کد خبر 1049878
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
سقوط بی‌سابقه قیمت نفت به ۳۱ دلار/ جنگ جهانی نفت آغاز شد

پس از آنکه عربستان با کاهش قیمت نفت خود و وعده افزایش عرضه به بازار،به اقدام روسیه در مخالفت با کاهش بیشتر تولید نفت واکنش نشان داد،قیمت نفت که در هفته های اخیر از افت تقاضای ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده،امروز بیشترین افت از سال ۱۹۹۱ را به ثبت رساند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 دلار و 25 سنت معادل 31.5 درصد سقوط به 31 دلار و 2 سنت رسید. این بیشترین درصد افت قیمت نفت برنت در طی یک روز از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس در 17 ژانویه 1991 به شمار می رود. قیمت نفت برنت اکنون به پایین ترین رقم از 12 فوریه 2016 تاکنون رسیده است. قیمت نفت برنت سپس با اندکی تعدیل به 35 دلار و 75 سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در ابتدای معاملات امروز با 11 دلار و 28 سنت معادل 27.4 درصد افت به 30 دلار در هر بشکه رسید. این بیشترین افت قیمت نفت خام آمریکا از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس است و پایین ترین رقم ثبت شده برای این شاخص نفتی از 22 فوریه 2016 به شمار می رود. قیمت نفت خام آمریکا با اندکی تعدیل اکنون به 32 دلار و 61 سنت رسیده است.

عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان در تلاش است تا روسیه، دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان را که روز جمعه با پیشنهاد اوپک مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت مخالفت کرد تنبیه کند. اوپک و سایر تولید کنندگان از کاهش بیشتر تولید نفت به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت موافقت کرده بودند.

2 منبع اگاه گفتند، پس از آنکه توافق کاهش تولید فعلی بین اوپک و روسیه در پایان ماه مارس منقضی شد، عربستان قصد دارد تولید نفت خود را در ماه آوریل به بالای 10 میلیون بشکه برساند.

عربستان، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت آخرین بار در فاصله سال های 2014 و 2016 به منظور کاهش تولید نفت شیل آمریکا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت اقدام به رقابت و افزایش عرضه نفت به بازار کرده بودند. موسسه اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: «عربستان و روسیه در حال ورود به یک جنگ قیمت هستند که احتمالا محدود و تاکتیکی خواهد بود.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    23 3
    همین جوری پیش بره نفت را باید مفتی بدهند، عجب احمق هایی
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      6 18
      عربستان ابر قدرت جهانه روسیه موسیه نمیتونه باهاش رقابت کنه.عربستان تعیین میکنه کی چه قدر نفت بفروشه و به چه قیمتی نفت بفروشه.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    47 12
    اصلا این ویروس کرونا را خدا فرستاده . فرستاده تا حکومتهای ظالم را زمین بزنه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    44 4
    دوتا موشک بزنید توی آرامکو . باور کنید نفت تا سیصد دلار بالا می ره
    • امیر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 12
      موافقم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 8
    روسیه چندتا موشک بدهد حوثی ها عربستان رو ادب کنند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 1
    روسیه چندتا موشک بدهد حوثی ها عربستان رو ادب کنند
  • IT ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    10 4
    خدا به ایران رحم کنه. با این وضع قیمت نفت و برنامه بودجه ۹۹، کسری مالی شدیدی پیدا خواهیم کرد. از الان باید فکر اساسی کرد.
  • پارسا IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    5 0
    آل سعود داره به روزای أخر حکومتش میرسه حتی شاهزاده های سعودی همگی از بن سلمان آل سعود بریدن یکی پس از یکی به سمت ایران دارن میان، تا چند وقت دیگه کشور یمن دست حوثی ها میفته اون موقعه شیعه تعیین تکلیف برای نفت دنیا میکنه باب المندب و تنگه هرمز محل گذر نفت کشهاس اون موقعه ایران میگه من نفت کمتر از دویست دلار نمیفروشم اروپا هم که مجبوره روزانه میلیونها بشکه نفت از خاورمیانه خرید کنه آل سعود هم سقوط میکنه کشور به دست مجاهدین میفته روزای تلخ غرب نزدیکه و قدرت نمایی ایران و تمام شیعیان دنیا
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      0 1
      به همین خیال باش!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    عربستان برای اعتراض داره مال خودشو آتیش می زنه عجب خنگیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس