کد خبر 1048441
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
ابراهیم مهربان

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اغلب رقبای ما درگیر کرونا نیستند و برنامه هایشان منظم دنبال می شود.

به گزارش مشرق، با شیوع ویروس مرگبار کرونا تمامی اردوها و مسابقات پیش رو از جمله رشته کشتی با ابهام روبرو شده و وضعیت آینده مشخص نیست. ابرهایم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره شرایط تیم های ملی کشتی و وضعیت کسب سهمیه با برنامه «سلام صبح بخیر»، صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

شرایط اسفبار کشتی‌گیر آسیب دیده پس از شیوع کرونا

*از وضعیت کشتی چه خبر؟ کرونا چقدر روی تیم های ملی تاثیر گذاشته است؟

تاثیرگذار بوده و ما در هفته گذشته هم بچه ها بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اردو داشتند و برنامه ها خوب پیش می رفت اما با توجه به شرایط ویژه ای که کشور با توجه به بحث کرونا دارد ما مجبور شدیم اردوهایمان را تعطیل کنیم چون اولویتمان حفظ سلامتی بچه ها است.

*کسی از بچه ها که کرونا نگرفته؟

خداراشکر همه بچه ها سلامت هستند.

*تکلیف مسابقات انتخابی قرقیزستان چه می شود؟

قبل از این مسابقات قرار بود در 8 فروردین در چین برگزار شود اما با توجه به شرایط قرقیزستان میزبان شد اما به خاطر شیب بیماری در آسیا این کشور درخواست کرد مسابقات لغو شود و اتحادیه جهانی هم قبول کرد. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

*بنا اعتقاد دارد با توجه به تعطیل شدن اردوها خیلی نباید از کشتی فرنگی توقع داشت. شرایط در آزاد چگونه است؟

با توجه به تعطیلی هایی که پیش آمد و نظارت ما نسبت به ملی پوشان کم شد. آنها باشگاه می روند اما شرایط تمرینی شان برای ما نامعلوم است و اماکن عمومی هم که قرار است تعطیل شود. با توجه به این شرایط نباید انتظار داشت.

*دیگر کشورها هم با این مشکلات دست به گریبانند اما مردم توقع زیادی از کشتی دارند...

بچه ها و کادر فنی تلاششان را می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند اما اغلب رقبای ما از کشورهایی هستند که درگیر کرونا نیستند.

*روسیه که با توجه به مشکلات دوپینگ در مسابقات نیست...

معلوم نیست نباشد. امکان اینکه در المپیک شرکت کند، زیاد است. آمریکا در مسابقات کشتی صاحب کشتی است و قزاقستان و دیگر کشورها خیلی کمتر از ما درگیر مشکل کرونا هستند و برنامه هایشان در حال اجرا است.

*رنگرز گفته با توجه به شرایط موجود حتی اگر فروردین ماه مسابقات باشد، ایران نمی تواند در آن شرکت کند...

طبیعی است. ما برای این مسابقات در 3 وزن برنامه ریزی کرده ایم. اما با توجه به تعطیلی اردوها اگر قرار باشد در همان زمان مسابقات برگزار شود، ما به مشکل می خوریم. مسابقه بعدی در بلغارستان است اما با توجه به شرایط موجود بعید می دانم بخواهند ایران را از مسابقات گزینشی محروم کنند. این بحث که این شانس را از ایران بگیرند، منتفی است و ما قطعا در مسابقات گزینشی شرکت خواهیم کرد اما برای تغییر زمان این مسابقات قطعا رایزنی هایی انجام خواهیم داد.

*کشتی ما بعد از افتی که داشت، دوباره در مسیر موفقیت قرار گرفته و در مسابقات آسیا هم دو مدال طلا کسب کرد. انتظارات برآورده شد؟

برنامه ریزی ها بر اساس پیش بینی ها بود و این مسابقات در راستای رسیدن به اهداف تیم ملی در مسیر تیم ملی و یکی از ایستگاه های ما بود. تیمی که ما در این مسابقات شرکت دادیم تلفیقی از جوانان و باتجربه ها بود. نگاه ما به نفرات شرکت کننده در جام تختی بود و مسابقات سطح بالا و قابل قبولی داشتند و در بسیاری از اوزان قهرمانان بزرگ دنیا شرکت کرده بودند؛ تیم هایی مثل هند، ژاپن، قزاقستان با تمام توان در مسابقات شرکت کردند اما حق طبیعی ایران است که قهرمان شود.

*ما تا به حال 3 سهمیه گرفته ایم، برای کسب بقیه سهمیه ها چه برنامه ای داریم؟

بعد از مسابقات جهانی با توجه به اتفاقات آن مسابقه که تیم ما در یک رقابت میلی متری بعد از تیم آمریکا به مقام چهارم رسید، ما توانستیم سهمیه بگیریم با توجه به آزمایشاتی که روی قهرمانان انجام شد و کشتی گیران ازبک و سوریه تست دوپینگ مثبت اعلام شد و ما صاحب یک سهمیه در وزن 125 کیلو شدیم و تیم ما قهرمان سوم دنیا شد. 65، 74 و 95 مبارزه می کنیم و برای سهمیه تلاش می کنیم.

*وضعیت حسن یزدانی چگونه است؟

آخرین وضعیت او خوب است. برنامه های فیزیوتراپی را به صورت کامل انجام داده و یک هفته 10 روز است روی تشک کشتی آمده و تمرینات تخصصی انجام می دهد و امیدوارم تا یک هفته 10 روز آینده تمرینات خاص خود را هم انجام بدهد.

*فکر می کنید چند مدال در المپیک بگیریم؟

وضعیت کشتی آزاد هنوز معلوم نیست. هیچ چیز نهایی نشده است. ما برنامه هایی از پیش تعیین شده ای داریم که باید بر اساس آن جلو برویم. بعد از تورنمنت لهستان تکلیف تیم ملی را اعلام می کنیم. امیدواریم جوان هایی که انتخاب می شوند با دست پر برگردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس