کد خبر 1050806
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
پوتین صنعت نفت شیل آمریکا را به زمین خواهد زد؟

رسانه‌های آمریکایی معتقدند پوتین روندی را آغاز کرده که می‌تواند به یکی از ناخوشایندترین جنگ قیمت نفت در تاریخ مدرن منجر شود و شرکت‌های نفت و گاز آمریکا می‌توانند این وسط قربانی شوند.  

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ولادیمیر پوتین روندی را آغاز کرد که می‌تواند به یکی از ناخوشایندترین جنگ قیمت نفت در تاریخ مدرن منجر شود و شرکت‌های نفت و گاز آمریکا می‌توانند این وسط قربانی شوند.

روز یکشنبه عربستان سعودی بمب نفتی خود را منفجر کرد و اعلام کرد نه تنها قیمت پیش‌فروش نفت خود به مشتریان چینی را ۶ یا ۷ دلار در هر بشکه پایین می‌آورد، بلکه تولید روزانه خود را هم ۲ میلیون بشکه بالا خواهد برد. این در شرایطی است که بازار نفت همین حالا با عرضه بیش از حد مواجه است.

بیشتر بخوانید:

این اقدام عربستان هم جهش بزرگی برای قاپیدن سهم بازار از رقبا بود و هم پیام بلندی و واضحی برای مسکو داشت؛ عربستان از بازی‌های سیاسی خسته شده است. اقدام عربستان واکنشی به شکست در مذاکرات روز جمعه اوپک پلاس در وین اتریش بود.

اعضای اوپک روی طرحی برای کاهش تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه‌ای توافق کرده بودند، اما این طرح با مخالفت روسیه رد شد. یک منبع آگاه از داخل مذاکرات به سی‌ان‌بی‌سی خبر داد در حالی که دو طرف (اوپک از یک طرف و کشورهای غیر اوپکی به رهبری روسیه از یک طرف) روی کاهش تولیدات اتفاق نظر داشتند، در پایان خطوط قرمز آنها حتی به هم نزدیک هم نبود. این منبع آگاه گفت: روس‌ها قاطعانه اعلام کردند دیگر نمی‌خواهند از صنعت نفت شیل حمایت کنند. یکی از عواملی که به این تصمیم روسیه منجر شد این بود که هنوز مهر تحریم‌های آمریکایی ضد روس‌نفت خشک نشده است.

تنها ۳ هفته پیش بود که دولت ترامپ تحریم‌هایی را بر ضد روس‌نفت به علت انتقال نفت ونزوئلا وضع کرد. مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا معتقد است روسیه با کمک به ونزوئلا در فروش نفت به نحو مؤثری رژیم مادورو را حمایت می‌کند. مدیرعامل روس‌نفت، ایگور سچین، کارمند سابق و دوست صمیمی پوتین است.

این نقاط را به هم وصل کنید. پوتین به ترامپ واکنش نشان می‌دهد. سعودی‌ها به رهبری وزیر انرژی و پسر پادشاه سلمان به پوتین واکنش نشان دادند. در نهایت شرکت‌های انرژی آمریکا و کارکنان نفت گاز این کشور این وسط قربانی این جنگ نمایش غرور شده‌اند. آن هم درست در زمانی که ویروس کرونا بازارهای نفت را به هم ریخته بود و شرکت‌های انرژی آمریکایی باید ۸۶ میلیارد بدهی خود را در ۴ سال آینده پرداخت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    12 1
    فروش نفت عربستان پس از حمله به ارامكو كاهش يافت ازطرفى عربستان ووگاو شيرده براى ترامپ وتأمين كننده عمده هزينه هاى جنگ دركشورهاى منطقه ماست ضرورت داشت كه بهاء نفت را افزايش دهد وپوتين متوجه برنامه بود لذا با افزايش قيمت نفت موافقت نكرد چون عربستان دردراز مدت توان فروش نفت باقيمت پايين را ندارد وتمام برنامه هايش بهم ميريزد
  • US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    24 0
    بهتر!! وقتی ایران نمیتونه نفت بفروشه بهتره قیمت کله پا بشه تا بقیه هم ضرر کنن مخصوصا شرکت های آمریکایی و تا حدی عربستانی که گران بهره برداری میکنن و اداره میشن!!
  • SV ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    5 4
    تلاش پوتين اينه كه ترامپ رئيس جمهور امريكا بشه بعد اون موقع شيل امريكا زمين بزنه خخ؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    12 0
    بازنده بزرگ این بازی نفت شیل و عربستان خواهند بود، احتمالا این کاهش قیمت اقتصاد کشورهای عربی را در میان مدت دچار نوسان شدیدی بکند که بیشترین اسیب را هم عربستان خواهد برد
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    3 6
    تولید نفت بیش از تقاضاست. چه با شیل چه بدون شیل. رشد انرژی های تجدیدپذیر و نسل ۴ و ۵ صنعت باعث کاهش مصرف نفت و گاز شده. این تازه اول ماجراست. چندتا از این تولید کننده ها هم از بازار خارج بشن هم طوری نمیشه. چین که از این به بعد کارخانه جهان نخواهد بود چون سرمایه گذارها دیگه نمیخوان عین زمان شیوع کرونا گیر بیفتن. الان دنبال جاهای دیگه هستن. بعید نیست عین زمان گورباچف روسیه رو با قیمت پایین نفت زمین بزنن.
  • بی نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    5 17
    به مملکت خودتون برسید به شما ربطی نداره مرسی
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      0 0
      مملکت داری باید توام با نگاه منطقه ای و فرا منطقه ای باشه عزیز دلم
  • محمد DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    پوتین درانجام بعضی از پروژهای محوله آنچنان که باید عمل کند نمی‌تواند وهم پیمانی با آمریکا میشود خروجی کارهای او

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس