کد خبر 1048581
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کرونا در آمریکا

کرونا ویروس با سرعت در امریکا در حال شیوع است و نظام سلامت این کشور در برابر کنترل آن از کشور های کمتر توسعه یافته نیز به مراتب ضعیف تر عمل کرده است.

به گزارش مشرق، ابزار راهبردی هر کشور برای مقابله با بیماری های مسری، نظام بهداشت و سلامت است. بر اساس پروتکلهای درمانی سازمان بهداشت جهانی افراد مشکوک به بیماریهای واگیر باید سریعا مورد آزمایش قرار بگیرند و درصورت لزوم قرنطینه و سپس درمان شوند. 

آمریکا به عنوان کشوری که از نظر نظام سلامت، درضعیف ترین جایگاه نسبت به کشور های توسعه یافته و ثروتمند قرار دارد در معرض تهدیدات جدی در قبال شیوع ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید:

احتمال آسیب جدی به اقتصاد آمریکا از کرونا

تجهیزات آمریکا برای پیشگیری از کرونا چقدر است؟

به گزارش مجله ویک، ۱۴درصد جمعیت آمریکا یعنی جمعیتی در حدود سی میلیون نفر در این کشور از بیمه سلامت محروم هستند و ۴۴ میلیون نفر دیگر از شهروندان آمریکایی پوشش بیمه ای نا کافی دارند.

این موارد در کنار کم توجهی دولت بویژه رییس جمهور این کشور در زمینه ایجاد یک بسیج ملی با اختصاص بودجه کافی برای جلوگیری از شیوع کرونا،نگرانی ها در این کشور پیرامون فقدان سیستم دفاعی کارآمد برای مقابله با این بیماری واگیر در این کشور را افزایش داده است.

برای بسیاری از آمریکایی ها ، مراجعه به مراکز درمانی تنها به دلیل علائم مشابه آنفولانزا ، به معنای ورشکستگی است و این افراد ترجیح میدهند خود را به تقدیر بسپارند و از این رو به صورت ناخواسته موجب گسترش ویروس در سطح کشور می شوند.

علاوه بر این نفوذ سودجویان در تمام بخش های نظام سلامت آمریکا مشکلات را چندین برابر کرده است . چرا که حتی اگر شهروندانی تصمیم بگیرند با بروز علائم به پزشک مراجعه کنند ، برای انجام آزمایش های کرونا ویروس باید صورت حساب های چند هزار دلاری پرداخت کنند.

آمریکا یکی از معدود کشور های جهان است که بیمه تامینی برای دوران بیماری کارگران و کارمندان ندارد و بسیاری از کارگران ، در صورت ابتلا به کرونا ویروس باید میان مرگ بر اثر گرسنگی و گسترش دادن بیماری، یکی را انتخاب کنند. نکته عجیب آن است که قوانین آمریکا در این بخش مشابه کشور های بسیار فقیر جهان است.

اقدامات مخرب۳ سال گذشته دونالد ترامپ در کاهش بودجه بخش مراقبت های بهداشتی، مشکلات نظام سلامت آمریکا در مواجهه با شرایط اضطراری امروز را دوچندان کرده است.

تعطیلی یک برنامه فدرال به نام " پردیکت " که ۱۰ سال پیش در راستای مبارزه با شیوع آنفولانزای مرغی ایجاد شده بود و همچنین کاهش نیروهای بخش بهداشت و درمان فدرال از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل به ۴ هزار نفر ، از دیگر اقدامات رییس جمهور آمریکاست که وضعیت امروز نظام بهداشت و سلامت این کشور را بحرانی تر کرده است.

به گفته نشریه ویک، کنترل اپیدمی کرونا که با سرعت زیاد در حال شیوع است، در آمریکا بسیار ضعیف تر از کشور های با در آمد متوسط و فقیر انجام میشود و بر اساس این روندشیوع گسترده این بیماری در کشوری که نظام سلامت آن بر مبنای دریافت هرچه بیشتر پول از بیماران شکل گرفته، ناگزیر است.

منبع: نورنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    6 1
    فاجعه ای در حال روی دادن در آمریکا
  • خخخ IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 8
    خخخ خاک بر سرت مشرق الان خودمون گیر این ویروسیم بازم دست از این خاله زنک بازیات برنمی داری ؟ یارو راست می گفت می گفت کرونا در آمریکا عذاب الهیه و در ایران امتحان الهی خیلی مسخره ای بابا
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      1 8
      برو بی بی سیت رو نگا کن اُسکُل، تو رو چه به اینجور جاها؟!!!!! :/
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 3
    چرا باید این حرف رو باور کرد؟ ملت رو احمق فرض نکنید
  • مهران IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 3
    هنوز هم انتظار دارید ملت حرف این رسانه هارو باور کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس