟! اینکه افراد بیمار یا ناقل به دلیل بی شعوری به هر جای کشور که خواستند سفر کنند و مردم بی گناهی که به توصیه ها عمل کردند رو آلوده کنند عادلانه است؟؟ اینها که در هر صورت سفرشون رو کنسل نمی کنن پس حداقل اگر بناست مسافرت برن جریمه اش رو بپردازن تا در بخش درمان و بهداشت و در جهت مقابله با بیماری هزینه بشه.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      2 1
      آخه یکم سعی کنید بفهمید سخت نیست به خدا بنده خدا گفته کلا باید محدود بشه نه اینکه یه عده چون پولداران بتونن برن سفر
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    8 2
    درسته که شاید عادلانه کامل نباشه ولی به هر حال تا حد زیادی میتونه جلوی رفت و امدهای غیر ضرور را بگیره. اون موقع میشه برای پولدارهایی که با این شرایط هم بی دلیل از خانه خارج میشوند قوانین دیگه ای گذاشت و مجازات های سخت تر. به هر حال در تمام قوانین بشری ما میزانی از ناعدالتی هست متاسفانه. شما به قوانین زندان و جریمه ها و خیلی موارد دیگه هم درست فکر کنی میبینی همین طوره ولی نمیشه که دست روی دست گذاشت
  • مهدی میان آبادی کارشناس مبارزه با بیماریها IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    بهترین کار عدم کارکردن کارتهای بانکی وسوخت درشهرهای دیگراست والان کسانی که به مسافرت رفته اند نیز تاپایان فروردین کارتهای سوخت و بانکی آنها نیز فقط در همان شهر فعال باشد وبعدازقرنطینه به شهر اصلی خود برگردند
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 0
    ایشون درست گفتن مایه دارا از گرونی نمیترسن باید فکری اساسی کرد.مثلا در صورت ابتلا و مسافرت زندان و مصادره گواهینامه
  • وطن پرست DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    راست می گه بنده خدا. راه حلشم اینه که جریمه درصدی باشه بر تمکن مالی طرف. مثلا می شه درصدی از قیمت ماشینی که باهاش جرم مرتکب شده رو لحاظ کرد. یکم فکر بیشتر بخرج بدید خیلی کارهای قشنگ تری هم می شه انجام داد.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    3 0
    عادلانه؟؟!! کشتن مردم عادلانه است؟اینجور مواقع یاد عدالت میفتید؟شما یه راه حل بهتر ارائه بده
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    4 0
    بسته به نوع خودرو وارزش اون دسته بندی کرده وجریمه مالی وضع واخذ بشه وخودروهای گرانقیمت، بسیارسنگین بایدهزینه پرداخت کنن تابه حدی که بازدارنده باشه،اینطوری عدالت هم رعایت میشه!
  • مهدی اسدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام : اگر بنده با نطرات و پیشنهادات دیگران مخالفت می کنم ؛ باید یک طرح و پیشنهاد بهتر ، جامع و کاملی ارایه بدهم .بلاخره شما هم اگر جای این عزیزان بودید برای این مشکل می بایستی طرحی می دادید !!! حال اگر بدون اینکه جایگزینی برای طرح شما ارایه دهند و صرفآ مخالفت کنند که مشکل حل نمی شود . یک عزیزی پیشنهادی می دهد دیگران آن راتکمیل و در نهایت احرا می شود . مطمئن باشید هر طرحی اجرایی شود یکسری همیشه مخالفت و نق می زنند .!!!
  • Aref IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    بعضی سلبریتی بی هنر هم به مردم وهم به ولی امر مسلمین توهین میکنند،دسمزد نجومی دارن مالیات هم نمیدن مثل اون یارو نوری و رستمی،چون قانون درستی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس