کد خبر 1049771
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
اروپا

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی همچنان در حال افزایش است، آمارهای رسمی از مرگ اولین نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان حکایت دارد.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار خبرساز شده و مرتبا اخبار جدیدی درباره تاثیرات این بحران در سراسر اروپا در رسانه ها منتشر می شود.

در پی شیوع ویروس کرونا در آلمان در ایالت "راینلند- فالتز" هفت مدرسه به تعطیلی کشیده شد.

از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا در بخش های مختلف آلمان "ینز اشپاهن"، وزیر سلامت این کشور اجتماعات بالای هزار نفر در این کشور را فعلا ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

تخمین انجمن بیمارستان های آمریکا درباره شیوع کرونا

۲۰۰۰ مورد مشکوک در بیت لحم قرنطینه شدند

حال دو نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت بایرن آلمان هم وخیم اعلام شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برلین هم به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

لهستان هم برای اینکه از انتشار ویروس کرونا جلوگیری به عمل آورد به کنترل مرزی روی آورده است. این اقدامات قرار است از روز دوشنبه آغاز شود.

بر اساس آماری که از سوی انستیتو رابرت کخ منتشر شده است، تا ظهر روز یکشنبه هشتم مارس، ۹۵۱ نفر در آلمان به بیماری تنفسی کرونا مبتلا شده‌اند.

از مقامات محلی هم اخبار رسمی منتشر شده مبنی بر اینکه شمار مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در لمباردی ایتالیا از ۱۵۷ نفر به ۲۵۷ مورد افزایش پیدا کرده است، که نشان می دهد آمار فوتی ها در این منطقه نسبت به روز شنبه ۱۰۳ مورد افزایش پیدا کرده است.

دولت آلمان قرار است امروز جلسه ای را برای مدیریت بحران کرونا تشکیل دهد و حمایت های اقتصادی را مد نظر قرار دهد.

همچنین بر اساس آمارهای رسمی اولین شهروند آلمانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. فردی که فوت کرده یک مرد ۶۰ ساله بود که هفته پیش به مصر سفر کرده بود.

شمار مبتلایان در کشور اتریش هم همچنان در حال افزایش است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تا ساعت ۱۵ روز یکشنبه به وقت محلی حدود ۱۰۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تایید شده است. در سراسر اتریش هم تا به حال ۴۵۰۹ نفر تست کرونا داده اند.

"سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش هم روز یکشنبه از اقدامات بیشتر برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشورش از جمله تعطیلی موقت مدارس و مهد کودک ها خبر داد.

وی تاکید کرد  آنچه ما باید از آن جلوگیری کنیم این است که جلوی گسترش سریع این ویروس که هم زمان با شیوع آنفولانزا آغاز شده را بگیریم.

اسپانیا هم امروز یکشنبه اعلام کرد که چهار نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند. تا کنون نزدیک به ۶۰۰ نفر در اسپانیا مبتلا به این بیماری شده اند.

مقامات سوئیس هم امروز از دومین مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این کشور خبر دادند. تاکنون ۲۲۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سوئیس به ثبت رسیده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس