روزنامه

طیف اصلاح طلب که مدعی است «ایران بهشت کلاهبرداران است»!، همان جماعتی است که برای دفاع از مدیران نجومی خوار به آب و آتش زد و این مفسدان را کارآفرین و ذخیره نظام جا زد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نماینده حامی دولت: قرار نیست با تصویب CFT اتفاق خاصی بیفتد!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«قرار نیست با تصویب CFT اتفاق خاصی رخ دهد بلکه ما با تصویب این لایحه قصد داریم بهانه را از دشمنان ایران سلب کنیم».

نکته قابل توجه اینجاست که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز دیروز در صحن علنی مجلس گفت:«نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلات‌مان حل خواهد شد».

«محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس نیز دیروز گفته بود:«انتظار معجزه نداریم اما FATF گره سیستم بانکی را باز می کند».

جالب اینجاست که اصلاح طلبان در حالی که هنوز جوهر امضایشان پای لایحه CFT خشک نشده، به تقلیل انتظارات مردم از پیوستن به FATF اقدام کرده اند.

برخی دولتمردان و اصلاح طلبان در موضوع برجام تمامی امور کشور را به توافق گره زده و مدعی شدند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است و همه مشکلات کشور با برجام حل می شود.

اما پس از آنکه تشت رسوایی برجام از بام افتاد، به جای عذرخواهی و تغییر رویکرد، به انکار وعده ها روی آورده و مدعی شدند که از برجام انتظار معجزه نداشته باشید!

برجامی که گفتند تضمینش امضای وزیر خارجه آمریکاست به این سرنوشت دچار شد و جز خسارت، هیچ ماحصلی برای ما نداشت؛ با این حساب از همین حالا پیداست که FATF که از همین ابتدا تضمینی برایش نمی دهند به کجا خواهد رسید و چه خسارتی را متحمل ملت ایران خواهد کرد.

متاسفانه دولت و طیف اصلاح طلب هیچ ارزشی برای ظرفیت های عظیم داخلی قائل نیست و همچنان برای پیشرفت کشور چشم به خارج از مرزها دارد.

** اقتصاددان اصلاح طلب: ایران بهشت کلاهبرداران است!

«مهدی پازوکی» کارشناس اقتصادی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«تعهد ایران به FATF در مراودات اقتصادی ایران با کشورهای جهان و به خصوص کشورهای اروپایی تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه اگر قرار است وضعیت اقتصاد کشور بهبود پیدا کند باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشیم. در شرایط کنونی اقتصاد ایران در وضعیتی قرار دارد که به بهشت دلالان و کاهبرداران تبدیل شده است. از سوی دیگر ایران یکی از بالاترین میزان فرارهای مالیاتی را در بین کشورهای جهان دارد. این در حالی است که اگر سیستم بانکی ایران شفاف بود تا به این اندازه فرار مالیاتی در کشور صورت نمی‌گرفت».

پازوکی در ادامه گفت:

«در شرایط کنونی مهم‌ترین چالش اقتصاد ایران سیطره سیاست بر اقتصاد است».

سیاه نمایی وضعیت کشور و تحقیر ایران و ایرانی و بزرگنمایی و بزک دشمن از ویژگی های بارز جریان اصلاح طلب است.

روزنامه های طیف اصلاح طلب از یکسو مدعی است که «ایران بهشت کلاهبرداران است»! و از سوی دیگر خبر دادگاه های مربوط به مفسدان دانه درشت اقتصادی را سانسور می کند.

طیف اصلاح طلب که مدعی است «ایران بهشت کلاهبرداران است»!، همان جماعتی است که برای دفاع از مدیران نجومی خوار به آب و آتش زد و این مفسدان را کارآفرین و ذخیره نظام جا زد و نسبت به برخورد قضایی با نجومی بگیران اظهارنگرانی کرد.

FATF  مشخصاً ساخته و پرداخته آمریکا و چند کشور غربی است که خود مافیای تولید و تکثیر تروریسم و جرائم سازمان یافته و پولشویی در دنیا هستند اما کشورهای خاصی را که دشمن می‌داند، با همین بهانه‌ها مورد تهدید و تحریم قرار می‌دهند. به‌راستی اگر جزو شئون FATF، مبارزه با مافیاهای پولشویی و درآمدهای نامشروع کازینوها و... است، چرا ایتالیا (عضو هیئت مؤسس) آن و ترامپ (قمارخانه‌دار معروف آمریکایی و فراری پرداخت مالیات) تحت تعقیب و مؤاخذه قرار نمی‌گیرند.

** ارگان دولت: مخالفان FATF ،کاسبان تحریم هستند

روزنامه ایران در سرمقاله امروز با عنوان «سقوط آزاد سیاسی» نوشت:

«لایحه FATF برخلاف جوسازی‌های مخالفان سازماندهی شده آن از تصویب مجلس گذشت. ولی مسأله مهم‌تر از تصویب و رد این لایحه نحوه مواجهه مخالفان آن با این لایحه بود. این رفتار نشانه‌ای آشکار از سقوط آزاد یک جناح سیاسی تندرو بود.اولین اقدام نادرست آنان آتش‌تهیه‌ای بود که از مدت‌ها پیش علیه نمایندگان مجلس ریختند. استفاده از عناوینی چون خیانت، لایحه استعماری و خلاف شرع و انواع و اقسام صفات ناپسند به این لایحه بدون اینکه کوچک‌ترین توضیحی ارائه کنند، نمونه آن است... بدیهی است که...کاسبان تحریم پشت ماجرا بودند.».

منتقدان FATF همواره با استناد به دلایل کارشناسی و فنی به نقد موضوع پیوستن ایران به این سازمان پرداخته‌اند. در سوی مقابل، مدافعان FATF به این دلیل که دستشان از استنادات کارشناسی و فنی خالیست، تعمدا این مسئله فنی را به یک دعوای سیاسی تقلیل داده‌اند.
هدف اصلی بزک‌کنندگان FATF از تقلیل یک مسئله فنی به دعوای سیاسی، ایجاد یک فضای دو قطبی و سپس ماهیگیری از این فضا است.
بزک‌کنندگان FATF با حمله به منتقدان، هر فردی را که با پیوستن به این سازمان مافیایی مخالف است، «مدافع پولشویی» و «مدافع قاچاق» و «مخالف شفافیت» و «جماعتی که ریگی به کفش دارد» معرفی می‌کند.
این طیف در ماجرای برجام نیز به دلیل آنکه دستش از استنادات کارشناسی و فنی خالی بود، ضمن «کاسب تحریم» نامیدن منتقدان، آنها را به جهنم حواله داد.

کاسب تحریم نامیدن منتقدان FATF پوششی برای به حاشیه بردن مسأله بی سوادی حامیان FATF است.

** فتح الفتوح نمایی اصلاح طلبان و غفلت از خسارت بزرگ

روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «رأی به شکست حصر مالی» نوشت:

«با عبور لوایح چهارگانه از سد مجلس، مانع ارتباط مالی ایران با اتحادیه اروپا، چین و روسیه برداشته شد...با تصویب آخرین لایحه مرتبط با تامین مالی تروریسم روند نرخ ها در بازار خودرو و لوازم خانگی نزولی شد».

یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به تبلیغات رسانه ای حامیان دولت در بزرگنمایی تاثیر FATF  بر معیشت مردم نوشت:« انسان های خردمند هرگز درباره مخدّر، هزینه فایده نمی کنند چرا که خوشی خسارت حاصل از آن کمترین موازنه و توجیهی ندارد. یک خسارت دایمی کجا با چند ساعت هیجان و سرخوشی قابل قیاس است؟! برخی سیاست بازان و روشنفکر نمایان مدتی است چنین اعتیادی پیدا کرده اند یا دست کم می خواهند مردم را از این طریق سرخوش کنند. بنابراین، نسخه واگذاری امتیازهای بزرگ به دشمنان تاریخی ایران را می پیچند، به سودای این که خود یا طرفدارانشان چند صباح کوتاهی احساس سرخوشی کنند. آنها حتی مُسکّن هم نمی دهند. مانند مخدّر های صنعتی فقط توهم تولید می کنند و توانایی ها را می سوزانند. خوشی های موهوم برجام و رقص و جشن های کذایی آن تمام شد و دلار 19 هزار تومانی و تورم حداقل 70 درصدی روی دست مردم گذاشت؛ همچنان که قراردادهای موسوم به IPC . حالا نوبت FATF و CFT  است و لابد فردا، چند حرف لاتین مخفّف که در زر ورق های جدید پیچیده می شود».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت:«خوشی های موهوم برجام و رقص و جشن های کذایی آن تمام شد و دلار 19 هزار تومانی و تورم حداقل 70 درصدی روی دست مردم گذاشت؛ همچنان که قراردادهای موسوم به IPC . حالا نوبت FATF و CFT  است و لابد فردا، چند حرف لاتین مخفّف که در زر ورق های جدید پیچیده می شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    14 4
    «محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس نیز دیروز گفته بود:«انتظار معجزه نداریم اما FATF گره سیستم بانکی را باز می کند».... یعنی خاک بر سرم ن
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    12 4
    مست قدرت شده اند بعضی ها و برای آن نوکری ـآمریکا را هم خواهند کرد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    9 3
    یا علی بگید . بزنید بکشیدیون آمریکایی ها را
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    7 3
    به زودی ایران را از لوس جانوران اسلاحتلب پاک می کنیم
  • محسن IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    2 7
    «در شرایط کنونی اقتصاد ایران در وضعیتی قرار دارد که به بهشت دلالان و کاهبرداران تبدیل شده است. از سوی دیگر ایران یکی از بالاترین میزان فرارهای مالیاتی را در بین کشورهای جهان دارد...». مشرقِ عزیز! این جمله ها با تیتری که شما از آن استخراج کرده اید و نوشته اید «ایران بهشت کلاهبرداران است!» خیلی تفاوت دارد. به فرمودۀ صاحبِ این ماه، لااقل آزاده باشید!
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      8 1
      فرقش الان چی بود؟ می گوید ایران الان بهشت کلاهبرداران شده و راست می گویند. نمونه بارز کلاهبرداران خود محمود صادقی و باند آل برجام.
    • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      7 1
      شما دم از ازادگی نزنید ۸۸ یادوته با عزای صاحب این جمله چه کردید پس ببند
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 0
    منطورشون استقبال جهانی ، استقبال غربی ها هست ، چیزی که غربی ها رو خوشحال کنه مطمئنا به ضرر ایران هست
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    8 2
    چهارروزدیگه میگن موشکها رو بدیم بره تا بهونه دست آمریکا و اروپا نباشه یعنی فقط خاک عالم
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    6 1
    اقتصاددان اصلاح طلب:ایران بهشت کلاهبرداران است! البته در کلاهبرداری سیاسی که اصلاح طلب چی ها دست همه را از پشت بسته اند و کاملا بهشت آنان است و از لحاظ کلاهبرداری اقتصادی هم که دستشان تا آرنج در کیسه بیت المال بوده و اکثر دوستان و رفقای خود را گذاشته اند سر بزنگاههای پولی و بانکی لذا حرف درستی زده
  • قیم نیستی جناب مسئول FR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 1
    اعاده اموال نامشروع رو لجرایی کنید تا بهشت کلاهبرداران رو ببینیم سر از کجا در می آورد . دروغگو کلاهبردار سیاسی برجام بدون شک توی این بهشته
  • سید رضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    خب احمق ها ! اگه قرار نیست با برجام نافرجام و این نوچه هاش ! اتفاق مثبتی برامون بیفته ، چه مرگی دارین این همه به دشمنا امتیاز میدین ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس