کد خبر 1048803
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
اسرائیل کاتص

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از ناتوانی مقامات این رژیم در کنترل شیوع کرونا گفت، عدم لغو پذیرش مسافر از آمریکا انگیزه سیاسی ندارد.

به گزارش مشرق، «اسرائیل کاتص» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هشدار داد ویروس کرونا در آستانه شیوع گسترده در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و این رژیم قادر به کنترل آن نخواهد بود.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، کاتص در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «ما با رهبران در حال گفت‌وگو هستیم و دیدگاه اسرائیل را برای آن‌ها توضیح می‌دهیم. ما در آستانه شیوع [کرونا] هستیم که قادر به کنترل آن نخواهیم بود و پس از آن تمام شیوه زندگی در اسرائیل عوض می‌شود».

بیشتر بخوانید:

نوسان شدید بهای طلا تحت تاثیر شیوع کرونا

آمریکا برای مقابله با کرونا بودجه اضطراری تصویب کرد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود، مقامات این رژیم دو هدف را در قبال ایجاد محدودیت‌های مسافرتی دنبال می‌کنند: «نجات جان افراد و جلوگیری از شیوع بیماری، جلوگیری از انزوای اسرائیل».

رژیم صهیونیستی ورود اتباع شماری از کشورها به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرده است و به ده‌ها هزار شهروند خود که از این کشورها بازگشته‌اند دستور داده خود را به‌مدت دو هفته قرنطینه خانگی کنند.

کاتص در این مصاحبه گفت، شیوع بیماری «کووید-۱۹» در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند موجب شود سایر کشورها مرزهایشان را به روی شهروندانش ببندند. وی مدعی شد عدم لغو سفرها بین آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فاقد انگیزه سیاسی است.

این در حالی است که شیوع کرونا در آمریکا تا کنون ۱۱ کشته بر جای گذاشته و در ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

با این حال کاتص گفت: «ما به‌خاطر ملاحظات سیاسی جان شهروندانمان را به‌ خطر نمی‌اندازیم». او گفت شیوع کرونا در آمریکا  هنوز چندان جدی نیست.

وی همچنین ساکنین سرزمین‌های اشغالی را به تبعیت از دستورالعمل‌های مقامات بهداشت و درمان دعوت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنجشنبه) رزمایش بزرگ نظامی مشترک با آمریکا موسوم به «جونیپر-کبرا» را لغو کرد. پیشتر نیز رزمایش نیروی زمینی صهیونیست‌ها با نیروهای آمریکایی مستقر در ایتالیا لغو شده بود.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به آمریکا به دلیل بیم ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

در حال حاضر حداقل ۱۰ نفر در فلسطین اشغالی به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۶۳۰ اسرائیلی نیز به دلیل احتمال ابتلا به این ویروس در قرنطینه هستند که از این میان ۳۳۴ تن از آنها نظامیان ارتش هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    1 0
    الحمدلله رب العالمین
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    1 0
    شما صهیونیستها در همه امور ناتوانید فاتحه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس