کد خبر 1051670
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کرونا نمایه

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: باتوجه به مثبت بودن ۳۳ نمونه آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت اخیر، تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان اردبیل به ۱۵۴ بیمار افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی بنا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان اردبیل بر اساس نتایج آزمایش ویروس‌شناسی به ۱۵۴ بیمار افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تعداد زیادی از بیماران مشکوک به کروناویروس را براساس‌ شرایط بالینی، سی تی اسکن و آزمایش خون، مبتلا به کروناویروس تلقی شده و روند درمانی آغاز می‌شود که بر این اساس تعداد مبتلایان به این ویروس از آمار رسمی اعلام شده بیشتر است.

ببینید:

فیلم/ هدیه‌ای که بیماران و کادر درمانی را منقلب کرد

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۲ بیمار در بخش‌های مختص کروناویروس در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان هستند که ۴۳ بیمار در ۲۴ ساعته اخیر بستری شدند.

رضایی بنا بیان کرد: متأسفانه از شروع بیماری کروناویروس در استان اردبیل ۱۶ بیمار مبتلا قطعی به این ویروس جان خود را از دست دادند که به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی و روند صعودی کروناویروس در استان، از مردم عزیز استان اردبیل تقاضا داریم به نکات بهداشتی و هشدارهای اعلام شده اعم از رعایت بهداشت فردی و جمعی، عدم مسافرت به خارج و حتی داخل استان و کاهش تردد در معابر شهری توجه داشته باشند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: با رعایت نکات بهداشتی و هشدارها می‌توانیم سرعت انتقال کروناویروس را در استان اردبیل کاهش دهیم تا بتوانیم در مراکز درمانی به شکل مناسبی به بیماران خدمات ارائه شود.

رضایی بنا تاکید کرد: با وجود درگیری با بحران کروناویروس در استان، مشکل دیگری در سطح جامعه اتفاق افتاده است که بر مبنای یک شایعه غیر علمی و مغرضانه بوده و تأکید می‌کنیم که مصرف الکل خوراکی عامل از بین رفتن یا پیشگیری از کروناویروس نیست.

وی گفت: در چند روز اخیر بیش از یکصد مسمومیت الکلی در استان اردبیل اتفاق افتاده است که ۴۰ بیمار بستری شده و تحت درمان دیالیزی هستند و متأسفانه ۱۳ بیمار فوت کردند و تعداد زیادی از افراد مسموم شده در بخش مراقبت‌های ویژه و با دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس