کد خبر 1048536
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
آمریکا تنها معادل ۱۰ درصد نیاز خود ماسک دارد

آمریکا تنها ۱۰ درصد ماسک های تنفسی مورد نیاز برای کادر پزشکی خود را صورت همه گیر شدن ویروس کرونا در اختیار دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از سی ان بی سی، آمریکا تنها 10 درصد ماسک های تنفسی مورد نیاز برای کادر پزشکی خود را در صورت همه گیر شدن ویروس کرونا در اختیار دارد.

رابرت کادلک، یک مقام رسمی خدمات بهداشتی آمریکا گفت این کشور به 3.5 میلیارد ماسک ان95 نیاز دارد که جلوی حدود 95 درصد ذرات مایع موجود در هوا را می گیرد.

 وی گفت:« ما حدود 35 میلیون ماسک در اختیار داریم یعنی حدود 10 درصد».

بیشتر بخوانید:

 آمار نشان می‌دهد اگر آمریکا تنها 35 میلیون ماسک در اختیار داشته باشد و 3.5 میلیارد ماسک نیاز باشد، در واقع تنها یک درصد از ذخایر موردنیاز موجود است.

 اظهارات کادلک چند دقیقه پس از آن بیان شد که مقامات سازمان جهانی بهداشت از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی خواستند تولید خود را افزایش دهند تا پاسخگوی نیازهای جهان در مقابله با ویروس کرونا باشند.

  دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در ژنو گفت:« ذخایر تجهیزات پزشکی به سرعت خالی می شوند. سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند هر ماه 89 میلیون ماسک پزشکی، 76 میلیون دستکش معاینه و 1.6 میلیون عینک محافظ برای مقابله با ویروس کانال لازم است. تولید کنندگان باید 40 درصد فعالیت خود را افزایش دهند».

 وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد استفاده از ماسک برای افراد مبتلا به ویروس و کارکنان مراکز بهداشتی توصیه می شود نه عموم مردم. 

 مقامات بهداشتی می گویند این بیماری تنفسی می تواند از طریق تماس مستقیم، قطرات سرفه و عطسه و اشیای آلوده منتقل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس