کد خبر 1050543
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
عکس/ مراسم بزرگداشت «حسین شیخ الاسلام»

فرزند حسین شیخ الاسلام با اشاره به ارادت پدرش به حضرت زینب (س) گفت: همه از بعد دیپلماتیک و شخصیت سیاسی ایشان سخن گفتند، ولی سوای این شخصیت، او برای ما پدر به معنای واقعی کلمه بود.

به گزارش مشرق، «محمدعلی شیخ الاسلام» فرزند حسین شیخ الاسلام دیپلمات فقید و سفی پیشین ایران در سوریه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم یادبودی که به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی ضمن قدردانی از همه کسانی که در این مراسم شرکت کرده و در این مدت پیام تسلیت فرستادند، گفت: همه عزیزانی که در مراسم امروز سخنرانی کردند از بعد دیپلماتیک و شخصیت سیاسی ایشان صحبت کردند، خواستم بگویم ایشان سوای شخصیت دیپلماتیکش، برای ما پدر بود و به معنای حقیقی کلمه پدر بود. هیچ موقع ما را در هیچ کاری مجبور نمی‌کرد، همیشه نصیحت می‌کرد، فقط می‌گفت نظر من این است و باز خود شما مختارید.

بیشتر بخوانید:

متکی: دیپلماسی ما بیش از پیش به ایستادگی «شیخ الاسلام» نیاز دارد

ظریف: اخلاص و صداقت شیخ‌الاسلام همه را مجذوب می‌کرد

وی افزود: هیچ وقت نماز جماعت صبح پدر ترک نمی‌شد. زمانی که در سوریه بودیم نماز جماعت صبح را در حرم حضرت رقیه می‌خواند و بعد به سر کار می‌رفت و در ایران نیز همچنین بود. عادتش بر نماز جماعت بود و اینکه حتما به مسجد برود.دعای سمات، ندبه و نوافل او ترک نمی‌شد. هر برنامه‌ای که در منزل می‌خواستیم تنظیم کنیم نباید با زمان نماز ایشان همزمان می‌بود.

فرزند شیخ الاسلام همچنین گفت: پدر به حضرت زینب (س) خیلی ارادت داشت.

وی در پایان از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و افزود: تقاضای رحمت و مغفرت برای همه اموات داریم و امیدواریم کشور از این بحران عبور کند و شایسته‌تر لطف دوستان را پاسخ دهیم.

ببینید:

فیلم/ خاطره ظریف از مطالبه عکس امام توسط «مرحوم شیخ الاسلام»

در این مراسم که با هماهنگی خانواده و از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برگزار شد، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدحسن اختری سفیر اسبق ایران در سوریه و مرتضی سرمدی قائم مقام سابق وزیر خارجه به ایراد سخنرانی و ذکر خاطراتی از شیخ الاسلام پرداختند.

حسین شیخ الاسلام پنجشنبه شب ۱۵ اسفند ماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • AU ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    3 4
    روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
  • خان محمدعلی آقا IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    3 4
    خدا بیامرزدش انشاالله
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 14
    خدا بیامرزش ادم خوبی بود به نظر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس