ویژه های مشرق 29 اسفند

«جواد امام» فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید:«رییس‌جمهوری باید به ‌طور ۲۴ ساعته پای کار باشد و این احساس به جامعه نیز منتقل شود نه اینکه جامعه حس کند رییس‌جمهوری پای کار نیست».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** محمود صادقی:مهاجمان حرم،منتقدان روحانی بودند

«محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه تصمیم به تعطیلی حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای عدم انتقال ویروس بوده باید برخوردی قاطع و قانونی با برخی تحرکات خودسر که نمونه‌های آن را در قم و مشهد شاهد بودیم صورت بگیرد؟» گفت:« بخشی از مردم جدای از مساله جریانی، به جهت اعتقادات مذهبی‌ای که دارند این مساله از نظر ذهنی برایشان مشکل است که حرم‌های مطهر را مسدود ببینند. هر چند برخی فرهنگ‌سازی‌ها و فضاسازی‌هایی که طی سالیان در کشور صورت گرفته بر این اتفاقات تاثیرگذار بوده است. البته این تفکر خودسرانه عمل کردن نیروها که طی سال‌های اخیر ترویج شده به این معناست که افراد می‌توانند نظم موجود را با سلیقه شخصی خود زیر پا بگذارند. ترویج این فرهنگ بسیار خطرناک است».

صادقی در ادامه گفت:«در صحنه دوشنبه شب قم و مشهد دیدیم که افراد به تهران و رئیس‌جمهور اهانت می‌کردند. رئیس‌جمهور مسئول اجرایی کشور است و وقتی به وی اهانت می‌کنند در واقع نوعی دهن‌کجی به حاکمیت است. به‌نظرم به جای ترویج چنین تفکری باید احترام به قانون ترویج شود».

مستندات موجود حکایت از این دارد که جماعتی که دوشنبه شب به هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س) و بی حرمتی در حرم امام رضا(ع) اقدام کردند، منتسب به شیعه انگلیسی و فرقه شیرازی هستند.

اما این روزنامه اصلاح طلب و محمود صادقی، در اقدامی تأمل برانگیز، مهاجمان حرم را که در اقدامی برنامه ریزی شده و هدایت شده به این اقدام شنیع دست زدند را صرفا «عده ای خودسر» می نامند.

اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که محمود صادقی اینگونه القاء می کنند که مهاجمان حرم، مخالفان و منتقدان شخص رئیس جمهور بوده اند.

این در حالی است که این جماعت منتسب به شیعه انگلیسی بوده و مهمترین ویژگی آنان مخالفت با «اسلام ناب محمدی» و در ادامه، مخالفت جدی با مسئله «ولایت فقیه» است.

این طیف از آن جهت در دوشنبه شب به حرمت شکنی اقدام کردند، چون مدافع اصلی «جدایی دین از سیاست» هستند.

بنابراین اینکه این جماعت را مخالفان رئیس جمهور جا بزنیم، چیزی جز تطهیر شیعه انگلیسی نیست.

محمود صادقی به کاسبکاری سیاسی مشهور است، یکروز با دروغ استعفا به دنبال کاسبی از ماجرای سهمیه بندی بنزین است و روز دیگر با دروغ مثبت بودن تست کرونا، در پی دیده شدن به هر قیمت است.

**جواد امام: جامعه حس می کند رئیس جمهور پای کار نیست

«جواد امام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«ما در ساختار دولت با مجموعه‌ای منسجم برای مقابله با بحران مواجه نیستیم و این درحالی است که ایران اساسا کشوری حادثه‌خیز محسوب می‌شود و اصولا ما با بحران‌های پی‌ در پی مواجه می‌شویم و این ‌بار نیز بحرانی بهداشتی نصیب‌مان شده است. ساز و کار مقابله با بحران به لحاظ قانونی پیش‌بینی شده اما آن نظم و انسجام لازم نه‌تنها وجود ندارد، بلکه برنامه خاصی نیز برای مقابله با بحران تهیه و تدوین نکرده‌ایم».

امام در ادامه گفت:«مطابق معمول صبر می‌کنیم تا اگر بحرانی اتفاق افتاد با مدیرانی به استقبال آن برویم که در شرایط عادی هم چندان پاسخگو و توانمند نیستند و اصولا میز و موقعیت خود را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند. باید دانست که این افراد مدیران بحران محسوب نمی‌شوند. بنابراین در چنین مواقعی رییس‌جمهوری باید شخصا ریاست ستاد مدیریت بحران را برعهده بگیرد...رییس‌جمهوری باید به ‌طور ۲۴ ساعته پای کار باشد و این احساس به جامعه نیز منتقل شود نه اینکه جامعه حس کند رییس‌جمهوری پای کار نیست».

کم تحرکی و کرختی دولت روحانی تاکنون بارها مورد انتقاد کارشناسان- با گرایش های مختلف سیاسی- قرار گرفته است.

متاسفانه شخص آقای رئیس جمهور در مقاطعی همچون وقوع سیل، زلزله، سهمیه بندی بنزین و...نتوانسته رضایت افکارعمومی را جلب کند.

در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب «شرق» نیز با انتخاب تیتر «کنترل از راه دور» در کنار تصویر رئیس جمهور، نسبت به رویکرد دولت در مدیریت بحران انتقاد کرد.

در هفته های گذشته در حالیکه شیوع ویروس کرونا، کشور را در شرایط خاصی قرار داده بود، سازمان هلال احمر- به عنوان یکی از نهادهای بسیار مهم در مدیریت بحران- رئیس نداشت. انتخاب رئیس این سازمان توسط رئیس جمهور انجام می شود، اما هلال احمر حدود ۱۰۰ روز رئیس نداشت!

کارشناسان معتقدند که کارنامه دولت روحانی، تاثیر بسزایی در مشارکت اخیر مردم در انتخابات مجلس داشت. متاسفانه علیرغم اینکه دولت در هفتمین سال فعالیت خود قرار دارد، هنوز کارنامه قابل قبولی به افکار عمومی ارائه نشده است.

**علی مطهری:منتقدان دولت به قدرت برسند،هم FATF تصویب می شود،هم برجام ادامه می یابد

«علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:«از نظر من اینکه تندروهای سیاسی به هرحال و با غیبت اکثریت مردم و در یک شرایط خاص در انتخابات مجلس پیروز شدند، یک نقطه مثبت برای کشور است. زیرا تا امروز آنها به امید شکست‌دادن دولت و به طور کلی رقیب سیاسی‌شان نیروی خود را بر کارشکنی در اجرای برجام و حل‌نشدن مسئله FATF و اخلال در سیاست خارجی متمرکز کرده بودند، ولی اکنون که خود مسئولیت بخشی از حکومت را بر عهده می‌گیرند و با واقعیات اداره کشور روبه‌رو می‌شوند، به عقیده من به تدریج رویکرد مثبتی نسبت به احیای برجام، پذیرش سازوکار FATF و بهبود سیاست خارجی پیدا خواهند کرد».

مطهری در ادامه نوشت:«آنها این محدودیت‌ها را برای رقیب می‌خواستند نه برای خود، بنابراین دست به کار خواهند شد. به همین جهت شاید مصلحت این باشد که ریاست‌جمهوری آینده نیز در دست همین‌ها باشد تا مشکلات خارجی و داخلی کشور سریع‌تر حل شود. اگر بیرون از قدرت دولت بمانند باز کارشکنی خواهند کرد...به نظر من در شرایط ویژه فعلی چاره‌ای جز این نیست که دولت و مجلس را به آنها بدهیم تا با پیوندی که با نهادهای انتصابی دارند و از طرفی، دیگر رقیبی پیش‌روی خود و انگیزه‌ای برای کارشکنی ندارند، با انگیزه کارآمد جلوه‌دادن خود مشکلات کشور را حل کنند».

متاسفانه طیف اصلاح طلب شدیدا به «سیاسی کاری» و «رفتار قبیله ای» آلوده است. به همین خاطر است که از یکسو، شعار «دفاع از حقوق زنان» سر می دهد و از سوی دیگر در پرونده قتل «میترا استاد» توسط «محمد علی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران، مقتول را مورد توهین و تهمت قرار داده و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه «قهرمان» می نشاند!

همین جنس سیاسی کاری و سیاسی بازی موجب می شود تا قصور و تقصیرهای فراوان دولت در سالهای اخیر از سوی این طیف نادیده گرفته شده و همه تقصیرها به گردن منتقدان انداخته شود.

آقای مطهری می گوید مخالفت منتقدان با برجام و FATF صرفا به این دلیل است که اصلاح طلبان بر سر کار هستند و اگر منتقدان دولت به قدرت برسند، همه این مخالفت ها پایان می یابد.

این نگاه قبیله ای، هم بر اشتباهات فاحش دولت سرپوش می گذارد و هم دشمنی و خباثت آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران را به حاشیه می برد.

دولت روحانی با اختیارات ویژه، مذاکرات هسته ای را پیش برد و برجام را امضا کرد. اما به جهت اعتماد مطلق به آمریکا، برجام با شکست فاحش مواجه شد. دولت آقای روحانی و اصلاح طلبان، امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین نامیدند؛ وزیر خارجه کشوری که رکورددار عهدشکنی در قراردادها و توافقات بین المللی است.

اجرای برجام و اف ای تی اف و چشم دوختن به دست سران کشورهای سلطه گر غربی، مشکلات کشور را رفع نخواهد کرد. راه حل رفع مشکات کشور، اطمینان به وعده الهی، مجاهدت و کار شبانه روزی، اعتماد به جوانان مومن، متخصص و انقلابی، بهره مندی از سرمایه های عظیم و اتکا به توان داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    45 11
    هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر!!!!!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      11 46
      جمع کنید این مسخره بازی ها رو هر روزمون بدتر از دیروزه مثلا اگر یه اصولگرا یا غیره بر مسند قدرت بود اوضامون بهتر بود اگر میگین اره صبر کنید دوره بعد مال شماست معلوم میشه چکاره هستین
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      26 2
      صادقی همونه که به دروغ گفت کرونا گرفته تا ذهن مردم رو منحرف و با خوش همراه کنه؟ آقای صادقی داداش؟ اونی که گوشاش درازه ما نیستیم. شوخی می کنی، چون به رئیس محبوبت مثلا توهین کردن شدن مخالفان دولت؟ می خوای هزینه تراشی کنی؟ این که من به اسم انقلاب دزدی کنم و بشم خاوری دلیل نمی شه انقلابی باشم، اینکه من دم از امام و انقلاب و خدا قران بزنم دلیل نمی شه عملکردم هم نشات گرفته از اونا باشه. نه اتفاقا من با یقین می گم طرفداران سینه چاک دولت بودن. فقط یه گوش دراز می تونه حرفای شما رو باور کنه. دروغگو های رذل. نظام هر چقدر دوس داره باهاتون مدارا کنه، ما رو می خوای چیکار کنی؟ :) به وقتش.. مشرق نگو که نمی خوای پخش کنی.!!
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 0
      احسنت به پیام 15:3
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 4
      شعور اصولگرایان همین نظرشمارا اثبات می نماید، معلومه شما اصولگراهستید، تابلو دارید...
  • موسوی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    29 3
    دقیقا برعکس اظهارات آقای صادقی، طرفداران شیعه انگلیسی و شیرازی ها، هم به کاندیدای مورد حمایت ایشان رای دادند و هم در اغتشاشات 96و 98 حضور فعال داشتند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 5
      برادر شیعه انگلیسی کجا بود تو این مملکت برای استخدام آبدارچی هزار و یک جور تحقیق ازت میکنند بعد شیعه وابسته با انگلیس راست راست تو خیابون راه بره و بیاد در حرم بشکنه؟این افراد روزگاری که مهر پرتاب می کردند و به نوه امام فحاشی میکردند از انقلابیون بودند الان شدند انگلیسی!؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    27 1
    منتقد روحانی بودن؟ نه بابا سنگ پای قزوین رو هم خواستی تقدیم کنیم بهت؟ اتفاقا این دارو دسته شیرازی بسیار محبوب اصلاح طلبا و اعتدال نماها بودن و هستن و خواهند بود اگر نگیم همکار هستن!!
  • حقیقت گو IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    22 2
    باسلام - این بنده خدا (صادقی) فکر می کنم مشکل شخصیتی دارد وقتی می خواهد به ایشان از سوی مردم توجه شود شروع به درغگویی می کند . خیلی از مردم مخالف سرسخت دولت هستند و تفکرات امثال شماها را پوچ و بی اساس می دانند ولی از لحاظ اعتقادات از شماها جلوتر بوده و هستند . ایشان در آینده می تواند ویترین و سخنگو یی برای نظام نفاق در کشور باشد .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    51 1
    کرنا فهمید این محمود صادقی بدرد نخوره هنوز خودش نه!
  • مجید IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    27 0
    اقای صادقی وابسته به افراد و گروه شد ه ای .خودفروخته .متاسفم برای شما واقعا نمی دانستیم اینقدر مشکل داری .!
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 15
    بعضی هاشون را هم مشرق ازشون حمایت میکنه. کافیه یه تجمع علیه دولت برگزار می‌کنند، مشرق همچین تیتر میزنه گردهمایی طلاب و روحانیون در مخالفت با روحانی. حالا که چهره واقعی این عناصر معلوم شده، بهتره مشرق از اینا اعلام برائت بکنه. و گرنه آتیش اینا، دامن مشرقیان را هم میگیره.
    • 99 IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 3
      احسن حرف حق رو گفتی مشرقیان عزیز صبر ما زیاده خواهیم دید ریاست قالیباف ها رااا. هر چند لاریجانی و روحانی و احمدی نژاد و حتی همین مطهری از اصولگرایان ناب بودند. اندکی عاقلانه حرکت کردند مورد غضب تندرو ها قرار گرفتند.
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    محمود صادقی: مهاجمان حرم معتقدان روحانی بودند اگر این فرهنگ هرج و مرج در ایران پا بگیرد فتنه همه جا را فرا گرفته و به همه جا اصلاحات میزنند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 0
    صادقی باز جون گرفتی؟ کرونا آدمت نکرد؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 0
    علی مطهری از بابای شهیدت خجالت بکش.!!!
  • عاشوری IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    پایان کار اصلاح طلبیی رسیده است، مردم دیگر انها را نمیخواهند، دیگر به عقب باز نمیگردیم
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    داعشی های وطنی یعنی اصلاح طلبان از هر چیزی برای مخالف کشی استفاده می کنند، علی برکت الله ، این دولت پیر بی رمق حال کار کردن نداره هی مخالف کشی کنید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 0
    مطهری منو یاد ابوموسی اشعری میندازه!! راستی چرا؟؟!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    از حرص بمیر که نیومدی تو مجلس
  • ه حسینی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    تمام ایران منتقد دولت روحانی هستند. دروغ جدید چه در خروجین دارید ای به دروغ کرونا گرفته
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 0
    میخواد خرابکاری های روحانی رو تطهیر کنه
  • DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    7 0
    اقای مطهری مگه دولت و مجلس املاک شخصی و ارث پدری کسی هست که شما تصمیم بگیرید بدید یا ندید. این مردم هستند که هرکی را شایسته تشخصیص بدهند انتخاب می کنند. حالا میخواد شما و یاهرکس دیگری انتخاب بشه، بیش از یک امانت دار مردم ونماینده و خادم مردم برای چند سال سرکار میاید تا خدمت کندو بس. نماینده و رئیس جمهور و یا هرکسی که انتخاب میشود هدفش باید خدمت کردن و نوکری مردم باشد و بس! اسیر کیش نفس نشوید که شیطان بددامی پهن میکنه! هر نوع حزب بازی کلا عمل شیطانی هستش. لطفا شما و هرکی دست از این کارها بردارید.کاربلد ها و شجاع ها فقط به یک هدف فکر میکنند ، انجام کارهای مردم که رو زمین مونده و داره خاک میخوره.
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 0
    اقای صادفی حال کرونا چطوره؟
  • DE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 0
    فکر کنم ما بمیریم اما این اصلاح طلب ها از جنگ و گریز و قوشون کشی اشکار و خفا و بازی هاشون دست بردار نباشن! بابا خسته نشدید! هر بازی هم حدی داره!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    9 0
    اقای مطهری بحث مصلحت نیست شما مطمئنید که دولت بعد دست کیه برای همین داری ماست مالی میکنی
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      4 0
      علی مطهری هنوز نمیداند که انقلابیون توکل شون به خداست نه کدخدا !!!
  • مرصاد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    14 0
    بابا ! تو اصلا حزف نزنی ، سنگین تری !!
  • کیایی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    9 0
    خدا علی مطهری رو به راه راست هدایت کنه
    • DE ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      5 0
      کار خیلی سخیه راحت تَرِش اینه که خدا راه راست را به طرف علی اقا جون کج کند.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 0
    مطهری صادقی. اصلاح طلبان. آخرت. آخرت. آخرت.!!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    واقعا بدبختی اقای ناصادقی حیف آن وابستگی ا ت به خانواده شهدا و متاسفانه وای بحال ادمهایی که در این ایام ....بدنبال قدرت و...
  • علی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    مهاجمان حرم یکی مثل خودتونه اون احمق ها رو به منتقدان روحانی نچسبونید، اونا هم یه کودنی مثل خودتو هستن آقای صادقی
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 5
    من سیاست مدار نیستم و می دونم کشور مشکل مدیریتی هم داره ولی فشار تحریم بسیار بالاست و اگر دولت سرپاست از طریق صندوق ذخیره و فروش نفت با روش های غیر معموله که در دراز مدت آسیب خود را خواهد داشت. افرادی مثل زنجانی محصول همین روش ها هستند ولی قطعا این را بدانید که نظر مطهری درست درخواهد آمد بشین و تماشا کن.
  • یزد IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 0
    اقای حقیقت گو خدایش حقیقت را نگفتی .لطفا عبارت بنده خدا را ازاول اسم محمود کاذبی بردار .این نه تنها مشکل شخصیتی داره اصلا مشکل انسانیت و شرافت داره .اصلا دروغ گو ادم نیست .خدا لعنت کنه همه دروغگویان را .با تقدیر از شورای نگهبان بخاطر رد کردن این یارو واون علی مطهری .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 0
    این مردک مطهری وصادقی هردوشون یه چیزیشون میشه کلا حالشون خرابه.دم شورای نگهبان که ماروازدست این غوغاسالاربی فکرواندیشه نجات داد.
  • زهره IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 0
    علی مطهری:منتقدان دولت به قدرت برسند،هم FATF تصویب می شود . حالا در دولت شما تصویب میشد . مثلن چه اتفاق مهمی تو کشور رخ میداد و حالا که تصویب نشده چه ضرری به کشور خورده . امان از نفهمی . فردا غربی ها میگن باید مشروبات الکلی ازاد باشه . بی حجابی مطلقن ازاد باشه . هم جنس بازی تصویب و قانونی بشه و . . . . لابد اقای مطهری بخاطر تحریم نبودن با تصویب همه این ها موافقه . امان از نفهمی .
  • حقیقت بین IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    من اگه جای روحانی بودم که محمود صادقی از من حمایت میکرد خودمو دار میزدم!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    محمودصادقی که گفته بود کرونا گرفتم دارم می میرم؟!!! آقای تاج زاده هرچه در ربرجام برد-برد کردیم بسمونه؟!!!
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    جناب مطهرى شما درجايى ايستاده اى كه صحنه را درست نمى بينى از جايىكه من ايستاده ام صحنه اينطور مى بينم ١-قانون دوجانبه تجارت با همسايگان براساس پول ملى هريك از كشورها تصويب ميشود درانصورت كشور به دلار ويورو نياز نخواهد داشت وتصويب fatfبلاموضوع ميشود ٢-مجلس براى پاسخ مناسب به پيمان شكنى امريكا وبرداشتن اثرات تحريم ها از گرده مردم ايران با ادامه طرح يك كمر بند يك جاده از خاك ايران وشتاب بخشيدن به اجرى راهن شما جنوب شرق كشور شتاب ميكند وپى گيرى اجراى برجام هم بلا موضوع ميشود ٣-جهش توليد با حذف دلار ويورو ازمعاملات از قوه به فعل تبديل ميشود ومابراى هميشه روى پاى خود مى ايستيم وخواب هاى شما تعبير نمى شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس