کد خبر 1048561
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کرونا در آمریکا

کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا می‌گوید، من فکر می‌کنم بازارها دروغ نمی‌گویند و ترس آنها واقعی است و تمام بخش‌های اقتصاد جهانی از شیوع کرونا تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی،‌ جفری تاکر، کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا، می‌گوید: من فکر نمی‌کنم بازارها دروغ بگویند. معتقدم که یک ترس واقعی وجود دارد و تمام بخش‌های اقتصاد جهانی از شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات آمریکا برای پیشگیری از کرونا چقدر است؟

واشنگتن در آستانه یک انفجار کرونایی

بنا به گفته این کارشناس اقتصادی، خانواده‌های سطح متوسط آمریکا بیش از آنکه از نظر سلامتی در خطر باشند، از منظر اقتصادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

تاکر ادامه داد:‌ هم اکنون یک شوک واقعی به چرخه تامین و تقاضای کالا وارد شده و تمام صحبت‌ها نسبت به دخالت بانک مرکزی فدرال آمریکا و اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی جدید بی‌پایه و اساس بوده و اجرای آنها غیرمنطقی است. چرا که گردش پول به شدت در اقتصاد به شدت تحت تاثیر است و بانک فدرال آمریکا نمی‌تواند در این زمینه کاری کند.

وی می‌گوید: به احتمال زیاد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست سال جاری به شدت از محل شیوع ویروس کرونا آسیب خواهد دید و ممکن است شاهد تاثیرات بیشتر در حوزه اشتغال باشیم که به افزایش قابل توجه نرخ بیکاری در آمریکا منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس