کد خبر 1053676
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
آمریکا و چین نمایه

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد اتهام‌زنی‌ها و برچسب زنی‌های اخیر آمریکا در رابطه با ویروس کرونا، از عزم پکن برای مقابله با این ویروس و کمک به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، اظهارات ضد چینی اخیر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا در رابطه با شیوع ویروس کرونا واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین را در پی داشته است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با سوالی درباره مواضع روزهای اخیر مقام‌های ارشد آمریکایی و لفاظی‌های ضد چینی آنها به بهانه شیوع ویروس کرونا مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ بار دیگر از کاربرد «ویروس چین» به جای کرونا دفاع کرد

یک خبرنگار از آقای گنگ شوانگ سوال کرد: «مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده دیروز به چین به اتهام به راه انداختن "کارزار اطلاعات غلط" تاخت. رئیس‌جمهور ترامکپ و دیگر مقام‌های ایالات متحده هم د چندین نوبت اعلام کردند که مقصر شناختن ارتش آمریکا در زمینه ویروس کرونا غیر مسئولانه و غیرقابل قبول است. منتقدان می‌گویند در برهه جاری که به پیوندهای سالم بین چین و آمریکا نیاز است، به خاطر این کشمکش روابط دو طرف به شدت دچاز تنزل شده است».

سخنگوی وزارت خارجه چین در جواب به این سوال گفت: «اخیرا در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ و بدون توجه به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، برخی از مقام‌های ارشد آمریکا و اعضای کنگره در تهمت‌زنی‌هایشان علیه چین به کشورمان برچسب زده‌اند که این موضوع باعث خشم شدید مردم چین شده است. چین به شدت با این اقدامات مخالف است و این برچسب زدن‌ها را محکوم می‌کند».

این مقام چینی با دفاع از اقدامات پکن در رابطه با مقابله با شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی‌های روزانه و به موقع چین، بر عزم کشورش برای ادامه این روند و همچنین ارائه کمک‌ها به دیگر کشورها برای مقابله با این ویروس تاکید کرد.

اظهارات این مقام ارشد پکن بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) بار دیگر از اینکه از ویروس کرونا با نام «ویروس چین» اسم برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    3 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس