کد خبر 1051618
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
فرصتی نابرابر برای زنگ قرآن

اینکه دانش‌آموزان فرصت این را دارند تا در روزهای قرنطینه خانگی درس بخوانند و از آموزش تلویزیونی بهره‌مند شوند خیلی خوب است اما نکته‌اش این است که زمان برابر برای همه دروس در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش مشرق، از وقتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، مدارس هم تعطیل شدند و آموزش مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری مدارس شد. رسانه ملی هم به میدان آمد و از طرح آموزش مجازی استقبال کرد. حالا شبکه‌های مختلف سیما برای مقاطع مختلف تحصیلی، دروس را تدریس می‌کنند. بخشی از زمان آنتن رسانه ملی نیز به درس قرآن اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

اینکه دانش‌آموزان فرصت این را دارند تا در روزهای قرنطینه خانگی درس بخوانند و از آموزش تلویزیونی بهره‌مند شوند خیلی خوب است اما نکته‌اش این است که زمان برابر برای همه دروس وجود ندارد.

فرصت نابرابر برای "زنگ قرآن" نقدی است که می‌توان به صدا و سیما داشت. در 20 اسفند، دو درس از کتاب آموزش قرآن پایه چهارم و کتاب هدیه‌های آسمانی در برنامه 32 دقیقه‌ای شبکه آموزش تدریس شد. یعنی 8 دقیقه برای تدریس درس 11 آموزش قرآن پایه چهارم که باید حداقل در سه جلسه 45 دقیقه‌ای و به روش مهارتی تدریس شود و 24 دقیقه برای درس هدیه‌های آسمان اختصاص یافت.

بهتر است حالا وقتی که رسانه ملی دغدغه خانواده‌ها را برای عقب نماندن دانش‌آموزان از دروس تحصیلی دارد و نظام آموزشی کشور تصمیم دارد با یک آموزش مجازی این فاصله را جبران کند، بهتر است که فرصت برابری را برای تمام دروس در نظر بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • . IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 2
    یه سوال؟ الان مشکل مملکت ما اینه؟ این موضوع مشکل نظام آموزشی هم نیست چون خیلی عمیق تر از این حرفاست،چه برسه به مشکل مردم ما حضرت علی ع میفرماید : فقر که وارد شد ایمان از درب دیگری خارج میشود.، حالا تو واسه کسی که نون شب نداره یاسین بخون
  • علیرضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    ای کاش به جای این مقاله از بیمارستان عکس سلفی می گذاتی مسئو لان خود درگیر هستند تو هم نوشتی در مملکت دین وقرآن از هوه جیز بیشتر ارزش دارد وقت الان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس